رویای تیمداری هرمزگان در لیگ دسته اول فوتبال بیش از یک دهه همچنان پابرجاست

حسرت حضور در لیگ یک



آرزوی هرمزگانی‌ها برای داشتن یک تیم در لیگ دسته اول فوتبال کشور  پس از سقوط شهرداری بندرعباس به لیگ دسته دوم هر ساله بیشتر می‌شود و مشخص نیست این آرزو کی بر آورده شود. 
از سه تیم هرمزگانی در لیگ دسته دوم در فصلی که گذشت شانس شناورسازی قشم برای حضور در لیگ دسته اول زیاد بود اما این اتفاق نیفتاد تا همچنان فوتبال هرمزگان که روزی صاحب یک تیم لیگ برتری بودحالا آرزویش لیگ یک  باشد. 
چند سالی است که تیم‌های لیگی دسته دوم هرمزگان نمی توانند خودشان راهی  لیگ یک  شوند و حالا مسوولان  دنبال خرید امتیاز لیگ یک هستند و در این رابطه  قول‌های زیادی داده‌اند اما این اتفاق تاکنون  نیفتاده است و تنها با احساسات هواداران بازی می‌شود.
این بار مسوولان باشگاه پالایش نفت بندرعباس قول خرید امتیاز لیگ یک را داده‌اند و از زمانی که این موضوع را رسانه‌ای کرده‌اند هواداران فوتبال هر روز منتظر نهایی شدن این موضوع هستند اما بعد از رسانه‌ای شدن خبر هیچ یک از مسوولان پالایش نفت نگفته‌اند که در چه مرحله‌ای از خرید امتیاز هستند و این کار آن‌ها تنها هواداران  را نگران‌تر کرده است که نکند این بار هم خبری از خرید نباشد و فصل جدید لیگ یک کشور این بار هم بدون تیمی از هرمزگان آغاز شود. 
تماشاگران هرمزگانی زمانی که آلومینیوم‌المهدی در لیگ برتر بود یا زمانی که شهرداری بندرعباس در لیگ یک و حتی زمانی که به پلی آف لیگ یک آمد دست از حمایت تیم‌های محبوب خود بر نداشتند و حالا واقعا حقشان این است که حداقل  یک تیم در لیگ یک داشته باشند و نباید با احساسات آن‌ها بازی شود. 
داشتن تیم دسته اولی می‌تواند انگیزه جوانان علاقه‌مند به فوتبال را در این شهر دو چندان کند و حضور مربیان باتجربه و بازیکنان سطح بالا در  هرمزگان  به واسطه یک تیم در لیگ‌های بالاتر می‌تواند زمینه را برای بالا بردن انگیزه ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته فراهم کند و چه بسا این موضوع در گذشته با حضور تیم آلومینیوم در لیگ برتر به عینه مشاهده شد.
با وجود این که فوتبال  هرمزگان در رده‌های پایه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما خروجی این استعدادها باید در لیگ‌های بالاتر خود را نشان دهد، به همین خاطر برخورداری از یک تیم در لیگ‌های خوب می‌تواند انگیزه ورزشکاران را برای تلاش بیشتر جهت حضور در چنین تیم‌هایی افزایش دهد. 
البته باید به این موضوع هم اشاره داشته باشیم که پس از خرید امتیاز لیگ یک تیم می‌خواهد در کدام ورزشگاه بازی کند. وضعیت فعلی ورزشگاه خلیج فارس اصلا مسوولان فدراسیون فوتبال را مجاب نخواهد کرد که بازی‌های لیگ یک در این ورزشگاه برگزار شد و امیدواریم با تخصیص منابع مالی که مهم‌ترین دغدغه این پروژه تا به امروز بوده شاهد یک ورزشگاه خوب  برای استان‌مان باشیم.  در آخر  بد نیست که بدانید این روزها در فوتبال ایران بحث فروش امتیاز لیگ برتر   هم خیلی  داغ  است و مالکان برخی تیم‌های خصوصی پس از چند سال تیمداری، از این کار خسته شده و به فکر فروش امتیاز خود هستند. تیم فوتبال هوادار تهران قصد دارد امتیاز این تیم لیگ برتری را به فروش برسانند و شنیده می‌شود باشگاه آریو اسلامشهر که در رقابت‌های لیگ دسته اول حضور دارد، در نظر دارد تا امتیاز این باشگاه لیگ برتری را خریداری کند. همچنین شنیده می‌شود که باشگاه شمس‌آذر قزوین که فصل گذشته برای نخستین بار در رقابت‌های لیگ برتر حاضر شده، به دنبال فروش امتیاز خود است. پیش از این نیز باشگاه نساجی مازندران اعلام کرده بود که قصد دارد مالکیت این باشگاه شمالی را واگذار کند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها