ناپایداری دریایی در آبهای هرمزگان تا فردا ادامه دارد



امروز ناپایداری دریایی بویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز و ناپایداری جوی در ارتفاعات مورد انتظار است.

    
به گزارش صبح ساحل،  کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و پاره‌ای نقاط استان، گذر ابر پیش بینی می‌شود و افزایش ابر‌های همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مجتبی حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی گفت: در سایر نقاط نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه از صبح امروز دریا با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی در خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است افزود: در این مدت بیشینه سرعت باد در خلیج فارس تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، تا ۲۰۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد توصیه کرد: شناور‌های سبک و صیادی از رفت و آمد بویژه در جزایر کیش و لاوان، خودداری کرده و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

وی گفت: ناپایدار دریایی تا جمعه ۱۵ تیر در استان، ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: به لحاظ دمایی امروز و فردا ماندگاری هوای گرم و خشک در استان پیش بینی می‌شود و از شنبه تا اواسط هفته پیش رو بدلیل شدت گرفتن باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور افزایش محسوس دما بویژه در مناطق شرقی استان مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها