مصاحبه با صبا معصوم نیا سما کوش رتبه یک تجربی کنکور 1403  از بندرعباس: برای موفقیت جنگیدم


نویسنده: فاطمه کریمی

صبا معصوم نیا سما کوش دانشآموز مدرسه فرزانگان ۱ ناحیه ۲ بندرعباس موفق به کسب رتبه نخست کنکور تجربی 1403 شد. کسب این رتبه برای نخستین بار در هرمزگان اتفاق افتاده که‌موجی از پیام‌های مثبت برای این دختر جوان را به همراه داشت و از طرفی برای کنکوری‌های این استان، موجی از خودباوری به ارمغان آورد.

                                   
به گزارش صبح ساحل، صبا معصوم نیا سما کوش نخستین رتبه برتر کنکور از هرمزگان است که توانست با کسب رتبه 1 رشته علوم تجربی برای هرمزگان افتخارآفرینی کند.
صبا معصوم نیا اهل مازندران است و 3 سال پایانی را در بندرعباس تحصیل‌کرده است. پدر وی از کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.
صبا معصوم نیا در مصاحبه با رسانه‌ها به عوامل موفقیت خود اشاره کرد و گفت: عوامل انسانی مختلفی در موفقیت من تأثیرگذار بودند؛ تلاش زیاد و حمایت‌های پدر و مادرم و لطفی که خدا به من داشته است را مهم‌ترین آن‌ها می‌دانم.

 او از تجربه درس خواندن خود در طول تابستان سال گذشته گفت: اگر زودتر برنامه‌ریزی را آغاز کنیم، حجم دروس و فشار ذهنی کمتری در طول سال پیش رویم خواهد بود و اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهیم داشت و هم مرورهای متوالی در زمان باقی‌مانده تسلطم را در پایان سال بر مباحث بیشتر کرد.

صبا معصوم نیا در مورداستفاده از فضای مجازی که این روزها بسیاری از جوانان با آن درگیر هستند گفت: به‌عنوان یک کنکوری، گاهی برای اوقات فراغت و اغلب برای کارهای درسی از فضای مجازی استفاده می‌کنم. البته بدون مدیریت مناسب، خیلی راحت فرد به سمت حواشی منحرف می‌شود. او در مورد این روزهای خود گفت: این روزها با خانواده‌ام وقت میگذرانم یا بیرون می‌روم. او خطاب به افراد پشت‌کنکوری گفت: به نظر من در چنین زمانی بهتر است فعالیت موردعلاقه‌ای که به ما روحیه می‌دهد را انجام دهیم تا باانرژی و انگیزه سراغ درس برگردیم، البته باید زمان را هم مدیریت کرد تا وقت زیادی نبرد.

معصوم نیا درباره نکات انگیزشی و تجربه خود برای دانش آموزان گفت: تلاش مستمر و باکیفیت, درگیر حواشی نشدن و مدیریت زمان این نتایج را برای من رقم زد.در برابر ترس و بی‌علاقه بودنمان تسلیم نشویم و تا حد ممکن، زمان زیادی را ب مطالعه آن اختصاص دهیم، حتی پیشرفت‌های کوچک هم انگیزه‌ای برای ادامه دادن خواهند بود تا وقتی ک آن درس به نقطه قوتمان تبدیل شود. خودم این حالت را برای درس فیزیک داشتم و واقعاً برایش جنگیدم تا اینکه الآن حتی به آن علاقه‌مند هم شده‌ام.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها