فوت ۲۴ زائر ایرانی تا امروز در عربستان



رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تداوم خدمت رسانی به حجاج و بستری شدن ۴۷ زائر در بیمارستان برای درمان تخصصی خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۲۰۵ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پا را کلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و....) به زائران ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۱۷ خدمت در مکه و مشاعر و ۵۷ هزار و ۵۸۸ خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر ۲۸ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۹ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی افزود: تا امروز ۲۴ زائر ایرانی در عربستان جان باخته‌اند.

این مقام مسئول در هلال احمر تاکید کرد: پرسنل هلال احمر تا زمان بازگشت آخرین زائر از کشور عربستان به خدمات دهی ادامه خواهند داد و تلاش می‌شود تا زائران در معرض خطر پزشکی، سریع‌تر به کشور بازگردند.

گفتنی است که ۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و … هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها