نیش کژدم،جان کودک بشاگردی را گرفت

عقرب ،داغی بر دل تابستان



نیش عقرب، جان کودک یک و نیم ساله بشاگردی را گرفت. محمد پارسا در هنگام خواب مورد گزش نیش عقرب قرار گرفت که ساعاتی بعد جان سپرد. 
مادر 27 ساله هنگام شیر دادن به پسرش متوجه حالت تهوع و استفراغ  و همچنین خون در ادرار  او شد. وی با پریشانی لباس کودکش را عوض کرد و در  پهلوی چپ  او جای نیش عقرب را دید... محمدپارسا در  روستای اخوان در ۱۷۰ کیلومتری سردشت شهرستان بشاگرد به علت دیر متوجه‌شدن خانواده،همچنین مسیر صعب‌العبور و جاده‌های نامناسب و دیر رسیدن به مرکز درمانی جان خود را از دست داد. 
  

 نیش مرگ 

حاتم فردوسی عضو شورای روستای اخوان بابیان اینکه در این منطقه عقرب‌های‌ زیادی وجود دارد و باعث مرگ اهالی شده است گفت:صبح روز دوشنبه 18 تیرماه جاری، مادر و پدر محمدپارسا،عقرب را زیر حصیر در خانه کپری‌شان دیده و کشته بودند،تصور نمی کردند به کسی نیش‌زده باشد.وی ادامه داد: تا آنکه ظهر متوجه حال بد این کودک  شدند، سریع با خودروی عبوری  او را به مرکز درمانی روستای تیسور انتقال دادند ولی به علت عدم امکانات  لازم،به بیمارستان بقیه‌الله(ع) بشاگرد منتقل کردند. فردوسی گفت: آنها به علت جاده‌های ناهموار حدود پنج ساعت درراه بودند که به بیمارستان بشاگرد رسیدند و پسربچه نرسیده به  بیمارستان جان سپرد. وی این راهم افزودکه محمدپارسا فرزند دوم خانواده بود و برادرش حدود 5 ساله است.
  

 تلاش بی‌نتیجه برای احیا 

دکتر مظاهر نجفی رئیس بیمارستان بقیه‌الله (ع) بشاگرد  نیز بابیان اینکه کودک شیرخوار یک سال و چهارماهه ساکن روستای «اکبرآباد آخران» این شهرستان براثر عقرب گزیدگی و دیر مراجعه کردن بیمار به بیمارستان،جان باخت گفت:این کودک بدون علائم حیاتی توسط خانواده و دایی‌اش به مرکز درمانی بیمارستان بقیه‌الله (ع) بشاگرد آورده شد که باوجود تلاش‌های بیش از ۴۵ دقیقه‌ای برای احیا، راه به‌جایی نبرد.وی  ادامه داد: هنگامی‌که این خانواده به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه بوده و بچه شیرخوار قبل از رسیدن به این مرکز درمانی جان خود را ازدست‌داده است. رئیس بیمارستان بقیه‌الله(ع) بشاگرد  بر لزوم رسیدن به‌موقع به مراکز درمانی جهت درمان انواع گزش تأکید و خاطرنشان کرد:بی‌توجهی و دیر رساندن بیمار مورد گزش قرارگرفته به‌خصوص از نوع نیش مار و عقرب، باعث به خطر افتادن جان بیمار می‌شود.
گفتنی است: فعالیت عقرب ها با گرم شدن هوا درفصل تابستان افزایش پیدا کرده است سال گذشته ۶ هزار و ۶۲۰ مورد عقرب‌زدگی در استان‌ هرمزگان رخ‌داده که ۲ مورد منجر به فوت‌شده است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها