در راستای پیشگیری از گسترش تب دانگی؛

ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس به دستگاه‌ها



معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس برای پیشگیری از گسترش بیماری تب دانگ به دستگاه‌ها خبر داد. 
   
 
به گزارش صبح ساحل، حسین فرشیدی افزود: بیشتر مبتلایان به بیماری تب دانگ از کشورهای امارات، عمان و پاکستان وارد ایران شده‌ و البته تعدادی از این بیماران نیز ایرانیانی هستند که به کشورهای همسایه سفر کرده و مبتلا شده‌اند.

وی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵، برنامه مراقبت از پشه آئدس در کشور آغاز شد و از سال ۱۳۹۹ که مواردی از ابتلا به بیماری عفونی تب دانگ در کشور پاکستان گزارش شد و ما اقداماتی که در رابطه با شناسایی محل‌های زندگی پشه آئدس و سم‌پاشی این محل‌ها انجام می‌شد، بیماری‌یابی در مبادی ورودی‌ کشور نیز به مراجع ذی‌ربط را ابلاغ کردیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: شیوع این بیماری در کشورهای گرمسیری و نیمه‌گرمسیری رو به‌ گسترش است و نیمی از جمعیت جهان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند بطوریکه سازمان جهانی بهداشت در خصوص مراسم اربعین و حضور زائران بیش از ۴۰ کشور در این مراسم، تقویت و به‌روز بودن نظام ‌مراقبت از بیماری‌ها را به این کشورها به منظور تشخیص ‌زودهنگام و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اخطار داده است.

به گفته فرشیدی ، پشه آئدس، عامل ابتلا به بیماری تب دانگ است و شناسایی زودهنگام بیماران حایز اهمیت بوده و باید توجه داشته‌ باشیم که کنترل این بیماری مانند مالاریا ساده نیست و نیازمند تلاش همه‌جانبه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها