12

مهر

1403


حوادث

07 مرداد 1391 09:07 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: در 4 ماهه نخست سال جاری، دستگیر شدگان در هرمزگان  57 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. سرهنگ علی  اکبری تصریح کرد: 2 هزار و 90 نفر در حوزه انواع سرقتها،70 نفردر حوزه جرائم مالی و اقتصادی شامل کلاهبرداری، جعل و ...،54 نفردر امور امنیتی دستگیر شدند. وی از به دام افتادن 173 نفر شرور، 300 نفر معتاد با 94 درصد، 996 نفر قاچاقچی کالا با 30 درصد رشد و کاهش 15 درصد مفاسد اخلاقی سخن به میان آورد. سرهنگ اکبری ادامه داد: در این مدت 25 تن انواع مواد مخدر با 224 درصد رشد کشف شد.

کشف  2 میلیون و 4 هزار سوخت قاچاق

  2 میلیون و 4 هزار و 520 لیتر سوخت قاچاق کشف شد که در مدت مشابه سال قبل، این آمار رشد 2 برابری داشته است. این مقام مسوول با بیان افزایش 48 درصدی کشف مشروبات الکلی، از جمع آوری 29 هزار و 657 عدد تجهیزات ماهواره با رشد دو برابری خبر داد. وی در خصوص دستگیری افرادی که قصد خروج و ورود غیرمجاز به کشور را داشتند اظهار داشت: در این رابطه 7 هزار و 695 دستگیر شدند. سرهنگ اکبری در ادامه از دستگیری 6 نفرشرور مسلح ، افزایش کشف 35 درصد سلاح ، 69 درصدی فیلم‌های غیرمجاز، 100 درصدی مراکز فساد مطالبی بیان کرد.

اجرای طرح های انتظامی

معاون عملیاتی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح‌های مختلف این فرماندهی در این 4 ماهه خبر داد که اجرای پاکسازی مناطق آلوده در گچین و چهچکور ، استمرار پاکسازی مناطق آلوده حاشیه شهر و ... از جمله طرح‌های اجرا شده است. سرهنگ اکبری گفت: 6 محله آلوده در شهر بندرعباس شناسایی شده است.

وی در رابطه با  اجرای طرح های مسائل امنیتی استان گفت: 16 طرح در شهر بندرعباس ، 16 طرح توسط پلیس آگاهی استان، 56 طرح توسط پلیس اطلاعات، 313 طرح توسط اداره مبارزه با مواد مخدراستان  اجرا شد. سرهنگ اکبری به افزایش 3 درصدی تماس های عملیاتی شهروندان بندرعباس با فوریتهای 110 پلیس اشاره کرد.

هشدار پلیس برای پیشگیری از سرقت

معاون عملیاتی فرماندهی انتظامی استان توصیه‌هایی به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل ارایه کرد که از نگهداری وجوه نقد، طلا و جواهرات به مقدار زیاد در منزل به خصوص در محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.روی تمام درب‌های ورودی و خروجی داخل منزل از پارکینگ یا زیر زمین قفل ایمنی نصب نمایید. درب‌های خروجی بایستی توپر و محکم باشند تا استحکام و قدرت قفل نیز زیاد شود. همسایگان امین خود را در مورد برنامه تحصیلاتتان مطلع سازید و مقصدتان را به آنها بگویید و یک کلید از منزلتان در اختیار آنها قرار دهید تا در غیبت شما به آن جا رسبدگی کنند، وقتی از منزل خارج می شوید پنجره‌ها را قفل نمایید.

 سرهنگ اکبری در خصوص جلوگیری از سرقت وسیله نقلیه از شهروندان خواست که اوارق شناسایی شخصی را در خودرو رها نکنند، هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنیدحتی زمانیکه یک کار بسیار فوری دارید. همیشه درب‌ها را قفل کنید و شیشه‌ها را کاملا بالا بکشید. وی ادامه داد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت محل کسب گفت: درب‌های مغازه و ... را از کره‌کره‌های مشبک استفاده کرده و شب‌ها نیز روشنایی کافی در آنها وجود داشته باشد،ورودی کانال کولر هر چند کوچک باشد با حفاظ فلزی محفوظ کنید، حتی الامکان از قفل‌های سویچی استاندارد استفاده کنید زیرا قفل‌های معمولی به سهولت با قیچی بریده می شوند.

دیدگاه ها (0)
img