در نشست هم‌اندیشی فعالین رسانه‌ای با رئیس ستاد پزشکیان در استان مطرح شد؛

آزادی رسانه‌های هرمزگان از قفس دوستی



نشست هم‌اندیشی رئیس ستاد مردمی پزشکیان در هرمزگان با اصحاب رسانه پیرامون دغدغه‌ها و مطالبات مردم استان برگزار شد. ارج نهادن و آزادسازی فضا برای رسانه‌ها، استفاده از نخبگان هرمزگانی در دولت چهاردهم، نقش‌آفرینی هرمزگانی‌ها در توسعه سواحل مکران، بازنگری در برخی طرح‌های اقتصادی هرمزگان از نظر زیست محیطی، اهم مباحثی بود که در این جلسه سه ساعته مطرح شد. گلایه از انفعال رسانه‌ای دستگاه‌های اجرایی  در دولت سیزدهم در هرمزگان از موضوعاتی بود که رسانه‌های بر آن متفقل القول بودند و خواستار بهبود وضعیت در دولت چهاردهم شدند. شرحی از این نشست را در ادامه می‌خوانید.
   
 قدردانی از حضور تاثیرگذار جامعه اهل سنت
رئیس ستاد مردمی پزشکیان در هرمزگان ضمن تسلیت ایام محرم امام حسین (ع)، گفت:«تقارن پیروزی ملت با این ایام را به فال نیک می‌گیریم. محرم یادآور شهادت، ایستادگی و آزادگی است که اینها جز شعارهای آقای پزشکیان در مناظره‌ها و سخنرانی‌هایشان بوده است. آقای پزشکیان به دنبال ایجاد عدالت، همدلی، همراهی و ایجاد یک دولت ملی است که از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنند». «ابراهیم امینی‌پور» با بیان اینکه از حضور تک تک هرمزگانی‌های در انتخابات تقدیر و تشکر می‌کنم چراکه باعث شد کشور در دنیا سرافراز شود، افزود:« ان‌شالله شرایطی در کشور فراهم شود که در انتخابات بعدی بیش از ۷۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کنند».
وی با اشاره به اینکه در این انتخابات آقای پزشکیان با چهار فکر در تقابل بود، اضافه کرد:«از همه اقوام و گروه به خصوص زنان و دختران، جوانان و جامعه‌ی اهل سنت استان که حضور فعالی داشتند، علی رغم نامهربانی‌هایی که با آن‌ها شده وارد عرصه انتخابات شدند، حمایت کردند و حضور پررنگی داشتند، تشکر می‌کنم».
  
 شرایط رسانه‌ها بهتر می‌شود
رئیس ستاد مردمی پزشکیان در هرمزگان با تاکید بر اینکه آزادی رسانه‌ها از موضوعاتی است که رئیس جمهور منتخب بر آن باور دارند، گفت:«قطعا یکی از برنامه‌های منتخبِ مردم، این است که رسانه‌ها آزاد باشند، به موضوعات مختلف ورود کنند و کمک دولت باشند». امینی‌پور با تاکید بر اینکه برخورد با رسانه‌ها و خبرنگاران در دولت چهاردهم قطعا متفاوت با شرایط فعلی خواهد بود، افزود:« نقش و جایگاه خبرنگاران در دولت عدالتخواه آقای پزشکیان متفاوت از شرایط فعلی خواهد بود. دولت دیدگاه حمایتی را در خصوص رسانه‌ها خواهد داشت». وی در ادامه درخصوص سیاست‌های دولت در امور بین‌الملل چگونه خواهد بود، توضیح داد:«همانگونه که رئیس جمهور منتخب در مناظرات گفتند سیاست خارجه دولت چهاردهم برپایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است و با این سه اصل می‌توانیم با همه دنیا وارد گفت و گو شویم. با حفظ منافع کشورمان حق خودمان از دنیا بگیریم؛ این برنامه اساسی آقای پزشکیان در بحث سیاست خارجه است». 
امینی‌پور این توانایی در دولت منتخب دیده می‌شود که بتواند برجام را احیا کند، اضافه کرد:«در دولت سیزدهم حرکتی برای احیا برجام علی‌رغم شعارهایی که داده شد، انجام نشد. در حوزه گاز و نفت و بسیاری از حوزه‌های دیگر نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم که قطعا با تعامل با دنیا می‌توانیم». رئیس ستاد مردمی پزشکیان در هرمزگان درباره تشکیل کابینه و تعامل دولت با مجلس دوازدهم اظهار کرد که پیش بینی می‌کنیم باتوجه به رویکرد رئیس جمهور منتخب خیلی چالشی را در این خصوص نخواهند داشت.وی با بیان اینکه به‌کارگیری نیروهای هرمزگانی یکی از خواسته‌های جدی ما هرمزگانی‌ها است، گفت:«می‌توانم ادعا کنم که هرمزگان به تعداد استان‌های کل کشور، استاندار درون خودش دارد. نیروهایی دارد که از خیلی از مسئولینی که در حال حاضر در رده‌های بالای کشور هستند شایسته‌تر هستند».امینی پور اضافه کرد:« بنده شخصا به آقای روحانی هم گفتم که هرمزگانی‌ها با هرگرایشی در هر سمتی که حضور داشتند سرآـمد بودند. این توان در استان در حال حاضر وجود دارد که در بحث مدیریت‌های استان، مدیریت‌های کلان در دولت، نیروهای توانمند بومی آن‌ها را اداره کنند».  وی با بیان اینکه این بستگی دارد ما هرمزگانی‌ها و افراد تاثیرگذار استان، آن اتحاد، همدلی و همراهی و  ارتباط را با مجموعه دولت و کابینه باشیم که بتوانیم این نقش را به خوبی ایفا کنیم، افزود:«در مجموع صنایع استان کمتر از انگشت‌های دست هرمزگانی حضور دارد. در دولت سیزدهم شخص رئیس جمهور فقید دستور داد مدیران پروازی حذف شوند اما هیچ اتفاقی نیفتاد. این جز خواسته‌های همه‌ما است. به طور خاص این موضوع را در بحث نیروهای اهل سنت پیگیری خواهیم کرد».
  
 هرمزگان نیازمند گفت‌وگو است
«مسعود پاکزاد»، قائم مقام ستاد مردمی دکتر پزشکیان در استان هرمزگان گفت: هرمزگان در شرایط فعلی نیازمند گفتگو و تفاهم با هدف حرکت در مسیر توسعه است. بنده معتقدم باید صدای همگان شنیده شود. وی افزود: ما برای مانیفست توسعه هرمزگان حرف داریم. باید مانیفست توسعه هرمزگان مطالبه جدی مردم و نخبگان استان از دولت باشد. قائم مقام ستاد مردمی پزشکیان در هرمزگان اضافه کرد: هرمزگان امروز هرمزگان دهه شصت نیست و نیروهای نخبه، ماندگار و توانمند فراوان دارد. این نیروها باید سازماندهی شوند و نقش آن‌ها در گلوگاه‌های اقتصادی هرمزگان افزایش یابد.
پاکزاد در خاتمه گفت: نگاه دکتر پزشکیان تبدیل شدن رئیس‌جمهور ملی است که دولت وحدت ملی را تشکیل دهد؛ امیدوارم بتوانیم با همدلی و گفتگو در مسیر توسعه هرمزگان گام‌های جدی برداریم.

  

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها