رئیس اتاق اصناف هرمزگان عنوان کرد:

خروج هرمزگان از ردیف استان های فقیر


نویسنده: سامیه طهورنیان

مراسم روز ملی اصناف در استان هرمزگان در بندرعباس مال برگزار شد. رئیس اتاق اصناف طی این مراسم به بیان جایگاه صنف و اشتغال فعال آن در استان هرمزگان پرداخت و گفت: با توجه به فعالیت های سال های اخیر اتاق اصناف، سازمان صنعت و معدن استان، هرمزگان از ردیف استان های فقیر، فلاکت زده و کم در آمد خارج شده است.
                                       

به گزارش صبح ساحل، علی باصره، رئیس اتاق اصناف هرمزگان در مراسم روز ملی اصناف در هرمزگان گفت: هرمزگان در گذشته تنها مرکز تجارت بوده؛ اما طی این سال ها و با تلاش مدیرانی چون آقای قاسمی، رئیس سازمان صمت هرمزگان، حمایت جناب دوستی، استاندار استان و دیگر عزیزان، امروزه به یک استان صنعتی و معدنی و پیشرو در اکتشافات تبدیل شده ایم.

        

باصره افرود: ایجاد شغل یکی از اهداف بزرگ اتاق اصناف است، بخش خصوصی تنها با اکتفا به خود و بدون دخالت دولت می تواند به مسیر خود ادامه دهد.
رئیس اتاق اصناف ادامه داد: همه می دانیم در سنوات گذشته از هرمزگان به عنوان یک فقیر‌ و بیکار نام می بردند؛ اما این روزها فقر و فلاکت در استان دیگز در ردیف اول نیست، اگر با همین روند ادامه دهیم از عنوان استان فقیر فاصله ای معنا‌دار خواهیم گرفت.


باصره به بندرعباس مال اشاره کرد و گفت: می توان با همت و اراده و حمایت مسئولان، چندین بندرعباس مال در این شهر احداث کرد؛ زیرا بندرعباس همچنان ظرفیت بالایی در حوزه اصناف دارد؛ اما عمده مشکل آن تنها در داشتن زمین مناسب برای احداث است.
رئیس اتاق اصناف استان به برخی صنوف تحت عنوان صنوف مزاحم اشاره کرد و گفت: این اصناف مزاحم نیستند و تنها آلایندگی دارند که امیدواریم زمین مناسب به این صنف اختصاص یابد و این عزیزان به پایداری اشتغال خود برسند‌.
باصره خاطر نشان کرد: در بحث بازرسی ها در خصوص گران فروشی کمبود نیرو داشتیم؛ اما با همت و تلاشی که سایر اصناف و اتحادیه پای کار بودند و همراه بودند، تنظیم بازار به نحو احسنت صورت پذیرفته است. بندرعباس یا هرمزگان یک شهر گران است زیرا هر سال گرانی بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

گفتنی است که در این مراسم، حجت الاسلام عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان، محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی، کردان، معاون خدمات عمومی وزارت صمت، خلیل قاسمی، رئیس سازمان صمت استان، امیرامیرزاد، مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان هرمزگان ،جاودان فرمانده نیروی انتظامی استان، احسانی مهر، مدیرکل اداره امور مالیاتی هرمزگان، اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد نیز حضور داشتند.

             

منتظر تایید: 5
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها