مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس خبر داد:

نجات 123 نفر محبوس در آسانسور



تیم نجات و امداد آتش‌نشانی در خردادماه سال جاری 123 نفر محبوس شده در آسانسورهای بندرعباس ‌را نجات دادند.
                                                          
                                     
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در این مورد گفت: طی این مدت آسانسورها به علت نقص فنی  73 بار از حرکت ایستاد که موجب گیر افتادن 123شهروندشد.«محمدامین لیاقت» حادثه آسانسور را بیشترین حوادث بندرعباس دانست و افزود:در ماه گذشته بیشترین تماس با آتش‌نشانی مربوط به  گیر افتادن در آسانسور بوده است که با حضور به‌موقع نجاتگران آتش‌نشان تمامی سرنشینان این آسانسورها به‌سلامت خارج شدند. وی در ادامه از نجات 27 محبوس شده در30 مورد حادثه در منزل و خودرو خبر داد و اظهار داشت: این افراد به علت سهل‌انگاری و یا نقص فنی گیر افتاده بودند که 5نفر دراین‌ارتباط مصدوم شدند.  
                                                    
لیاقت از امدادرسانی به 8 مورد واژگونی و برخورد خودرویی نیز سخن گفت که4نفر مصدوم ، 3 نفر نجات و یک نفر فوت‌شده بودند.وی در خصوص امداد برای نجات دو نفر  که در خردادماه  سال جاری اقدام به  خودکشی  کرده بودند گفت:زن و مردی به‌طور جداگانه در این مدت خودکشی کرده بودند که با اعزام تیم نجات وامداد از مرگ رهایی یافتند. لیاقت تصریح کرد:طی یک‌ماهه گذشته آتش‌نشان امداد و نجات بندرعباس به  165 مأموریت اعزام شدند که 167 نفر را نجات دادند.
                                     
وقوع 161مورد آتش‌سوزی 
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه در خردادماه امسال 161 مورد حریق اطفا شد گفت: بیشترین اعلام حریق  مربوط به آتش‌سوزی منازل مسکونی بوده است. 
                             
لیاقت افزود: تیم آتش‌نشانی 60 بار راهی منازل مسکونی شدند حریق را خاموش کردند که 27 مورد حریق ناشی از  اتصالی برق ،20 مورد گاز و...بوده است. وی 54مورد عامل آتش‌سوزی را غیرعمدی ، 4 مورد نامعلوم و 2 مورد عمدی ذکر کرد.لیاقت 32 مورد علت آتش‌سوزی منازل را سهل‌انگاری،11 مورد نقص فنی ،8 مورد عدم ایمنی اعلام کرد و ادامه داد: در این خصوص 7 نفر مصدوم و 7 نفر نجات یافتند. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس  به اطفا حریق 27 دستگاه خودرو و فوت یک نفر از سرنشینان خودرو  اشاره‌ای داشت.
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها