12

مهر

1403


اجتماعی

18 مرداد 1395 10:07 0 کامنت

صبح ساحل-اجتماعی، هم زمان با 17 مرداد روز خبرنگار مراسم با شکوه این روز به همت اعضای خانه مطبوعات استان و منتخبین دوره ششم با حضور پرشور و اکثریت قاطبه مطبوعاتی ها در هتل فروغ بندرعباس برگزار شد.
در این مراسم که با استقبال بی نظیر خبرنگاران،اهالی مطبوعات،خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی ملی و منطقه ای همراه بود،مسوولان درد دل های شرکت کندگان در مراسم را شنیدند و برای رفع آنها قول مساعد دادند.
این مراسم بدون کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دیگر دستگاه های فرهنگی استان به صورت خود جوش از سوی اعضای منتخب خانه مطبوعات و سایر اهالی رسانه ها و با حمایت مشاور رسانه ای استاندار هرمزگان برگزار شد.
آنچه در پی می آید گزارش کامل این مراسم با شکوه است:
به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان هرمزگان، آئین تجلیل از خبرنگاران استان هرمزگان به همت اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی هرمزگان و اعضای منتخب شورای مرکزی خانه مطبوعات هرمزگان به مناسبت روز خبرنگار در هتل فروغ بندرعباس برگزار شد.
در این مراسم اصحاب رسانه در هرمزگان حضور باشکوه و پرشوری داشتند و بیش از 250 نفر از فعالان عرصه مطبوعات و رسانه استان هرمزگان در این مراسم حضور یافتند و اتحاد و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.
در این آئین مسئولان و مدیران عالی رتبه استان هرمزگان از جمله معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مشاور عالی استاندار هرمزگان، رئیس شورای شهر بندرعباس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس، اعضای شورای شهر بندرعباس و دیگر مقامات و مسئولان حضور داشتند.
در این مراسم تعدادی از فعالان مطبوعاتی هرمزگان به بیان نظرات و دغدغه های خود پرداختند که رضا زرگر به نمایندگی از خبرگزاری های استان هرمزگان، عنوان کرد: خبرگزاری ها در هرمزگان مظلوم واقع شده اند و همواره با کمبود امکانات مواجه بوده اند.
سرپرست خبرگزاری مهر در هرمزگان افزود: شکایت برخی مدیران از خبرنگاران خبرگزاری ها دیگر مشکلی است که در هرمزگان دیده می شود.وی گفت: متاسفانه مشکلات ایجاد شده برای خانه مطبوعات هرمزگان نیز موجب خدشه به جایگاه خبرنگاران و همچنین ایجاد شکاف میان رسانه ها در استان شده است.
همچنین مهرداد احمدی نیز به نمایندگی از خبرنگاران شهرستان های هرمزگان در این آئین با بیان اینکه خبرنگاران شهرستانی در انتظار تحقق وعده های مدیرکل ارشاد هرمزگان هستند، اظهار داشت: ابطال انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان که با حضور پرشور اهالی رسانه در مهر ماه سال گذشته برگزار شد و برگزاری مجدد آن توهین به رای اصحاب رسانه در استان بود.
وی ادامه داد: متاسفانه اداره کل ارشاد هرمزگان خبرنگاران شهرستانی را به رسمیت نمی شناسد و از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد می خواهیم اعلام کند با کدامین تخلف انتخابات خانه مطبوعات را باطل کرد.مسئول خانه مطبوعات شهرستان سیریک افزود: متاسفانه عده ای با جوسازی های مسموم به دنبال این هستند که خانه مطبوعات هرمزگان را کشتی به گل نشسته ایی نشان دهند که برای نجات آن آمده اند اما این جوسازی ها خلاف واقعیت است.عباس رفیعی نیز به نمایندگی از روزنامه نگاران محلی هرمزگان در این آئین مهمترین مشکل مطبوعات محلی را مشکل معیشت دانست و بیان داشت: بیمه اهالی مطبوعات در نشریات محلی وجود خارجی ندارد و تلاش های روزنامه نگاران دیده نمی شود.وی افزود: دو دستگی ایجاد شده میان مطبوعات هرمزگان به سود هیچ کس جز رانت خواران و انحصار طلبان نیست.
این روزنامه نگار هرمزگانی تصریح کرد: متاسفانه مدیریت فرهنگ و ارشاد هرمزگان با ابطال انتخابات خانه مطبوعات و دخل و تصرف در انتخابات اخیر این خانه رای و نظر 70 درصد از اهالی مطبوعات هرمزگان را نادیده گرفته است.
در حوزه فرهنگ و رسانه استان باید قانون حاکم باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان به مشکل پیش آمده پیرامون خانه مطبوعات هرمزگان اشاره کرد و گفت: وجود این مشکلات میان اهالی مطبوعات پسندیده نیست و اصحاب رسانه می توانند با مذاکره تلاش کنند تا به شکلی قانونمند این مشکل را حل و کدورت ها را رفع کنند تا تمامی اصحاب رسانه در استان هرمزگان در قالب یک تشکل فعالیت کنند.
به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان هرمزگان، بهروز اکرمی در آئین تجلیل از خبرنگاران استان هرمزگان که به مناسبت روز خبرنگار در هتل فروغ بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: اصحاب رسانه انسان هایی فهیم هستند که مسئولیت سنگینی را در جامعه بر عهده دارند.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید طی سه سال اخیر، افزود: دولت یازدهم با اقداماتی که در سه سال گذشته انجام داد از روند رو به تخریب جامعه جلوگیری کرد و تک رقمی کردن تورم از اقدامات مهم این دولت بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان ادامه داد: این دولت توانست قطعنامه های شورای امنیت علیه کشورمان را لغو کند و کارهای بسیاری پس از اجرای برجام در کشور انجام شد که خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند این موضوعات را برای مردم مطرح کنند.اکرمی تصریح کرد: افشای فیش های حقوقی موضوعی بود که شاید اگر در هر دولت دیگری اتفاق می افتاد با این شفافیت با آن برخورد نمی شد و این دولت توانست با مسئولیت پذیری این کار را انجام دهد.وی به مشکل پیش آمده پیرامون خانه مطبوعات هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: وجود این مشکلات میان اهالی مطبوعات پسندیده نیست و اصحاب رسانه می توانند با مذاکره تلاش کنند تا به شکلی قانونمند این مشکل را حل و کدورت ها را رفع کنند تا تمامی اصحاب رسانه در استان هرمزگان در قالب یک تشکل فعالیت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ملاک کار همه باید قانون باشد و مجموعه دولت در استان نیز تلاش می کند تا قانون در این خصوص جاری شود و در حوزه فرهنگ و رسانه استان باید قانون حاکم باشد.اکرمی با اشاره به موضوع مطرح شده پیرامون شکایت یکی از فرمانداران در هرمزگان از یک خبرنگار، تصریح کرد: هیچ کدام از فرمانداران در هرمزگان حق ندارند از فعالان رسانه ای شکایت کنند و اگر این کار انجام شده بابت آن عذرخواهی می کنم.
وی گفت: اگر اشتباهی پیش آمده قابل حل است و نیازی به شکایت از افراد رسانه ای نیست.
با تمام توان از حقوق خبرنگاران در مجلس دفاع می کنم
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: به خبرنگاران قول شرف می دهم که با تمام توان در مجلس از حقوق آنها دفاع کنم.
به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان هرمزگان، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر در آئین تجلیل از خبرنگاران استان هرمزگان که به مناسبت روز خبرنگار در هتل فروغ بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: بنده تلاش خبرنگاران را از نزدیک دیده ام و می دانم کار خبرنگاری بسیار سخت است و خبرنگاران تلاش بسیاری را انجام می دهند.
وی ادامه داد: به خبرنگاران قول شرف می دهم که با تمام توان در مجلس از حقوق آنها دفاع کنم و مصوبه ای را در این راستا و همچنین رفع مشکل بیمه خبرنگاران داشته باشیم.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هرمزگان میان دو استانی واقع شده که به ظرفیت های هرمزگان طمع ورزیده اند، افزود: ما باید با همراهی اصحاب رسانه مقابل هر متجاوزی ایستادگی کنیم.
خبرنگاران اقدامات دولت تدبیر و امید را به مردم بگویند
مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت: یکی از وظایف مهم خبرنگاران این است که کارهای دولت را به مردم بگویند و جامعه را با این اقدامات آشنا کنند.مرتضی حقیری زاده در آئین تجلیل از خبرنگاران استان هرمزگان که به مناسبت روز خبرنگار در هتل فروغ بندرعباس برگزار شد، با تاکید بر لزوم همراهی دولت و مطبوعات، بیان داشت: کسی حق ندارد خارج از قانون حرف بزند و قانون را خدشه دار کند.
وی ادامه داد: خبرنگاران براساس قانون مطبوعات قلم فرسایی می کنند و در برابر آن و همچنین در برابر خون شهدای خبرنگار مسئول هستند..مشاور عالی استاندار هرمزگان افزود: دولت تدبیر و امید، دولتی متفاوت از دولت های گذشته است که با تدبیر کار می کند و به جامعه امید می دهد.حقیری زاده تصریح کرد: یکی از وظایف مهم خبرنگاران این است که کارهای دولت را به مردم بگویند و جامعه را با این اقدامات آشنا کنند.
نیازی به دخالت وزارت ارشاد نیست
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: انجمن و صنف مطبوعات می تواند مستقل باشد و نیازی به دخالت وزارت ارشاد در این خصوص نیست.
به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان هرمزگان، پرویز سالاری در آئین تجلیل از خبرنگاران استان هرمزگان که به مناسبت روز خبرنگار در هتل فروغ بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا دولت های خود را کوچک می کنند تا دولت کارهای راهبردی و برنامه ریزی ها و نظارت را انجام دهد، عنوان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات در کشور ما به عنوان رکن چهارم دموکراسی به این بلوغ رسیده اند تا خودشان صنف خود را تشکیل دهند.وی ادامه داد: انجمن و صنف مطبوعات می تواند مستقل باشد و نیازی به دخالت وزارت ارشاد در این خصوص نیست.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس افزود: بخش عمده خبرنگاران و اصحاب رسانه در هرمزگان همواره در مقاطع مهم و بحران ها در کنار یکدیگر بوده و به دور از جناح بندی های سیاسی و حزبی در کنار هم فعالیت داشته اند.
سالاری با بیان اینکه خبرنگاران رسالت مهم آگاهی بخشی، نقد منصفانه، اطلاع رسانی و تبادل آرا و افکار عمومی را بر عهده دارند، اظهار داشت: باید آرا و افکار و نظرات مختلف را در جامعه نشر دهیم تا جامعه به بلوغ سیاسی برسد.
حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در هرمزگان رو به احتضار است
عضو منتخب شورای مرکزی خانه مطبوعات هرمزگان گفت: حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در هرمزگان رو به احتضار است و باید برای حل مشکلات آن چاره اندیشی شود.
به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان هرمزگان، شیرزاد عزتی در آئین تجلیل از خبرنگاران استان هرمزگان که به مناسبت روز خبرنگار در هتل فروغ بندرعباس برگزار شد، با اشاره به مشکلات خانه مطبوعات هرمزگان، بیان داشت: در دوره پنجم فعالیت خانه مطبوعات هرمزگان اقدامات بسیاری انجام شد و برای نخستین بار یک نفر از بانوان فعال در حوزه مطبوعات به عنوان مدیرعامل این خانه انتخاب شد.وی ادامه داد: در زمان استانداری آقای هاشمی تختی مکان مناسبی برای استقرار خانه مطبوعات اختصاص یافت اما متاسفانه امروز پس از گذشت یک سال از افتتاح فرهنگسرای شهدای رسانه هرمزگان، خانه مطبوعات فاقد مکان برای استقرار است و این فرهنگسرا در اختیار اهالی رسانه قرار نگرفته است.
عضو منتخب شورای مرکزی خانه مطبوعات هرمزگان در ادامه به انتقاد از مدیریت فرهنگی استان هرمزگان پرداخت و بیان داشت: دولت یازدهم گشایش های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کرد اما متاسفانه در هرمزگان شاهد این گشایش ها نبوده ایم.
عزتی اضافه کرد: حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در هرمزگان رو به احتضار است و باید برای حل مشکلات آن چاره اندیشی شود.
وی گفت: امروز نیز عده ای تلاش کردند این مراسم را تجمع افراد ناشناسی جلوه دهند و مانع برگزاری آن شوند اما با کمک مسئولان و به همت اصحاب رسانه و مطبوعات این مراسم برگزار شد.
در پایان این مراسم از پیشکسوتان، روزنامه نگاران نشریات محلی و خبرنگاران خبرگزاری ها در هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.
حاشیه ها:
*در این مراسم که نمایندگان مطبوعات محلی و سراسری و خبرگزاری ها مجالی برای بیان دغدغه ها و مشکلات خود پیدا کرده بودند،از بی توجهی متولیان فرهنگی استان به ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مطبوعات و خبرگزاریها انتقاد کردند.
*به هنگام طرح دیدگاه های مهرداد احمدی خبرنگار و رئیس خانه مطبوعات شهرستان سیریک در خصوص وضعیت نا مناسب مطبوعات و فرهنگ استان و ابطال انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان،شرکت کندگان در مراسم با تشویق های بی امان خود،برکناری مدیر کل ارشاد هرمزگان را خواستار شدند.
*در حالی که دست اندرکاران مراسم خود را برای پذیرایی از 200 نفر از اهالی مطبوعات و مدعوین آماده کرده بودند،بیش از 250 نفر در این جشن شرکت کردند.
*از نکات جالب توجه و منحصر به فرد مراسم امسال نسبت به سال های گذشته اینکه،معاون سیاسی،امنیتی استاندار و مشاور عالی استاندار و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن دغدغه های شرکت کنندگان در مراسم به پاسخ گویی پرداختند.
*در این مراسم حجت الاسلام ذوالقدر نماینده مردم شرق استان قول مساعد داد مشکلات صنفی اهالی مطبوعات استان را را در صحن علنی مجلس پیگیری خواهد کرد.

دیدگاه ها (0)
img