13

مهر

1403


اجتماعی

15 آبان 1391 09:12 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _ «دادکان» رییس سابق فدراسیون فوتبال:

بازی های نماینده هرمزگان را پیگیری می کنم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال که از نمایشگاه مطبوعات بازدید می‌کرد، درگفتگویی اختصاصی به عبدالسلام جمالی درباره وضعیت فوتبال کشورگفت: رفتن به جام جهانی افتخار بزرگیست که باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم ودرحال‌حاضر زمان انتقاد نیست وباید از تیم ملی حمایت کرد تا باعث شادی مردم ایران باشیم. محمددادکان تصریح کرد:‌با وضعیتی که همه از آن اطلاع دارند به فوتبال بازی نمی‌گردم واگر کفاشیان در این شرایط از فدراسیون برود، وضعیت از این هم بدترخواهد شد. وی تاکید کرد: مشکل فوتبال وجامعه این است که صداقت از بین رفته است. دادکان افزود: اگر من رئیس فدراسیون فوتبال بودم جام جذفی را برگزار و دربرگزاری لیگ وقفه طولانی در فوتبال ندارم اما فوتبال همه استان‌ها وهرمزگان را پیگیری می‌کنم وحضور تیم فوتبال آلومینیوم در لیگ برتر وتیم‌های دیگر در لیگ‌های دسته اول، دوم وسوم نشان از پیشرفت فوتبال در منطقه جنوب کشور دارد اما باید دست به دست همدیگر بدهید تا این سهمیه را درلیگ برتر حفظ کنید ضمن‌اینکه توجه به فوتبال پایه را دراولویت کارهای خود قرار دهید.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد:

مردم هرمزگان «صبح ساحل» را درکنار خود می بینند

مدیرمسئول روزنامه اعتماد با حضور در غرفه روزنامه صبح‌ساحل درنوزدهمین جشنواره مطبوعات گفت: امسال شاهد افزایش حضور رسانه‌های مختلف در زیریک سقف هستیم و برگزاری چنین نمایشگاهی زمینه شناسایی نیازهای مخاطبان را فراهم می‌کند ورسانه‌ها نیز باید به رفع دغدغه‌های مخاطبان خود توجه ویژه‌ای داشته باشد. الیاس حضرتی افزود: البته نوعی بی‌عدالتی درتقسیم‌بندی فضا و غرفه‌بندی نمایشگاه مطبوعات احساس می‌شود که این وضع برای رسانه‌های استانی بدتر است. وی حرفه خبرنگاری برای فعالان آن از نظر تامین امنیت اقتصادی وقضایی را ضعیف خواند وگفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند دراین فرصت به عنوان متولی مطبوعات پیگیر مشکلات روزنامه‌ها وتسلی‌بخش آنهاباشد. حضرتی دوعامل را در بی‌اعتمادی مردم به روزنامه‌ها موثردانست وتصریح کرد: یک جنبه محدودیت‌هایی است که روزنامه‌نگاران درتنظیم مطالب و نقد موضوعات با آن روبروهستند وجنبه دیگر کج‌سلیقگی وحرفه‌ای نبودن روزنامه‌نگاران است. نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی درباره نقش روزنامه‌های محلی گفت: این نشریات ظرفیت مهمی برای توسعه استان هستند وبدلیل اینکه از نزدیک با مردم یک منطقه سروکار دارند، نقش مهمی درانعکاس نیازها ومشکلات زندگی افراد یک منطقه ایفا می‌کند. حضرتی خاطرنشان ساخت: وقتی با این مشکلات روزنامه‌ای مانند صبح‌ساحل نزدیک به 30 سال بطور مداوم انتشار می‌یابد ودرنمایشگاه مطبوعات هم حضوری فعال دارد، نشان از این دارد که مردم هرمزگان این روزنامه را درکنار خود احساس می‌کنند وامیدوارم روند پویایی این روزنامه تداوم داشته باشد. 

 

حجت الاسلام و المسلمین زائری:

« صبح ساحل » همواره در جهت تقویت فرهنگ بومی حرکت کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین زائری با حضور درغرفه روزنامه صبح‌ساحل از نقش این روزنامه در توسعه اجتماعی و فرهنگی هرمزگان به نیکی یادکرد وگفت: خوشحالم که نشریات هرمزگان وبویژه صبح‌ساحل بعنوان با سابقه‌ترین نشریه استان حضوری فعال درجشنواره مطبوعات دارد. وی ادامه داد: صبح‌ساحل علاوه‌بر اطلاع‌رسانی شفاف درجهت تقویت فرهنگ بومی وایجاد وحدت بین قومیت‌های مختلف حرکت کرده است. این استاد حوزه و دانشگاه مشکل اصلی بخش فرهنگ کشور را همراهی نکردن متصدیان امر با رویکردها و برنامه‌های مقام معظم رهبری ذکر کردوگفت: درحوزه‌ی فرهنگ کار باید جهادی باشد نه اداری.مثلاً فردی که قرار است به عنوان سفیر فرهنگی به فلان کشور برود، خودش زبان آنجا را بلد نیست ووقتی یادمی‌گیرد باید برگردد ویا فلان کس چون نماینده مجلس بوده و فعلاً بیکار است باید به عنوان رایزن فرهنگی به فلان کشور بفرستیم واین همان خدمت ناخواسته به دشمن است. این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: باید ترویج سبک زندگی دینی دغدغه غالب در صداوسیما باشد که متاسفانه اینطور نیست وحتی در شرایطی که مخاطب تلویزیون بیشتر متدینین وخانواده‌های مذهبی هستند، مجموعه‌هایی پخش می‌شوند که فرهنگ حجاب را به مسخره می‌گیرند وحتی بار پیام‌های اخلاقی سریال دونگ‌یی از بعضی از مجموعه‌های تلویزیونی که در داخل ساخته می‌شود، بیشتر است. مدیرمسئول ماهنامه خیمه تاکیدکرد: از جنگ نرم سخن می‌گوییم اما به لوازم آن متعهد نیستیم و به یک ستاد عملیات فرهنگی نیاز داریم.

وزیر سابق امور خارجه:

مشکلات اقتصادی موجود تنها ریشه خارجی ندارد

وزیر سابق امورخارجه درحاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات درگفتگویی اختصاصی با عبدالسلام جمالی خبرنگار اعزامی صبح‌ساحل به نمایشگاه مطبوعات، اولویت اصلی شرایط کنونی کشور را مسائل اقتصادی، روابط‌خارجی ومناسبات نرم‌افزارانه مسوولان بایکدیگر برشمرد وگفت: آموزه‌های دینی ما و روش ومنش بزرگان ما، تنش بین مسوولان را نمی‌پسندند وباید مسوولان نکات مثبت همدیگر را آشکارا بگویند و نکات منفی را تنها درمیان خود و جلسات خصوصی با هم بیان کنند امامتاسفانه بعضی از مسوولان ما دقیقاً خلاف این الگوی رفتاری عمل می‌کنند. منوچهر متکی تصریح کرد: مسائل اقتصادی موجود فقط ریشه خارجی ندارد وبه تدبیر ومدیریت هم برمی‌گردد وباید با اقتصاد مقاومتی ناشی از تحریم، درآن‌جاهایی که می‌شود به فرصت تبدیل کرد. وی افزود: رئیس‌جمهور آینده از هر طیف و دارای هر تخصص و ویژگی باشد باید از سایر ظرفیت‌های کشور استفاده کند واز موضوع اقتصاد و سیاست خارجی آگاهی کامل داشته باشد وی تاکید کرد: البته باید از ورود زودهنگام به تبلیغات پرهیز کرد.

رییس اورژانس کشور:

از وضعیت اورژانس جاده ای در هرمزگان راضی نیستم

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در گفتگوی اختصاصی با جمالی خبرنگاراعزامی به نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات از افزایش سقف تسهیلات دانشجویی خبردادو گفت: باوجودمحدودیت‌های اعتباری، وزیربهداشت توجه خاصی به حوزه دانشجویی دارد و از این حوزه بسیار حمایت می‌کند. دکتر جعفری تاکید کرد: تا پایان همین ماه وام‌های تحصیلی ومسکن به دانشجویان پرداخت خواهدشد. وی با بیان اینکه وام تحصیلی برای دانشجویان مجردماهیانه 38 هزار تومان و متاهل 56 هزار تومان هست، از پیگیری برای افزایش 30 درصدی آن خبردادوگفت: وام مسکن برای دانشجویان متاهل ماهیانه 50 هزار تومان ومجردماهیانه 25 هزار تومان می‌باشد ودر صدد هستیم میزان این وام را تا دوبرابر افزایش دهیم. وی افزود: دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان دراولویت پرداخت وام تحصیلی، مسکن و شهریه قرار دارند وبه همراه چنداستان دیگر، اعتبارات را نامحدود درنظر گرفته‌ایم وبا توجه به وضعیت هرمزگان وام خرید تجهیزات آموزشی و کالاهای پزشکی را نیز برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درنظرگرفته‌ایم.

سید علی ذوالقدر در بازدید ازنمایشگاه مطبوعات:

« صبح ساحل »  تکیه گاه نشریات هرمزگان است

سید علی ذوالقدر صاحب امتیاز نشریه سفیر جنوب گفت: سابقه درخشان روزنامه صبح ساحل باعث مقبولیت آن شده و بزرگترین تکیه گاه نشریات و آبروی مطبوعات استان به شمار می رود.  

ذوالقدر درحاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها با حضور در غرفه صبح ساحل،موفقیت این رسانه هارا در مدیریت صحیح، پرهیز از افراطی گری، حرکت میانه روی وپرداختن به واقعیات جامعه دانست وافزود: وابسته نبودن این روزنامه  به جناح وحزب خاصی موجب شده که مردم به آن اعتماد کنند و در زمینه جلب اعتماد مردم به دلیل گفتار صادقانه موفق باشد. صاحب امتیزا نشریه سفیر جنوب برگزاری نمایشگاه مطبوعات را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های رسانه های ومطبوعات استان دانست و تاکیدکرد:اداره کل ارشاد هرمزگان باید ازاین فرصت جهت حضور همه نشریات به خصوص نشریات فعال دراستان استفاده کندتا بتواند با کارنماها وفعالیتهای سایر نشریات کشور دریک مکان متمرکز به نام نمایشگاه آشنا شوند، تجارب را درکار حرفه ای خود مورد استفاده قرار دهند. وی با اشاره به هزینه های گزاف کاغذ و چاپ در انتشار نشریات تصریح کرد: در چنین شرایطی اداره کل ارشاد باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا نشریه ای به خاطر مسایل اقتصادی از قافله سایر نشریات عقب نماند و خدای نکرده چاپ آن متوقف شود.ذوالقدر افزود: حضور دراین گونه نمایشگاه ها باعث می شودکه هرسانه نگاری به راحتی و با کمترین هزینه تاریخ وفرهنگ رسانه ای هر استانی را بشناسد وحضورمطبوعات بومی و محلی درکاهش شکاف بین مطبوعات محلی و سراسری تاثیر گذار می شود. وی با انتقاد از عدم تمرکز غرفه های روزنامه های هرمزگان وارشاد در مکان مناسب تری، ابراز امیدواری کرد: سال آینده با حمایت ارشاد و خانه مطبوعات نشریات بیشتری دراین نمایشگاه ودرمکان مناسب تری شرکت کنند.ذوالقدر حضور روزنامه های هرمزگان را در نمایشگاه مطبوعات به نسبت ساید استان ها مثبت ارزیابی کردوگفت: آنچه که در نمایشگاه مشهود است هرمزگان درمقایسه با سایر استانها که از لحاظ کمی نشریات بیشتری فعال هستند بهتر حضور پیدا کرده است.

گفتنی است: سید علی ذوالقدر به همراه همسرشان سرکار خانم موسوی مینابی فرزند آیت الله موسوی مینابی و «مهدی» پسر خردسالشان درغرفه روزنامه صبح ساحل حضور یافته وپس ازآن ازغرفه ارشاد وخانه مطبوعات هرمزگان نیز بازدید کردند.

درحاشیه

*  تعدادی از همکاران قدیمی صبح ساحل که اینک در سایر نشریات کشور فعالیت می کنند هم مارا ازلطف خود بی نصیب نگذاشتند از جمله: محمد صادق طاهری از روزنامه واقعه کرمان، گرشاسبی از مسئولین سابق ابرار، روستا از تین نیوز، صادقی از اطلاعات و...

* دفتر یادبود صبح ساحل نیز محل مناسبی برای نوشتن یادداشت‌های مهمانان است تا یادبودی از این نمایشگاه باشد.

*حضور هرکدام ازنمایندگان مجلس و مسئولین وچهره‌های سرشناس درغرفه صبح ساحل بلافاصله از رادیور نمایشگاه اطلاع رسانی شد تا علاقمندان وبخصوص هرمزگانیها که درنمایشگاه حضورداشتند مطلع شوند.

* طی برگزاری نمایشگاه  بخش زیادی از دانشجویان هرمزگانی به همراه بسیاری از اهالی استان که درتهران ساکن هستند با حضور در نمایشگاه به غرفه صبح ساحل هم سرزدند.

* توزیع گسترده صبح ساحل درنمایشگاه نیز با بازتاب‌های زیادی همراه بود، بخصوص اینکه درشماره روز دوشنبه«صبح ساحل» دوصفحه  از صفحات خود را به طرح دیدگاههای نمایندگان استان درمورد برخی اظهارات مسئولین استان فارس درخصوص الحاق بخشی از هرمزگان به این استان اختصاص داده بود.

* تیتر وعکس «بامری» معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان درصفحه اول روزنامه نیز البته که مورد توجه خاص روزنامه نگاران استان سیستان و بلوچستان بود.

دیدگاه ها (0)
img