در ایام دهه اول محرم؛

بیش از هزار بازرس بهداشت محیط از محل برگزاری مراسمات مذهبی هرمزگان نظارت کردند



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نظارت بیش از هزارو 754 بازرسی بهداشتی از محل برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری دهه اول محرم در استان هرمزگان انجام شده است خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «دکترعبدالجبار ذاکری»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هزار و 245 مورد بازدید بهداشتی از مساجد ،تکایا ،و حسینیه ها و محل های برگزاری عزاداری و  509 مورد بازدید از محل موکب و ایستگاههای صلواتی در دهه اول محرم توسط بازرسین بهداشت محیط صورت گرفت.

وی بیان کرد: در راستای کنترل بهداشتی نذورات به منظور جلو گیری از طغیان های منتقله از آب و غذا تعداد 481 مورد  بازدید از محل های توزیع مربوط به مراسم انجام شده است.

دکتر ذاکری افزود: 192 مورد نمونه  میکروبی از آب آشامیدنی به منظور اطمینان از سالم بودن آب و هم چنین تعداد 3هزارو 104 کلرسنجی نیز در این ایام انجام شده است.

معاون بهداشتی اضافه کرد: بمنظور حفظ سلامت عموم مردم در این ایام، حدود دو هزار و 109 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از سطح عرضه جمع آوری و معدوم گردید و تعداد 74 مورد شکایات بهداشتی مردم مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

دکتر عبدالجبار ذاکری توصیه کرد: به جهت اهمیت سلامت عموم جامعه اجرای مطلوب رعایت دستورالعمل‌های بهداشت محیط در این ایام ودر مراسم های مرتبط ازسوی هیات های مذهبی ضروری است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها