دیپلماسی عمومی همسو با دیپلماسی دولت


نویسنده: احسان کرمی

سفر آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران به آمریکا و سخنرانی در مقر سازمان ملل، نقطه‌ی عطفی در رونمایی از سیاست خارجی دولت چهاردهم و تبیین سیاست راهبردی دستگاه دیپلماسی ایران در افکار عمومی جهان به حساب می‌آید. سیاستی که براساس آن، انقلاب اسلامی به وجود آمده و در حقیقت دولت و ملت ایران با پایبندی به آموزه‌های دینی و اعتقاد راسخ به ارزش‌های اسلامی خود، همواره به دنبال سعادت، آرامش، سربلندی و خوشبختی ملت‌ها در سراسر گیتی می‌باشند. 
باتوجه به اینکه در دنیای امروز شاهد نابرابری‌ها، ظلم‌ها و آدم‌کشی‌ها در بخش‌هایی از نقاط جهان به ویژه در غزه‌ی مقاوم و فلسطین مظلوم هستیم، که توسط گروه‌هایی اندک از سرمایه‌داران اسلحه‌سازی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، توسط عوامل تروريستی آن‌ها در حال انجام است، این موضوع نقطه‌ی تفکیک و خط قرمز بین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و  قدرت‌های زر و زور و تزویر جهانی محسوب می‌شود.قدر مسلم آقای پزشکیان به عنوان نماینده و سخنگوی دولت و مردم ایران در هنگام تشریح مواضع رسمی و دیدار با رؤسا و نمایندگان سایر کشورها، ضمن بیان سیاست خارجی ایران مبنی بر تعامل و دوستی با همه‌ی کشورها، در دفاع از محور مقاومت و مخالفت با رویکرد یکجانبه‌گرایی قدرت های زورگو اعلام موضع خواهد کرد.
در مقابل، باید این انتظار را داشت که رسانه‌های جبهه‌ی استکباری تلاش می‌کنند آثار مثبت سفر رئیس‌جمهور و نقش سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر انسجام، وفاق و دوستی بین کشورها به ویژه دول اسلامی که آقای پزشکیان در صدد تحقق آن است را کمرنگ و نشدنی جلوه دهند. که دراین راستا می‌طلبد از طریق دیپلماسی عمومی، رسانه‌های همسو و رسانه ملی، نسبت به ترویج و تشویق سیاست تقویت، تعمیق و گسترش تعامل و همکاری بین کشورها، در سطح وسیع برای تنویر افکار عمومی جهان برنامه‌ریزی و اقدام بایسته صورت گيرد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها