فهرست کالاها و خدمات آسیب‌رسان به سلامت در سال ۱۴۰۳ اعلام شد



وزارت بهداشت فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت در سال 1403 را اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر حامد فلاح، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت انواع سوسیس و کالباس، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده، پنیر پیتزای پروسس و تاپینگ پیتزا در دسته بندی فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف در فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت هستند.
 
وی ادامه داد: در دسته بندی نوشیدنی ها و فرآورده های آنها نیز انواع نوشابه گازدار با/یا بدون قند، نوشابه انرژی زا، نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم دار و نوشیدنی عصاره گندم طعم دار، انواع شربت میوه ای و غیرمیوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجاز محسوب می شوند.
 
فلاح افزود: همچنین سایر اقلام خوراکی روغن مصرفی خانوار (روغن نیمه جامد)، انواع سس سالاد و مایونز، انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت و فرآورده های کاکائویی از دیگر کالاهای آسیب رسان به سلامت در سال 1403 هستند.
 
معاون غذا وداروی دانشگاه گفت: وزارت بهداشت در راستای اجرای ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) و بند ج ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور فهرست بازنگری شده کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت را برای سال ۱۴۰۳ ابلاغ کرده است که در فایل  قید شده است.
 
وی ادامه داد: مطابق بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، تبلیغ کالاها و خدمات مندرج در این فهرست از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است. همچنین تعیین عوارض و مالیات بر این فهرست از طریق کارگروه موضوع ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون بخشی از مقررات مالی دولت(2) و بند پ ماده 26 قانون مالیات بر ارزش افزوده، تعیین و ابلاغ می‌شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها