اعلام برنامه‌های عزاداری روز تاسوعا و عاشورا در قشم



رییس تبلیغات اسلامی قشم برنامه های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی (روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه) را در این شهرستان مرزی اعلام کرد.

  

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز یکشنبه گفت: در شهر قشم از ساعت ۱۰ صبح روز تاسوعا اجتماع بزرگ «یوم العباس» با حرکت تمامی هیات های مذهبی و دسته های عزاداری اقوام مختلف از مساجد امام رضا(ع)، ابوالفضل(ع)، علی بن ابیطالب(ع) و امام حسن(ع) این شهر به سمت مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجتماع بزرگ حسینیان قشم نیز در روز عاشورا ساعت ۱۰ صبح (روز ۲۶ تیرماه) از میدان شهید «مجتبی امیری دوماری» به سمت مصلی امام علی(ع) در قالب انجام قرائت قرآن، برگزاری مراسم عزاداری سنتی، سخنرانی و مداحی توسط مداحان و شعرای آیینی با حضور هیات‌ها، دسته‌های سوگوار و مردم حسینی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برقرار خواهد بود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم اقامه نماز ظهر عاشورا را نماد عبودیت همراه با دلدادگی به حضرت امام حسین (ع) دانست و گفت: مردم مومن و عزادار قشم با حضور گسترده در نماز ظهر عاشورا نماد عبودیت همراه با عزاداری را در مصلی امام علی(ع) این شهر به نمایش گذاشته و به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اقامه نماز ظهر عاشورا می‌پردازند.

کاظمی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های عزاداری این ایام برگزاری آیین (شام غریبان) است که در شب یازدهم محرم با حرکت تمامی هیات های مذهبی بعد از نماز مغرب و عشا به سمت آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) شهر قشم برگزار خواهد شد و پس از آن ختم عزاداری ها در دهه اول محرم توسط هیات ها اعلام می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها