سازمان غذا و دارو:

۹۹ درصد داروهای مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود



رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ۹۹ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: یک درصد داروهای وارداتی ۱۳ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

         

به گزارش صبح ساحل، سیدحیدر محمدی اظهار کرد: امروز بخش زیادی از داروها در داخل کشور وجود دارد که بخشی از آنها داروهای شیمی درمانی هستند، بسیاری از داروهای ضد سرطان در شرکت‌های داروسازی داخلی و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

وی افزود: طبق آمارنامه سال ۱۴۰۲ یک درصد از داروهای مورد نیاز کشور از مسیر واردات تأمین می‌شود که همان یک درصد البته ۱۳ درصد ارزش ریالی کل داروهای ما را هم شامل می‌شود و این امر نشان دهنده تحمیل هزینه‌های سنگین برای تأمین این داروها از منابع خارجی است.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی نیز در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: امروز شاهد تولید دستگاه سی تی اسکن، دستگاه شتاب دهنده خطی، ونتیلاتورهای تنفسی، ماشین‌های اکسیژن ساز، تجهیزات بیهوشی و…، در کشور هستیم، این در حالی است که در سال‌های نه چندان دور تمام این ابزارها و تجهیزات وارد می‌شدند، تلاش می‌کنیم حرکت به سمت افزایش عمق و کیفیت تولید تجهیزات، کالاها، ملزومات طبی و پزشکی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها