رییس مرکز مدارس و مراکز خارج از کشور:

پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی آغاز شد/ امکان ثبت‌نام صرفا با «کدیکتا»



رییس مرکز مدارس و مراکز خارج از کشور از آغاز پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی خبر داد و گفت: دستورالعمل ثبت‌نام برای همه پایه‌ها امکانپذیر است این در حالیست که تا زمان صدور دستورالعمل قطعی، فرصت پیش ثبت‌نام وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، «طباطبایی»، رییس مرکز مدارس و مراکز خارج از کشور با بیان اینکه دستورالعمل ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس ایران بعد از تصویب در شورای عالی سیاست‌گذاری اتباع در وزارت کشور نهایی و سپس ارسال می‌شود، گفت: برای خارج شدن دانش‌آموزان اتباع از بلاتکلیفی و برای ورود همه دانش‌آموزان به مدرسه، کار سنجش سلامت آنها توسط پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود تا تکلیف نهایی آنها مشخص شود.

وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع شروع شده و دستورالعمل ثبت‌نام برای همه پایه‌ها امکانپذیر است افزود: تا زمان صدور دستورالعمل قطعی، فرصت پیش ثبت‌نام وجود دارد.

رییس مرکز مدارس و مراکز خارج از کشور با بیان اینکه تنها کسانی که «کد یکتا» دارند امکان ثبت‌نام برایشان فراهم شده است ادامه داد: دانش‌آموزان دارای اسناد اقامتی معتبر فاقد شناسه یکتا باید با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع، ابتدا اقدام به اخذ شناسه یکتا کرده و سپس در سامانه فوق ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه پیرو مصوبه شورای عالی سیاستگذاری امور اتباع هستیم ادامه داد: کسی از تحصیل محروم نیست، اتباع فقط باید در چارچوب ضوابط تحصیل کنند، وزارت کشور دارای چارچوب ضوابط و مقررات است و اتباع باید در چارچوب ضوابط شورای عالی امور سیاستگذاری اتباع از خدمات بهره‌مند شوند در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوند.

طباطبایی اظهارکرد: دانش‌آموزان اتباع در کنار سایر دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند. در مدارس غیردولتی اتباع خارجی، هم معلم ایرانی و هم معلم اتباع خارجی تدریس می‌کنند اما در مدارس ایرانی که دانش‌آموز اتباع دارند فقط معلم ایرانی تدریس می‌کند.

همه اتباع خارجی مقیم ایران برای پیش ثبت نام فرزندان خود در مدارس با در دست داشتن کد یکتا به سامانه سازمان ملی مهاجرت «سهما» به نشانی اینترنتی https://www.irmigrationorg.ir مراجعه کنند. همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد اطلاعات در سامانه امور اتباع و مهاجرین خارجی توسط مدارس «ممنوع» است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها