دریاچه هامون قشم قربانی گرفت؛

امواج ، مرکب مرگ مرد جوان را به سوی خود کشاند



صبح ساحل ،حوادث-زن جوان هرگاه به "رویدا"  نگاه می کند به یاد همسرش "جواد" می افتد که وی 9 ماه در انتظار دیدن چهره و صدای این کوچولو لحظه شماری می کرد و با چه  شوق و ذوقی  لباس و اسباب بازی می خرید اما اجل مهلتش نداد و امواج دریاچه هامون  او را از دیدن "رویدا" محروم کرد. 23 روز از آن حادثه می گذرد 23 روزی که آمنه لباس سیاه به تن کرده  واز تنها یادگار جواد  مواظبت می کند.

عصر 28 خردادماه سال جاری، مرد 26 ساله قشمی که عاشق دریا و شنا بود مانند روزهای دیگر که  فرصتی بدست می آورد یا با دوستان و یا با خانواده  اش به دریاچه هامون" قشم" می رفت و در آنجا لحظاتی خوشی را سپری می کرد آن روز نیز فرصتی پیدا کرد و از پدر ، مادر، خواهر، برادرو همسر باردارش خواست تا همگی به آنجا بروند.  زن جوان علیرغم دفعات قبل که خود در این امر پیشقدم بود چندان میلی به رفتن نداشت و با بهانه کردن گرما از همسرش خواست که دریاچه را به زمان دیگری موکول کند اما جواد بی خبر از سرنوشتی که انتظارش را می کشید در این امر اصرار می کرد و از آمنه  خواست که همراهش باشد و درکنار دریاچه بنشیند. جواد تیوپش را برداشت به همراه 7 نفر از خانواده به دریاچه رفتند. 

لحظات تلخ

آمنه که 9 ماه باردار بود با اینکه در کنار جواد  نشسته بود اما احساس دلتنگی خاصی به او داشت و با نگاه کردن به او آرام می گرفت، پدر و مادر جواد هم چنین حسی را داشتند، لحظات غریبی بود. باد شروع به وزیدن گرفت . جواد تیوپش را برداشت و جلوتر از همه دل به دریاچه سپرد. آمنه در این مورد می گوید:" چون نزدیک زایمانم بود خیلی مواظب بودم  به همین خاطر بالا از سطح دریاچه نشستم و همگی در کنار دریاچه رفتند چشمم به جواد بود روی تیوپ دراز کشیده بود".

 همسهر جواد در خلوت خود با دخترش که قرار بود 7 روز دیگر به دنیا بیاید صحبت می کرد که ناگهان دید جواد دور و دورتر می شود. وزش باد، تیوپ سبک را با خود می برد  و مرد جوان با ترس دست و پا می زد که جلوی امواج را بگیرد اما کاری از دستش بر نمی آمد به جز فریاد کمک خواهی. خانواده با دیدن این صحنه شتابان خود را به دریا زدند و آمنه با آن وضعیت  جسمانی اش سعی می کرد خود را به جواد برساند اما آب بالا بود، او نتوانست بیشتر از آن جا بگذرد و با جیغ زدن همسرش را صدا می زد. دامادخانواده، با شنا کردن خود را به جواد رساند و موفق شد دست او را بگیرد و به طرف ساحل بکشاند اما دیگر مرد جوان نفس نمی کشید. " تا دیدم دامادمان او را به طرف ما می آورد خیلی خوشحال شدم  و اصلا به فکرم خطور نمی کرد که همسرم فوت شده ،پس از انتقال به آمبولانس 115 قشم فهمیدم که چی شده است". بر اساس  تشخیص پزشک قانونی، جواد بر اثر ایست قلبی جان داده بود نه بر اثر خفه شدن در آب.

 طنین شدن صدای گریه نوزاد

دو روز بعد از این اتفاق، جواد رنجبریان در آرامستان قشم دفن شد و ساعاتی بعد آمنه با وضعیت روحی و جسمانی بد به بیمارستان انتقال یافت تا آنکه صدای گریه دختر بچه در زایشگاه شنیده شد. اکنون 21روز از به دنیا آمدن "رویدا" می گذرد 21 روزی که خانواده با دیدن چهره او،  جواد را در دلشان زنده می کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها