12

مهر

1403


اجتماعی

31 خرداد 1391 09:07 0 کامنت

 صبح ساحل، اجتماعی _ طی مراسم باشکوهی با حضور مسوولان عالی رتبه استانی ، مدیران کل بسیجی مهندس وبسیجیان استان، روسای سازمان بسیج مهندسین هرمزگان تودیع ومعارفه شدند.

به گزارش خبرنگار ما دراین آیین طی حکمی مهندس مهدی نوبانی به عنوان معاون عمرانی و مهندسی سپاه امام سجاد  و محمدعلی قاسمی به سمت مسوول سازمان بسیج مهندسین استان هرمزگان منصوب شد.

 همه گره ها به دست بسیجیان گشوده می شود

سردار محمد مارانی فرمانده سپاه امام سجاد دراین مراسم باقدردانی از تلاش ها و زحمات مهندس نوبانی رییس سابق سازمان بسیج مهندسین استان گفت:رسالت جامعه مهندسین بسیار سنگین است و همانگونه که امام  و مقام معظم رهبری فرموده اند اگر با تفکر بسیجی همه اقدامات انجام شودتمامی گره ها به دست بسیجیان باز می شود.وی ادامه داد: چنانچه همت شود با استفاده از توان بسیجیان تمامی محرومیت ها و مشکلات درجای جای استان هرمزگان مرتفع می شود واین مهم نیازمند همت جهادگونه و بسیجی است.سردار مارانی ازنظام جمهوری اسلامی به عنوان نظام مقدس و پربرکتی یادکرد که امام تلاش کرد با به خطر انداختن جان خود آن را از ظلم وستم که بر ما روا شده بود حفظ کرده ونجات دهند. وی انقلاب را ماحصل تفکر امام (ره) دانست و افزود: امروز امانت گرانمایی  از برکت تدبیر و درایت امام و خون شهدا از سوی خداوند در اختیار ما قرار گرفته است که باید با حفظ وتوسعه آن را به آیندگان منتقل کنیم.فرمانده سپاه امام سجاد با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: بخش عمده ای از توصیه های مقام رهبری مشمول جامعه بسیج مهندسین می شود ، زیرا برنامه‌ریزی ، مدیریت،تدبیر، کار وفعالیت بر عهده بسیجیان است. وی بر ارایه طرح وبرنامه تاکید کرد و افزود:در همه زمینه ها اگر با مطالعه کاری انجام شود، خداوند نصرت را شامل حال ما می کند. وی درپایان از تلاش های شورای بسیج مهندسین ومدیران بسیجی مهندس قدردانی کرد.

 انسجام بخشی و تعامل راز موفقیت سازمان بسیج مهندسین

رییس شورای مرکزی بسیج مهندسن استان هرمزگان نیز با قدردانی از مهندس نوبانی رییس سابق سازمان بسیج اظهار داشت: ارتباطات بسیار خوب فنی ،مهندسی فرهنگی وحتی اجتماعی به وجود آمده توسط رییس سابق سازمان در راستای هدف توسعه اقتصادی استان موجب همگرایی و انسجام همه جانبه شد. مهندس محمد نصوری با قدردانی ویژه از اعضای بسیج که دراین همدلی و انسجام بخشی نقش داشتند مهمترین اقدام انجام شده را طی این مدت انسجام بخشی وتعامل دوسویه عنوان کرد و افزود: این همدلی ها نه تنها مغایرت وتناقضی در راستای فعالیت های دستگاههای اجرایی، کانون ها و سازمان های غیر دولتی وفنی ایجاد نکرد بلکه با درایت وکارکردهای مهندس نوبانی در همگرایی با سازمان های مهندسی،  کشاورزی، ساختمان، معدن وسایر سازمان ها تصمیم گیری های مهمی اتخاذ شد. نصوری حضور مدیران را درآیین تودیع ومعارفه بیانگر عدم تضاد با سازمان ها وآن را حاصل همفکری و همسو بودن با سیاست های کلی نظام دانست. وی توجه به ارایه ی برنامه ها درحوزه خواهران در زمینه های متفاوت فرهنگی فنی وتخصصی از نکته برجسته رییس سابق سازمان ذکرکرد و افزود:برگزاری نمایشگاه های متعدد در سطح استان، همایش های مختلف، اعزام تیم های فنی وتخصصی به نقاط مختلف کشور و اجرای فعالیت  های مختلف در سایه خلوص نیت، همفکری فرماندهان سپاه امام سجاد وتعامل رییس سازمان بود. عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین استان تاکید کرد: استمرار حمایت های سردار مارانی باعث دلگرمی اعضای شورا و از نکات مثبتی است که امید به آینده روشن را نوید می دهد. نصوری ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین درمرکز پویا ومستحکم ودر شهرستان ها نیز با عضوگیری رسالت بسیجی را در اشاعه فعالیتهای مختلف پیگیری کرده اند.

وی در پایان با ‌آرزوی توفیق برای مسوول جدید سازمان ابراز امیدواری کرد: مهندس قاسمی با تلاش و پرانرژی در زمینه های مختلف با نوآوری در سیاست های سازمان مانندگذشته پیشرفت ها با همدلی ومحوریت بسیجی و خط وخطوط طی شده با سازمان های دیگرهمچنان ادامه دهد.

 زیرساخت های بسیج مهندسین مهیاست

مهدی نوبانی رییس سابق سازمان بسیج مهندسین نیز دراین نشست با تشریح عملکرد این سازمان گفت : اقدامات زیرساختی درسازمان بسیج مهندسین هم اکنون مهیا و زمینه برای فعالیت های جاری آماده شده است. وی افزود : هم اکنون مسوولان در ادارات، دستگاه ها وشهرستان ها معرفی وکانون ها نیز در همه شهرستان ها تشکیل شده است.نوبانی ادامه داد : با حمایت مهندس دستوان بسیج مهندسین شهرستان بندرعباس نیز راه  اندازی  و تمامی کانون ها به تجهیزات لازم و خودرو مجهز شده‌اند. وی اظهار داشت: در غرب بندرعباس کانون های صنایع فعالیت های خوبی آغاز کرده‌اند ودر سال های گذشته نیز اقداماتی از قبیل بزرگداشت روز مهندس و تجلیل ازمهندسین بسیجی ، برپایی غرفه مهندسین، اهداء خون ، تقدیر از خبرنگاران، نشست های بصیرتی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، ساماندهی حلقه صالحین وگروه‌های موفق، اردوهای سازندگی علمی  وفرهنگی،آموزش ، ارایه کارت های طلایی، خدمات رسانی،امضا تفاهم نمامه های همکاری با ادارات و رایزنی برای راه اندازی  کانون درکیش، قشم وخمیر انجام شده  است. معاون عمرانی ومهندسی سپاه امام سجادگفت: همانگونه که سردار نقدی دستور داده درسال تولید ملی، برنامه های تخصصی با قدرت بیشتر می تواند زیرنظر بسیج مهندسین  قرار گرفته وفعالیت کنند.مهندس نوبانی با بیان اینکه همیشه در زمان تصدی در سازمان بسیج مهندسین مورد حمایت سردار مارانی وسردار رستگار قرار داشته است خاطرنشان کرد: 15 مدیر کل دستگاه‌های اجرایی با مسوولان کانون ها تعاملات بسیار خوبی با سازمان بسیج مهندسین داشته اند و دراین راستا 1400 عضو سازمان درکار گروه‌های مختلف سازماندهی و در شاخه های مختلف فعالند.وی درپایان از همه مرتبطین ومهندسن که ارتباط وتعاملات منسجم وفشرده با سازمان داشتند قدردانی و برای مهندس قاسمی مسوول جدید آرزوی موفقیت کرد.

 منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار  سازمان بسیج مهندسین

مسوول جدید سازمان بسیج مهندسین نیز دقایقی در پشت تریبون قرارگرفت تا از حسن اعتماد مسوولان به وی قدردانی کند. مهندس محمدعلی قاسمی ازتوجه مسوولان به بسیج مهندسین قدردانی کردو افزود: مقام معظم رهبری در سه سال اخیر در ارتباط با اقتصاد مملکت توصیه هایی داشته اند و ما امیدواریم باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری امسال نیز بتوانیم باتوجه شعار تولید ملی وحمایت از کار وسرمایه ایرانی در رابطه با اقتصاد جامعه و استان نقش مهمی را ایفا کنیم. این مراسم با حضور پرشورمهندسین استان برگزار شد.

دیدگاه ها (0)
img