با همت شرکت تعاونی آرد فدک رودان انجام شد

رونمایی از طرح نان کامل در کیش



مدیرعامل شرکت تعاونی آرد فدک رودان از طرح نان کامل در جزیره کیش رونمایی کرد. این شرکت تولیدکننده آرد کامل در استان هرمزگان ،درراستای افزایش سلامت و ترویج استفاده از نان کامل درسبدغذایی کیشوندان، با حضور مسئولان چندین واحد پخت نان کامل در این منطقه آزاد را به بهره‌برداری رساند.
در این مراسم، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با قدردانی از شرکت تعاونی آرد فدک رودان، از آغاز طرح احیای پخت نان کامل در کشور، به‌صورت گسترده از کیش خبر داد.وی  با برشمردن اقدامات اداره غله سازمان در رابطه با  تأمین  نان باکیفیت برای مردم و نظارت بر روند پخت نان و آموزش نانوایان کیش با حضور دو نفر از اساتید مطرح کشور یادآور شد: استفاده از آرد کامل که ارزش بالای غذایی دارد در تمام نانوایی‌های کیش اجرایی می‌شود و ازآنجایی‌که این منطقه در اغلب عرصه‌ها پیشتاز است طرح احیای پخت نان کامل در کشور، به‌صورت گسترده از کیش آغاز می‌شود.
  

 تنها تولیدکننده آرد کامل در استان هرمزگان

منصور معمار زاده،مدیرعامل کارخانه آرد فدک رودان نیز درسخنانی گفت: با توجه به اینکه کارخانه آرد فدک رودان تنها تولیدکننده آرد کامل در استان هرمزگان است، تأمین این نوع آرد برای تمامی نانوایی‌های منطقه آزاد کیش جهت ارتقای سلامت با بهترین کیفیت برعهده‌گرفته است. 
وی تصریح کرد: این موضوع افزون بر انجام مسئولیت اجتماعی بر اساس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، موجب ذخیره بیشتر گندم در کشور می‌شود. «مسعود رمضان پور» مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان با اشاره به افزایش تقاضا برای استفاده از آرد کامل در کشور گفت: این طرح در مراحل ابتدایی است و باید برای مشارکت عامه مردم فرهنگ سازی شود .وی با بیان اینکه از مجموعه ۶ کارخانه در سطح استان هرمزگان، سه کارخانه برای تامین آرد کامل اعلام آمادگی کردند، افزود: یک کارخانه در استان هرمزگان به صورت ویژه بر روی تامین آرد کامل برنامه ریزی کرده و توانسته است جواز تولید آن را دریافت کند.رمضان پور از اعلام آمادگی ۲۰ واحد نانوایی در سطح استان هرمزگان برای عرضه نان کامل خبرداد و بیان کرد: با تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، این طرح به صورت کامل و به عنوان هدیه به کیشوندان آغاز شد و امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب، این طرح از این منطقه آغاز و به کل کشور گسترش یابد.مهدی افشون رئیس اداره غله و تعزیرات آرد و نان کیش نیز در این مراسم پشت تریبون رفت و گفت: با انجام رایزنی و مکاتبات با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان، موفق به اخذ  امتیاز تأمین آرد کامل از شرکت آرد فدک رودان شدیم وهم اکنون آرد کامل به تمام نانوایی‌های کیش تحویل داده می‌شود؛ تا نان کامل در سبد غذایی خانوارها قرار گیرد.
  

 پخت آزمایشی نان با آرد کامل

گفتنی است در این مراسم مسعود رمضان پور  مدیر اداره غله هرمزگان،بنگلی از دانشگاه  علوم پزشکی، نیک روش از اداره غله هرمزگان، جراحی از معاونت غذا داروی هرمزگان، ربیعی نژاد مشاور و جمعی از همکاران کارخانه آرد فدک، حضور داشتند. در حاشیه این مراسم نیز از مجتمع‌های نان و تعدادی نانوایی‌های کیش که از آرد کامل کارخانه آرد فدک رودان استفاده می‌کنند بازدید به عمل آمد ، پخت آزمایشی نان با آرد کامل انجام شد.

روزنامه صبح ساحل

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها