پلمپ ۲۵ واحد صنفی در اجاره اتباع غیرمجاز در قشم



با ورود داستانی قشم به منظور ساماندهی و نظارت بر وضعیت فعالیت اتباع خارجی ، ۲۵ واحد صنفی که در اجاره اتباع غیرمجاز بود، پلمپ شد.

                                                           

به گزارش صبح ساحل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم روز پنجشنبه با همراهی سرهنگ مرادی فرمانده انتظامی شهرستان از وضعیت فعالیت واحدهای صنفی به ویژه واحدهای در اختیار اتباع خارجی در بازار بزرگهان درگهان بازدید کرد.

امید مهدوی مجد گفت: در راستای اجرای طرح کنترلی و نظارتی صنوف بازار بزرگ درگهان با محوریت برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز و فعال در صنوف، 25 باب مغازه متخلف پلمپ شد.

وی بیان داشت: در بررسی‌های میدانی مشخص شد تعدادی از واحدهای مورد نظر، در اجاره اتباع خارجی غیرمجاز بوده و تعدادی دیگر از واحدها از اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان متصدی برای انجام امور و فعالیت‌های روزانه استفاده کرده‌اند.

دادستان قشم با تاکید بر برخورد با متخلفان، گفت: قشم‌وندان در صورت اجاره هرگونه واحد ملکی، صنفی، پروانه کسب به اتباع غیرمجاز برابر قانون باید پاسخگو باشند و مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

مهدوی مجد خاطرنشان کرد: طبق قانون استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیرمجاز یا اجاره ملک به این اتباع نیز تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی از قشم‌وندان خواست که هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص قاچاق، اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز را اطلاع دهند و تاکید کرد: مالکان به هیچ عنوان حق اجازه منازل خود را به اتباع غیرمجاز را ندارند و با مشاورین املاک متخلف برخورد قانونی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم یادآور شد: جمهوری اسلامی براساس قوانین و مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، به اتباع خارجی دارای مجوز اقامت خدمات عمومی ارایه می‌دهد اما اتباع خارجی نیز که به شکل غیر مجاز به کشور وارد می‌شوند باید کشور را ترک کنند.

مهدوی مجد گفت: با افرادی که به منظور اسکان (کوتاه مدت و طولانی مدت) ملکی را به اتباع بیگانه غیر مجاز اجاره دهند یا حضور آنان را در جزیره تسهیل کنند، به شدت برخورد خواهد شد و ضمن پلمب آن ملک پس از تشکیل پرونده به جرم معاونت در نگهداری اتباع خارجی غیر مجاز به دادسرا معرفی می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها