نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه هرمزگان خبرداد؛

توجه به زیرساخت‌های فرهنگی رویکرد سال جدید تحصیلی



 صبح ساحل، اجتماعی _ نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه هرمزگان گفت: راه اندازی  سیاست جدید دفتر نهاد رهبری در سال جدید  توجه زیرساخت فرهنگی است.  

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی در نشستی مطبوعاتی به بیان دو مقوله فرهنگی استان وتبیین طرح اجرا شده ضیافت اندیشه دانشجویی پرداخت و اظهارداشت: شکست‌هایی که در حوزه فرهنگی وارد شده به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و داشتن نگاه ایده‌الیست بوده است. وی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی استان تصریح کرد: نگاه به موضوعات فرهنگی سطحی است و این سطحی‌نگری و آفت فرهنگی استان به شمار می‌رود واین درحالی است که به دلیل ارتباط با نهادها همه جزییات سیاسی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک اثر فرهنگی در طرف دیگر قرار دارد.

حجت الاسلام میرزایی تاکید کرد: درموضوعات فرهنگی شایسته‌ سالاری ‌نشده وحاصل آن فقر فرهنگی موجود درجامعه است وتازمانی سطحی‌نگری  در این حوزه رواج داشته باشد فرهنگ رشد نخواهد داشت.

این فعال حوزه ودانشگاه اشاره‌ای به عدم ثبات مدیریت فرهنگی استان داشت و درادامه افزود: ثبات فرهنگی با مدیریت فرهنگی شکل می‌گیرد که متاسفانه بزرگترین نهاد ومتولی فرهنگ استان همواره با ضعف وعدم ثبات مدیریتی روبرو بوده است.

حجت‌الاسلام میرزایی دربخش دیگرسخنانش به تبیین طرح ضیافت اندیشه دانشجویی که اواخر تابستان دردانشگاه هرمزگان اجرا شد پرداخت وافزود: طرح ضیافت اندیشه دانشجویی با دو رویکرد قرآنی و اردویی در دانشگاه هرمزگان اجرا شد که تدوین کتب ضیافت اندیشه با رویکرد قرآنی وتدریس اساتید براساس این کتب انجام شد و دراین زمینه انتقادی از سوی دانشجویان وارد نبود. وی همکاری وهمراهی مسوولان دانشگاه وفضای لازم برای برگزاری امور قرآنی را از دیگر مشخصه‌ی این طرح عنوان کردوافزود: از این فضا وفرصت به نحو احسن استفاده شد و دواصل مهم دراین خصوص مدنظربود که ارتباط با دانشگاه وکسانی که به نحوی با این حوزه تعامل داشتند یکی از این دو اصل بود.

حجت‌الاسلام میرزایی بیان داشت: درنهادینه کردن فرهنگ نباید نگاه ایده‌آلیست داشت بلکه باید زیرساخت را فراهم کرد. استادحوزه ودانشگاه درادامه به نقاط ضعف و قوت این طرح نیز اشاره کردوافزود: دراجرای این طرح از ابزار روز و  تلفیقی پیشرفته از مباحث روز در دستور کار قرار گرفت که می‌توان به برگزاری کلاس رسانه، گویندگی، روانشناسی، مشاوره برای نخستین‌بار دراین طرح اشاره کرد. حجت‌الاسلام میرزایی حضور یکپارچه وفعالانه مسوولان در فضای همدلی، وحدت وتفاهم برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح واستقرار خوابگاه خواهران در دانشگاه، را ازدیگر نقاط قوت این طرح عنوان کردوگفت: عدم حضور رسانه‌ها در هرمجموعه‌ایی به  تدفین روحی آن مجموعه می‌انجامد که دراجرای این طرح حضور فعال رسانه‌های صوتی، تصویری ومکتوب نقش مهمی را رقم زدند.

نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان با قدردانی از فعالان رسانه‌ای هر نوع عملیات رسانه‌ای را جهادی دانست وگفت: همکاری رسانه‌ها در اجرای این طرح بی‌نظیربود. این مقام فرهنگی دردانشگاه هرمزگان، کمبود امکانات و کم‌تجربگی را از نقاط‌ضعف این طرح بیان کردوتصریح کرد: جریانات منفی همیشه در مقابل جریانات مثبت قرار دارد وعده‌ای به دنبال ناکارآمد جلوه‌دادن طرح ضیافت اندیشه بودند.

حجت‌الاسلام میرزایی عمده‌ترین انگیزه افراد مخالف را قدرت‌طلبی ذکرکرد وگفت: برخی نیز تصور می‌کردند طرح ضیافت برای خودنمایی مجریان و متولیان برای حضور درعرصه سیاسی است. وی افزود: طرح ضیافت مبتنی براصول و آغازی برای جریان فرهنگی بود که با مشارکت وحضور فعالانه اساتید و اعضای هیات‌علمی از ظرفیت دانشگاه استفاده شد واثرات مطلوبی برخانواده‌ها نیز گذاشت. این مسوول با بیان اینکه حدود 700 دانشجو از اجرای این طرح بهره بردند خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این طرح گذراندن واحدهای درسی بود و درمجموع هشت ساعت مفید وبه طور میانگین 16 روز دانشجویان تحت‌آموزش قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام میرزایی از همکاری 25 استاد در زمینه علمی، آموزشی، فرهنگی ورزشی وسایر مقوله‌ها یادکردوگفت: برای اجرای این طرح 3 میلیارد ریال اختصاص یافت که اگر رقم مطلوب تخصیص می‌یافت نقاط ضعف آن را که همان کمبود امکانات بود را پوشش می‌داد.

مسجد محورامورفرهنگی باشد

رییس دفتر نمایندگی نهاد رهبری دردانشگاه هرمزگان تصریح کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند که مسجد فقط برای اقامه نماز است درحالی‌که مسجد باید محور امورفرهنگی باشد. حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه دفتر نهاد رهبری به روی همه افکار ودیدگاه‌های سیاسی باز است یادآورشد: درامورفرهنگی بزرگترین افت این است که انتظار داشته باشیم همه باید مانند ما فکر کنند.

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی

وی با بیان اینکه فضای آزادی بیان باید دردانشگاه توسعه یابد گفت: دانشگاه هرمزگان برای برگزاری تریبون‌های آزاد دانشجویان آمادگی دارد وماهانه این کرسی‌ها را با موضوعات مختلف برگزار خواهد کرد.

استفاده از نخبگان فرهنگی در عرصه مدیریتی استان

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه نیروهای توانمند وفرهنگی ونخبه‌ایی درهرمزگان وجود دارد براستفاده از نخبگان فرهنگی در عرصه مدیریتی استان به دور از هرگونه نگاه سیاسی تاکیدکرد.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها