12

مهر

1403


شهرستان‌ها

03 آبان 1391 09:18 0 کامنت

صبح ساحل، شهرستانها _  فرماندار شهرستان خمیر در اولین نشست خبری به پیشرفت اولویت های کاری از زمان تصدی گری اش در این سمت تاکنون پرداخت. حسین امیر تیموری در این جلسه با بیان اینکه مشخص شدن اولویت های کاری سرآغاز پیشرفت در هر کاری است، ادامه داد، با شناختی که از این شهرستان داشتم مسوولیت فرمانداری خمیر را بر عهده گرفتم و در جلسات مختلف نقاط ضعف و قوت شهرستان را با امامان جمعه و جماعت، دهیاران، اعضای شوراهای شهر و روستا، شهرداران و معتمدین بررسی و اولویت ها از این طریق مشخص کردم.

مجتمع بندری مسیری برای توسعه خمیر

حسین امیر تیموری گفت: سر و سامان دادن به فعالیت های دریایی از اولین اقداماتی بوده که فرمانداری این شهرستان به جد پیگیر بوده که با دستور ویژه رییس جمهور به بزودی این خواست مردم خمیر رنگ واقعیت به خود می گیرد.وی با بیان اینکه تاکنون جایگاه مناسبی برای سرویس دهی شناورهای بخش تجاری و صیادی وجود نداشته ادامه داد، به این منظور مردم برای رونق گرفتن وضعیت بندری از مدت ها پیش خواستار احداث یک مجتمع بندری در خمیر شدند که با کار کاشناسی اداره بنادر به تصویب رسید.امیر تیموری ادامه داد، پس از موافقت اولیه اداره بنادر، محیط زیست بر احداث این مجتمع ایراد گرفت. از این رو در سفر استانی امسال رییس جمهور به خمیر موضوع با وی در میان گذاشته شد که پس از طی شدن مراحل کارشناسی مجوز زیست محیطی این مجتمع دریافت شد.فرماندار خمیر در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت احداث این مجتمع در چه مرحله ای است، گفت: فراخوان احداث این مجتمع منتشر شده و در آینده ای نزدیک این خواسته مردم جامعه عمل به خود می پوشاند.

باند دوم محور خمیر به کارخانه احداث می شود

امیر تیموری در ادامه به احداث باند دوم محور شهر خمیر به کارخانه اشاره و بیان کرد، این محور با 5/3 کیلومتر طول روزانه شاهد تردد خودروهای زیادی است که می طلبد برای کاهش این بار ترافیکی و به صفر رساندن حوادث رانندگی این محور احداث شود که با مذاکرات انجام شده با مدیرکل راه و شهرسازی این مهم نیز انجام خواهد شد.

سال پایان بی آبی روستای کشار

فرماندار خمیر در ادامه به عزم جزم دولت بر رفع کمبود آب روستاها اشاره کرد و گفت: علیرغم فعالیت های انجام شده 12 روستا با مشکل آب مواجه اند. در همین ارتباط شهر رویدر نیز در لیست بی آب ها قرار دارد.امیر تیموری افزود: برای رفع این کمبودها دولت دست به کار ماندگار در این شهرستان زد که با پیگری های انجام شده اردیبهشت ماه امسال کلنگ آبشیرین کن 3500 متر مکعبی در روستای کشار زده شد که هم اکنون با پیشرفت قابل توجهی در حال احداث است.به گفته وی، این آبشیرین کن همزمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم کشار و روستاهای اطراف این منطقه هدیه داده می شود.فرماندار خمیر اعتبار اولیه این پروژه را 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این پروژه توسط بخش خصوصی در حال احداث است.وی با بیان اینکه میزان آب مورد نیاز کشار و روستاهای اطراف آن 1800 متر مکعب است، گفت: مازاد تولید آب شیرین در صورت نیاز به دیگر مناطق انتقال داده می شود.

خواسته رویدری ها برآورده می شود

امیر تیموری همچنین به کمبود آب در بخش رویدر اشاره کرد و بیان داشت: دولت برای تأمین آب شرب این منطقه 12 میلیارد تومان اعتبار برای احداث پمپاژ آب در نظر گرفت که بهره برداری از آن امسال آغاز می شود.به گفته فرماندار خمیر، بهره برداری از این طرح ابتدا با تأمین آب روستای تابعه بخش که در مسیر خط لوله انتقال به رویدر هستند آغاز می شود. وی افزود: تا پایان امسال روستاهای رودبار و گوین از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شوند. امیر تیموری اضافه کرد، در فاز بعد شهر رویدر نیز از نعمت آب  آشامیدنی سالم بهره می برد.

پروژه ای برای پایان نوسان برق

فرماندار خمیر همچنین از به ثمر نشستن پیگیری ها برای رفع مشکلات نوسان برق خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق، نوسانات نیز افزایش می یابد که همواره مشکلاتی برای مردم برخی از مناطق شهرستان بوجود می آورد در همین راستا طبق آخرین رایزنی و برای حل مشکل، پست 63 کیلو ولت برق در شهرک علوی احداث می شود.وی با بیان اینکه زمینی به مساحت 2 هکتار برای احداث این پست در اختیار شرکت برق گذاشته شده است، ابراز امیدواری کرد، این پست تا ابتدای تابستان سال آینده احداث شود.فرماندار خمیر همچنین از پیگیری برای احداث یک پست دیگر در بندر پل خبر داد.

جان گرفتن اقتصاد خمیر با کشاورزی کهورستان

امیر تیموری همچنین به تأثیرات کشاورزی شهرستان اشاره کرد و افزود: کشت خارج از فصل محصولات  صیفی در کهورتسان باعث شده خریداران عمده نگاه ویژه ای به کشاورزی این شهرستان داشته باشند. به گفته فرماندار خمیر، کیفیت محصول گوجه فرنگی کهورستان به قدری است که بسیاری از دلالان برای فروش گوجه های سایر مناطق با عنوان گوجه کهورستان به فروشی می رسانند. وی افزود: این شیوه نشان می دهد که گوجه فرنگی کهورستان از کیفیت بالایی برخوردار است که گوجه های سایر مناطق به نام کهورستان به فروش می رسد.وی در ادامه به میزان کشت گوجه فرنگی در کهورستان اشاره کرد و گفت: با فعالیت های ترویجی هم اکنون 3 هزار هکتار از مزارع این دشت به سمت آبیاری تحت فشار رفته است. امیر تیموری افزود: فرمانداری خمیر روی بخش کشاورزی حساب ویژه ای باز کرده تا هم از لحاظ اقتصادی به کمک شهرستان بیاید و هم باعث ارتقای کشاورزی منطقه در کشور شود به همین خاطر تشکیل ستاد توسعه کشاورزی در دستور کار داریم.وی همچنین از ایجاد دو سایت کشاورزی در کهورستان خبر داد و افزود: در این راستا برای 73 متقاضی زمین واگذار شده است و با اختصاص آب به این افرد رونق کشاورزی دو چندان می شود. فرماندار خمیر اضافه کرد، آب مورد نیاز سایت شماره یک با حفر 5 حلقه چاه تأمین خواهد شد. آب مورد نیاز سایت شماره 2 نیز با نصب آب شیرین کن تأمین می شود.به گفته وی، 99 درصد زمین های واگذار شده برای بومیان کهورستان بوده و اولویت های بعدی این واگذاری متقاضیان روستاهای همجوار کهورستان می باشد.

استقبال از طرح های صیادی

امیر تیموری همچنین از آمادگی فرمانداری برای حمایت از طرح های صیادی در این شهرستان خبر داد و گفت: متقاضیانی که شرایط لازم داشته باشند فرمانداری از آن ها حمایت می کند.وی ادامه داد: سایت پرورش میگو از اولویت های بخش صیادی خمیر است که متقاضیان می توانند در کمترین زمان مجوز فعالیت دریافت کنند.

انجام تمعیدات برای جشنواره گوجه فرنگی

فرماندار خمیر همچنین از انجام تمهیدات لازم برای برگزاری اولین جشنواره گوجه فرنگی در کهورستان خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری اهالی منطقه بویژه کشاورزان برگزار می شود. امیر تیموری هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن بیش از پیش کشاورزی کهورستان و خمیر به کشور عنوان کرد.

300 واحد مسکونی آماده بهره برداری

وی در ادامه به احداث مسکن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسکن در این شهرستان به دو روش عضویت در تعاونی و خودمالکی در حال احداث است. به گفته فرماندار خمیر 805 واحد مسکونی در این شهرستان احداث یا در حال احداث است که از این تعداد 296 واحد مربوط به تعاونی مهر ورزان ساحل محلات است. وی همچنین از ساخت 96 واحد توسط تعاونی کارگران سدار، 12 واحد توسط تعاونی شهرداری، 102 واحد توسط تعاونی آموزش و پرورش، 84 واحد توسط تعاونی بسیجیان و 215 واحد خودمالکی خبر داد. عمده مسکن خودمالکی در رویدار است. امیرتیموری همچنین از افتتاح 300 واحد مسکن طی روزهای آینده خبر داد و گفت: واحدهای آماده همزمان با حضور نماینده رییس جمهور افتتاح می شود.

دیدگاه ها (0)
img