لیگ برتر فوتسال باشگاه های ایران

آذرخش‌سرخون در‌قعر‌جدول جا‌خوش کرد



صبح ساحل-ورزشی: محمود رییسی /عکس:محمد کرمی
لیگ برتر فوتسال ایران با برگزاری رقابت های هفته سوم پیگیری شدو آذرخشی ها برابر حريف اهوازی خود گلباران شدند.
تيم فوتسال آذرخش بندرعباس نخستين شكست سنگين خود را در اين فصل از رقابتها مقابل تيم حفاری اهواز تجربه كرد.در ادامه هفته سوم ليگ برتر فوتسال كشور  در اهواز شاگردان عباس روزپيكر در تيم آذرخش با 5 گل مغلوب تيم حفاری اين شهر شدند.
اين سومين شكست آذرخش  در اين فصل بود تا روند نتيجه گيری اين تيم همانند شروع دو فصل گذشته در ليگ برتر تكرار شود.در این دیدار میثم خیام و میثم برمشوری به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود با تیم آذرخش به اهواز نرفتند.تيم فوتسال آذرخش با سه شكست و بدون امتياز در انتهای جدول رده بندی  ليگ برتر قرار دارد.اين تيم در هفته چهارم اين رقابتها هفته آينده ٢٧ تيرماه از ساعت ١٨ در سالن فجر بندرعباس ميزبان تيم هيات فوتبال قم است. گزارش کامل هفته سوم لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور بدین شرح می باشد‌.
  حفاری اهواز ۵       آذرخش بندرعباس  صفر
گلزنان: مجتبی مریدی زاده، احمد ملاعلی، حسین فهیمی مقدم، علیرضا رفیعی پور، فرید نمازی(حفاری)
رقابت های تیم های جنوبی فوتسال برتر ایران با برتری تیم میزبان به پایان رسید. در این دیدار شاگردان علاسوند کار دشواری مقابل تیم آذرخش نداشتند و از همان ابتدا بر بازی مسلط شده و توانستند با زدن سه گل کار آذرخش را در نیمه اول تمام کنند.
در نیمه دوم هم اهوازی ها توانستند دو گل دیگر بزنند تا همچون فضل گذشته در ابتدای لیگ آذرخش را پنج تایی کنند. با این نتیجه حفاری بار دیگر شایستگی خود را به اثبات رساندو توانست پس از دو هفته ناکامی در به دستن آوردن سه امتیاز بالاخره به پیروزی برسد و نشان داد می‌تواند رقیب جدی برای بالانشینان باشد.
 مس سونگون ورزقان ۴       شهرداری ساوه   ۲
گلزنان: بابک نصیری، سانتوس، مرتضی عزتی، فرهاد فخیم(مس) ؛ مهرداد کریمی، وحید ربیعی(شهرداری)
تیم آماده مس سونگون در برابر تیم شهرداری ساوه که با عقابی به تبریز سفر کرده بود مصاف کرد و موفق شد پیروزی دیگری به کارنامه خود با بی غم بیافزاید. در این دیدار رقابت دو تیم بدون گل در نیمه اول به پایان رسید اما تیم کم مهره ساوه در نیمه دوم در برابر فشار مسی تاب نیاورد و سه گل از حریف پذیرفت. گل اول این بازی و ماجرای پذیرفته نشدن و تایید مجدد گل حاشیه های فراوانی را بر بازی رقم زد ودر ادامه ساوجی ها هم موفق به گلزنی شدند اما این برای موفقیت کافی نبود و مسی ها یک بار دیگر به گل رسیدند. تا با گل پایانی ساوجی ها بازی با حساب ۴-٢ به پایان رسیده و شهرداری ساوه دومین شکست متوالی و مس سومین بردش را دشت کنند.
 فرش آرای مشهد ۲   مقاومت قرچک   ۲
گلزنان: علی اسعدی، مصطفی طیبی(فرش آرا) ؛ علی رهنما، پیمان فعال(مقاومت)
در مشهد تیم شش امتیازی فرش آرا مقابل مقاومت قرچک قرار گرفت. شاگردان خبیری که به نظر شرایط مناسبی در شروع لیگ دارند موفق شدند در نیمه اول با حساب دو بر یک برنده به رختکن بروند اما در شروع نیمه دومی میهمان قرچکی موفق شد بازی را به تساوی بکشد تا بازی حساس‌تر شود. رقابت نزدیک و جداب دو تیم تا انتهای مسابقه بدون گل دنبال شد تا با سهم دو گله هر دو تیم به تقسیم امتیازات منجر شود.
 هیات فوتبال قم ۳    تاسیسات دریایی تهران ۴
گلزنان: فرهاد فلامرزی ۲، محمد کرمانی(قم) علیرضا وفایی، مهدی جاوید، بهروز جعفری، مسلم اولادقباد(تاسیسات)
در قم در حالی که قرار بود بازی  از ساعت ١٨ آغاز شود به دلیل قطعی برق سالن به تاخیر افتاد تا تیم قمی همچنان در برگزاری بازی با مشکل روبرو باشند.
 در این بازی تیم با تجربه تاسیسات دریایی موفق شد از نا آماده بودن حریف استفاده کرده و با نتیجه ۴-٢ پیش بیفتد. تلاش میزبان برای رسیدن به تساوی ادامه داشت. نبود مصطفی نظری کار دست شمسایی داد و این تیم باز هم گل بدی خورد تاحساب کار ۴-٣ شود.
در ادامه تاسیسات همچنان در فکر استفاده از ضدحمله به بازی ادامه دادو این قمی ها بودند که یکی پس از دیگری موقعیت ها را به هدر داد تا این دیدار در نهایت با همان یک گل اختلاف به سود تاسیسات به اتمام برسد.
 ارژن شیراز ۱    گیتی پسند اصفهان ۳
گلزنان: اسحاق سورغالی(ارژن)، احمد اسماعیل پور ۲ گل ، ابولقاسم عروجی(گیتی)
آغاز  بازی  ارژن و گیتی با محک دو تیم از یکدیگر آغاز شد و در ادامه ارژن با استفاده از امتیاز میزبانی خود دو حمله خطرناک روی دروازه گیتی پسند شکل داد که دروازه بان گیتی با کمک دفاع ارژنی ها را ناکام گذاشت.
بلافاصله گیتی پسند با دو حمله پاسخ حملات ارژن را داد اما این گیتی پسند بود که روی تجربه احمد اسماعیل پور گل نخست این دیدار را به ثمر رساند تا این گیتی پسند باشد که در خانه ارژن پیش  بیفتد.
نیمه اول با حملات بی هدف ارژن و دفع همه جانبه حملات گیتی پسند ادامه یافت تا نتیجه این نیمه را همان تک گل مشخص کند. اما در نیمه دوم که ارژنی ها برای جبران آمده بودند در ابتدا با حملات پیوسته حریف مواجه شدند که در یک کش و قوس و روی فرصت طلبی شاگردان  افضل اختلاف به دو گل رسید اما ارژن که نمی خواست به این سادگی ها  بازی را در خانه به حریف واگذار کند چند دقیقه بعد گل اول خود را روی غفلت دفاع گیتی پسند به دست آورد تا بازی تا انتها جذاب شود.
دقایق برای ارژن به سرعت سپری شد و این گیتی‌پسند بود که بازی را به سود خود پیش می‌برد و ارژنی ها فرصت های خود را یکی پس از دیگری به بازیکنان حریف کوبیدند و ثانیه ها به سود گیتی سپری شد تا اینکه در دقایق انتهایی ارژن بر فشار حملات خود افزود اما برعکس جریان بازی این گیتی پسند بود که روی اشتباه ارژنی ها در ضد حمله گل سوم خود را در فاصله ۴۲ ثانیه به پایان وارد دروازه ارژن کرد تا نتیجه سه بر یک شود و ادامه کار نیز برای تیم شیرازی نتیجه ای در بر نداشت تا گیتی پسند سه امتیاز شیرین از شیراز به اصفهان ببرد.
 مقاومت البرز ۲    شهروند ساری  ۲
گلزنان: امیرحسین رسولی، حمیدرضا ره انجام(مقاومت)؛ حمید سالاری محمدرضا کرد(شهروند ساری)
جدال مقاومت و شهروند در سالن انقلاب کرج در حالی آغاز شد که پیش بینی ها بازی را بسیار فیزیکی و پر برخورد دانسته بودند که در ابتدای بازی این امر عیان شد و نیمه نخستی پربرخورد اما محتاطانه برگزار شد و دو تیم نتوانستند توپ را به تور دروازه حریف برسانند.
در نیمه دوم این شهروند بود که طوفانی آغاز کرد و روی غفلت  کرجی به گل رسید و در ادامه مقاومتی ها هرچه حمله کردند به در بسته خورد  و در مقابل این شهروند بود که ضد حمله را در دستور کار قرار دادند و موقعیت های خطرناکی خلق  کردند و این باعث شد تا گل دوم شهروند در فاصله شش دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر برسد.  
 در ادامه این کرجی ها بودند که حملات پرفشار و دامنه‌داری را روی دروازه طراحی کردند تا این که اختلاف را کم کند و در دو دقیقه مانده به پایان گل تساوی را به ثمر رساندند تا در این بازی خانگی دست خالی زمین را ترک نکنند و نتیجه نهایی دو دو مساوی باشد.
 پارسیان شهرقدس ۲    آتلیه طهران قم ۲
گلزنان: آرش صابری، مهرداد بابایی(پارسیان) ؛ روح ا...ایثاری، طاها نعمتیان(آتلیه)
جدال دو تیم تازه وارد شده به لیگ برتر در سالن الغدیر شهرقدس به دلیل قطعی برق با تاخیر روبرو شد و در نهایت ۴۰ دقیقه بعد از زمان مقرر به علت قطعی برق آغاز شد و به گفته شاهدان قطعی برق عمدی بوده تا آمبولانس به سالن مسابقه برسد.نیمه نخست این دیدار با محک دو تیم آغاز شد و در این بین آتلیه ای ها به گل رسیدند تا حریف خود را در شوک فرو ببرند. پس از این پارسیانی ها که در شوک گل خورده بودند در یک صحنه با خطا بازیکنشان را اخراج شده دیدند و پنالتی به دست آمده برای قمی ها از دست رفت تا همچنان اختلاف همان یک گل باشد.
در ادامه پارسیان تلاشهای زیادی کرد تا بازی را به تساوی بکشاند که تلاش های این تیم سه دقیقه مانده به پایان جواب داد و  بازی به  تساوی رسید  تا حداقل نیمه نخست را بازنده به رختکن نرود.
آغاز نیمه دوم با گلزنی دوباره قمی ها استارت خورد تا همانند نیمه نخست این آتلیه باشد که شوک دوم را به پارسیان وارد کرده و گامهایش را به سوی به اتمام رساندن بازی به سود خود بردارد .
در ادامه این پارسیان بود که فشار خود را بیش از پیش  بیشتر کرد و قمی ها روی ضدحمله ها حساب باز کرده بودند که پارسیانی ها رو خطای قمی ها به پنالتی رسیدند و گل تساوی را به ثمر رساندند و بازی با نتیجه دو دو به پایان رسید.
اعتراض پارسیان به بازیکن مقاومت
 بازی هفته اول سه بر صفر می شود؟!
شنيده می شود باشگاه پارسيان شهرقدس نسبت به حضور علی رهنما در تركيب مقارمت قرچک معترض است.شنیده ها حاکی از این است که علی رهنما بازیکن تیم مقاومت قرچک بدون دریافت رضایت نامه از شهرداری ساوه و مجوز خروج از استان در تیم جدید خود در هفته ی اول مقابل پارسیان قدس بازی کرده و گل نیز به ثمر رسانده و در برد تیمش مقابل پارسیان شهر قدس نقش پر رنگی را ایفا کرده است.
این درحالی است که وی قرارداد دوساله با شهرداری ساوه داشته و همین مسئله باعث اعتراض تیم پارسیان گردیده است و این تیم شکایت نامه ایی را تنظیم کرده تا به مقامات ذیربط اوجاع دهد.
اگر چنین مسئله ایی صحت داشته باشد باید منتظر واکنش کمیته ی فوتسال باشیم.
 عباس روز پیکر  
 ترجیح می‌دهم فعلا چیزی نگویم!
سرمربی تیم فوتسال آذرخش بندرعباس گفت: واقعیت این است که برابر حفاری اهواز تمرکز نداشتیم و به همین خاطر هم بازی را واگذار کردیم.
عباس روزپیکر با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بازی خوبی برای تیم حفاری بود اما ما اصلا بازی خوبی انجام ندادیم و عملکرد قابل دفاعی نداشتیم چون تمرکزی برای این بازی نداشتیم.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی که بر تیم ما برای این بازی حاکم بود، یقین بدانید که هر تیم دیگری هم جای حفاری اهواز بود از شرایط استفاده می‌کرد و همچین نتیجه‌ای را برابر ما می‌گرفت.
سرمربی  آذرخش  خاطرنشان کرد: بازی با حفاری اهواز اصلا روز خوبی برای ما نبود، ترجیح می‌دهم چیزی نگویم و حرفی نزنم به امید این که روز های خوبی را در آینده داشته باشیم.وی همچنین در مورد دلیل غیبت برمشوری و خیام گفت ترجیح می‌دهم فعلا حرفی نزنم.
  کیانوش علاسوند:
از شرایط خاص آذرخش استفاده کردیم و پیروز شدیم
سرمربی تیم فوتسال حفاری اهواز گفت: آذرخش تیم بسیار خوبی است اما با تمام نفرات خود به خوزستان نیامده بودند و این تیم در شرایط خاصی بود، ماهم استفاده کردیم و پیروز شدیم.
کیانوش علاسوند در رابطه با این بازی گفت: خدا را شکر بازی خوبی برگزار شد و بعد از باخت ناباورانه هفته قبل روبروی تاسیسات دریایی توانستیم پیروز میدان باشیم.وی همچنین گفت: برای اولین‌بار بود که تیم داوری از سیستم رادیویی استفاده کرد و هماهنگی بین داوران کاملا مشخص بود.
سرمربی تیم حفاری اهواز گفت: تیم آذرخش تیم بسیار خوبی است اما متاسفانه با تمام نفرات خود به خوزستان نیامده بودند و این تیم در شرایط خاصی بود و ما هم از این شرایط خاص استفاده کردیم و پیروز شدیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها