طرح دریابست از دوم مهرماه امسال در آب‌های قشم اجرا می‌شود



رییس شیلات شهرستان قشم گفت: طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه‌های آبزی(دریابست) از دوم مهرماه امسال در آب‌های استان هرمزگان و این جزیره آغاز می‌شود و تا نهم مهرماه ۱۴۰۳ به مدت هشت روز ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا گلشنی زاده»، رییس شیلات شهرستان قشم روز پنجشنبه گفت: این طرح از سنت های صیادان در سال های دور بوده و نزدیک به ۲ دهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا در می آمده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار کمیته مدیریت صید استان هرمزگان و شیلات قشم تصمیم به اجرای دوباره آن گرفته است.

رییس شیلات شهرستان قشم با بیان اینکه دریابست به معنای عام به حالت تعلیق درآوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص در راستای حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی‌رویه بر ذخیره آبزیان است، گفت: دریابست در آب‌های این جزیره می تواند فرصتی مغتنم برای مدیریت صید مسوولانه و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان باشد.

گلشنی زاده با تاکید بر لزوم اجرای طرح دریابست، گفت: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم خروج تمامی شناورهای صیادی از ساحل و بنادر و اسکله های صیادی امکان تخلف شناورهای صیادی به کمترین حد ممکن می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت، یادآورشد: با اجرای طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه های آبزی (دریابست) شرایط بهتری برای رشد و تکثیر و احیای نسل آبزیان در زیستگاه های طبیعی فراهم می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها