از شدت گرمای هرمزگان کاسته می شود



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: روند تغییرات رطوبت و دما از امروز یکشنبه تا صبح سه شنبه هفته جاری با نوسان یک تا سه درجه ای کاهشی است و از شدت گرما در استان هرمزگان کاسته می شود.

       

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: : طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری وزش بادهای جنوب شرقی بر روی دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش بینی می شود و در ساعت های بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در بلندی های استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: امروز به ویژه در ساعت های صبح تا ظهر در مناطق دریایی استان، وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در پاره ای نقاط استان به ویژه بلندی ها، رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود که هم استانی ها از صعود به بلندی ها و قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری کنند.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در سایر نقاط استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

وی گفت: در این مدت دریا نیز متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود رفت و آمد شناورها به ویژه شناورهای سبک و صیادی با احتیاط لازم صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیان کرد: فردا دوشنبه نیز در ساعت های صبح تا ظهر وزش بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی استان پیش بینی می شود.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۸۷ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها