رئیس پلیس فتا فراجا:

۱۱۴ کلاهبردار فروشنده سوالات کنکور در کشور دستگیر شدند



رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به اقدامات گسترده در زمینه ارتقای امنیت برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ، از دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروشنده سوالات کنکور خبر داد.

به گزارش صبح ساحل از پلیس، «سردار وحید مجید»، رئیس پلیس فتا فراجا در تشریح این خبر گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی، بیش از ۵۷۰ نشانگاه مجرمانه شناسایی و ۱۵۸ نفر از مدیران آن تحت اقدام عملیاتی قرار گرفتند. این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ۱۱۴ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی صفحات، کانال ها و اکانت های مرتبط با فروش و واگذاری سوالات کنکور شناسایی و دستگیر شدند و جهت رسیدگی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا اضافه کرد: تعداد ۴۶ تارنما که اقدام به فروش تجهیزات تقلب در آزمون کرده بودند نیز مورد رصد قرار گرفتند که تاکنون ۳۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند. وی افزود: با بررسی پرونده های بدست آمده مشخص شد بسترهای ارتباطی مجرمان در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های خارجی بوده است که با تبلیغ در کانال ها و صفحات و اعلام وعده کاذب در ارائه سوالات کنکور سعی در ایجاد اعتماد می‌کردند.

 

 

فروش نمونه سوالات کنکور سال‌های قبل

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه نمونه سوال مرتبط با کنکور سراسری سال جاری از متهمان کشف نشده است، گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداری این مجرمان واگذاری نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هموطنان می بایست هوشیار باشند و فریب این صفحات و کانال ها را که به قصد فریب داوطلبان کنکور می باشد، نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک ؛ برای حفظ امنیت و شفافیت آزمون کنکور سراسری سال جاری، ضمن تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری موضوع را جهت رسیدگی هر چه سریع تر با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

شناسایی به سه باند سازمان یافته

سردار مجید خبر داد : در رسیدگی به باندهای سازمان یافته، سه باند کلاهبرداری در این زمینه شناسایی و متلاشی شدند و بالغ بر ۱۰۶ هزار و ۹۷۴ تتر(معادل بیش از ۸۰ میلیارد ریال)، ۲۰ قطعه سکه تمام بهار آزادی، ۸ قطعه سکه نیم بهار آزادی، ۱۰ قطعه سکه ربع بهار آزادی، ۲ قطعه سکه ۲۰۰ صوت، ۱ قطعه سکه ۵۰ صوت و غیره مسدود و تعدادی سلاح شکاری غیر مجاز و ۱۲عدد فشنگ از آنان کشف و ضبط شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها