مدیرعامل منطقه آزاد قشم در آیین انعقاد تفاهم‌نامه آماده‌سازی ۲ هزار واحد مسکونی مطرح کرد:

کلنگ‌زنی نمایشی انجام نمی‌دهیم


نویسنده: نصیر عالی خانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز مطالعات شهر جدید ۴۰۰ هکتاری در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد و گفت: این موضوع با انعقاد تفاهم نامه با بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد.
عادل پیغامی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه آماده‌سازی و اجرای ۲ هزار واحد مسکونی در محدوده شهر قشم اظهار کرد: از آنجایی که عرصه های قابل واگذاری قشم در دولت های گذشته واگذار شده، اکنون عرصه قابل توجهی برای واگذاری در این جزیره نداریم و برای رفع نیازهای مردم باید خلق موقعیت های جدید کنیم و مطالعات شهر جدید ۴۰۰ هکتاری نیز با همین هدف صورت گرفته است.وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ایجاد فضا و فرصت برای تامین نیازهای فعلی و آینده جزیره را از یکسال پیش آغاز کرده ایم و تلاش شده با مطالعات علمی نیازهای بلند مدت بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در نظر گرفته شود.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: تمامی سکونتگاه‌ها و شهرک‌های قشم با چالش‌های متعددی روبرو هستند، چون مطالعات کارشناسی پیش از جانمایی به درستی انجام نشده است و ما برای نخستین بار در این جزیره پیش از توسعه یک سکونتگاه مطالعات دقیق کارشناسی را انجام داده ایم. پیغامی اضافه کرد: در مطالعات اولیه این شهر جدید تلاش شده تا تمامی نیازها و زیرساخت‌ها و فضاهای شهری به صورت اصولی و علمی بررسی و جانمایی شود تا زندگی در این منطقه برای شهروندان همراه با آرامش و کرامت انسانی باشد.  وی تاکید کرد: از وزارت راه و شهرسازی تقاضا داریم تا با نگاه اختصاصی به این جزیره یکسان سازی سامانه‌ها نهایی شود و آزادسازی از سامانه به سمت تخصیص وام مسکن نیز سرعت یابد، چراکه در جزیره قشم نیازمند این هستیم که سه هزار وام مسکن یکجا تخصیص پیدا کند تا انبوه‌سازی در پهنه‌های واگذار شده آغاز شود. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در پهنه ۴۰۰ هکتاری باید انبوه سازی مناسب با سیما و منظر مناسب انجام شود و اجازه نخواهیم داد تا یک فرم بهم ریخته شهری در پهنه های جدید اجرا شود. وی اظهار کرد: امسال بودجه عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است که در مقایسه با رقم ۵۴۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۰۰ درصدی همراه بوده است. پیغامی تصریح کرد: تلاش کرد‌ ایم هر طرحی را که کلنگ می زنیم بودجه و اعتبار آن از قبل تامین شده باشد و از کلنگ‌زنی‌های نمایشی پرهیز کنیم. وی گفت: ما مکلف هستیم تا مردم را صاحب خانه کنیم و با اجرای صحیح طرح نهضت مسکن ملی و واگذاری اراضی به شرط ساخت، بورس بازی زمین به راه نخواهیم انداخت. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: پیش از این بارها در جزیره قشم بورس بازی زمین صورت گرفته و هم اکنون نیز بخش‌هایی از شهر به دلیل بورس بازی و احتکار توسعه پیدا نکرده است. وی اعلام کرد: با انعقاد تفاهم نامه با بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی تلاش می کنیم تسهیلات ساخت مسکن برای همه مردم قشم در دسترس باشد و با اجرای طرح های حمایتی از متقاضیان برای ساخت مسکن حمایت خواهیم کرد. 
  

تحویل۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن 

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شده و ۲ میلیون واحد دیگر نیز در دست ساخت است.
 این مطلب را هادی عباسی  در سفر به جزیره قشم به منظور کلنگ زنی ۲ طرح جاده ای و انعقاد تفاهم نامه آماده سازی و اجرای ۲ هزار واحد مسکونی در محدوده شهر قشم، عنوان کرد و گفت: اتمام مسکن های مهر نیمه تمام و خدمات روبنایی سایر طرح ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.
  

 قشم در نهضت مسکن ملی پیشرفت خوبی دارد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: جزیره قشم جزو مناطق پیشرو در بحث مسکن است و هدف‌گیری‌های خوبی منطبق با مطالعات علمی در حوزه مسکن این جزیره انجام شده است. عباسی توضیح داد: بر اساس قانون اساسی برخورداری از زمین و مسکن، دسترسی به تسهیلات ساخت و ارزش افزوده جزو حقوق شهروندی است و شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز به صورت ویژه پیگیر خانه‌دار شدن مردم بودند.وی برخورداری از مسکن مناسب را زمینه ساز تحکیم بنیان خانواده، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: نگاه به مسکن باید از کالای سرمایه ای به یک کالای مصرفی پایدار تغییر کند.معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: ایران کشور پهناوری است و هم اکنون تنها نیم درصد پهنه کشور به شهرها اختصاص یافته و با افزایش عرضه زمین به مردم، مسکن جنبه کالای مصرفی پیدا می کند.
  

 تفاهم‌نامه سه جانبه آماده‌سازی و اجرای ۲ هزار واحد مسکونی در محدوده شهر قشم امضا شد

تفاهم‌نامه تخصیص زمین، پروانه، اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان واجد صلاحیت مسکن ملی به منظور آماده سازی و اجرای ۲ هزار واحد مسکونی در محدوده شهر قشم با حضور هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن امضا شد. این تفاهم نامه در راستای اجرای اصل سی و یکم قانون اساسی و اجرای قانون جهش مسکن ملی و با هدف حمایت و راهبری تولید مسکن برای متقاضیان واجد صلاحیت در شهر قشم و با بهره مندی از ظرفیت اداری و قانونی طرف‌های مسوول، منعقد شد. با انعقاد این تفاهم نامه ساخت مسکن ملی برای خانه دار کردن جوانان جزیره در محدوده شهر قشم به عنوان یکی از وعده‌های دولت سیزدهم با جدیت آغاز خواهد شد.
  

 کلنگ طرح بهسازی و احداث ۲ لاین جدید در محور سوزا به زیرانگ جزیره قشم به زمین خورد

عملیات بهسازی محور سوزا به زیرانگ جزیره قشم نیز با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، علما و بزرگان قشم و مسوولان اجرایی هرمزگان و جزیره به زمین زده شد.این طرح به طول هشت کیلومتر و اعتبار یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال شامل عملیات خاکی، ابنیه فنی، رفیوژ میانی، روشنایی و آسفالت است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها