برنامه ایرلاین‌ ملی برای جابجایی زائرین اربعین اعلام شد



مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه ایران‌ایر در ایام اربعین امسال، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین 1403 حداقل 40 هزار زائر را از مبدا داخلی به مقاصد نجف و بغداد جابجا خواهد کرد.

                               

شمس‌الدین فرزادی‌پور افزود: پروازهای اربعین با هواپیماهای ایرباس 600-300، ایرباس 320، ایرباس 310 و بوئینگ 737 انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ایرلاین ملی برای پرواز به مناطق محروم و کم‌برخوردار گفت: برای پاسخگویی به نیاز حمل‌ونقل هوایی در این مناطق از هواپیماهای ATR بهره می‌بریم.

مدیرعامل ایران‌ایر با یادآوری راه‌اندازی پرواز تهران-سقز و تهران-بجنورد با استفاده از هواپیماهای ای‌تی‌آر یادآور شد: در زمان حاضر پرواز به مقاصد کرمانشاه، ایلام، رشت، ساری، رامسر، بندرعباس-کیش، بندرعباس-بوموسی با هواپیماهای ATR انجام می‌شود.

فرزادی‌پور تاکید کرد: در زمان حاضر 4 فروند از هواپیماهای ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فعال هستند.

 اواخر ماه گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از افزایش 10 درصدی صندلی پروازی در ایام اربعین امسال خبر داده و گفته بود: نرخ بلیت از فرودگاه های غرب کشور به نجف 5میلیون تومان است.

 مقصود اسعدی سامانی در نشست خبری در پاسخ به تسنیم در خصوص پروازهای اربعین امسال، قیمت و زمان شروع بلیت فروشی، اظهار کرد: دیروز (30 تیرماه 1403) جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و رییس سازمان هواپیمایی برگزار شد. در این جلسه ایرلاین ها به جمعه بندی رسیدند برای رفاه حال زائران اربعین، نرخ بلیت تهران-نجف و تهران-بغداد و فرودگاه‌های غرب کشور این دو مقصد پروازی به صورت یکطرفه 5 میلیون تومان باشد.

وی ادامه داد: قیمت پرواز فرودگاه‌های شرق کشور از جمله مشهد به نجف و بغداد به صورت یکطرفه 6 میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پروازهای اربعین از 24 مرداد آغاز و تا 9 شهریور ادامه دارد، تاکید کرد: ایرلاین ها موظف هستند 10 روز مانده به ایام اربعین و 5 روز بعد از اربعین از طریق دفاتر فروش مجاز اقدام به فروش بلیت کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با یادآوری اینکه سال گذشته 18 ایرلاین 387 هزار و 215 صندلی پروازی برای اربعین ارائه کردند، گفت: پیش بینی می کنیم امسال تعداد صندلی پروازی با رشد 10 درصدی به حدود 400 هزار صندلی افزایش یابد.

اسعدی سامانی بیان کرد: شرکت‌‌های هواپیمایی هنوز مجوزهای پروازهای اربعین را دریافت نکرده آمد و به زودی فروش بلیت با نرخ های مصوب آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: به زائران اربعین توصیه می کنیم بلیت خود را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند، چراکه در عراق بلیت دلاری فروخته می شود و شاید توسط ما قابل کنترل نباشد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها