12

مهر

1403


اجتماعی

11 آذر 1391 09:47 0 کامنت

 صبح ساحل، اجتماعی _ صحنه تصادف یک خودرو با عابر میانسالی که برای عبور ازجدول وسط بلوار به سوی دیگر هنوز به طور کامل وارد خیابان نشده بود بیش از حوادث گذشته ساکنان و عابران خیابان امام خمینی (حد فاصل محوطه جرثقیل پلیکا و پارک جنگلی) را دچار بهت و تاسف کرد.

درمنطقه یادشده تقاطعی تعبیه شده که اگر روزی درآن تصادفی وحادثه ای رخ ندهد موجب تعجب ساکنان محله خواهد شد.

این تقاطع که یادگار دوران اصلاح مهندسی ترافیک چند سال اخیر است از روزی که ساکنان به یاد دارند منشاء شر و حادثه ای برای عابران و رانندگان بوده است. این منطقه که نزدیک به بلوار انتهایی شهر به سوی پلیس راه و فرودگاه است، برای بسیاری رانندگان بویژه رانندگان ناآشنا به منطقه ، محله ای کم رفت وآمد تلقی می شود. متاسفانه اغلب رانندگان در سرعت بالا به این تقاطع نزدیک می شوند و یا با رسیدن خودرویی در حال دورزدن و یا با عبور زنان میانسال یا پیرمردها ویا کودکان و نوجوانان غافلگیر شده و در اغلب موارد عکس العمل آنها برای نگاه داشتن خودرو چندان کمکی به کنترل و توقف خودرو نمی کند.یا به برخورد دوخودرومنجر می شود و یا عابری را نقش بر زمین می کند.

حادثه آخرهفته گذشته که درلحظه سبقت خودروی 405 از سمت چپ (جنب جدول وسط بلوار) اتفاق افتاد این بار زن میانسالی را دچار آسیب کرد که حتی با احتیاط تمام مشغول قدم گذاشتن به خیابان اصلی جهت عبور از بلوار بود. دریغ از اینکه سبقت خودرویی از فاصله نزدیک با جدول به برخورد شدید با این عابر بی گناه  و پرتاب شدن او و برخورد با شیشه جلوی خودرو منجر خواهد شد.

این حادثه یکی از همان مکرر حوادثی است که هر روز یا یک روز درمیان دقیقا درهمین منطقه رخ می دهدو هیچ نشانی از اینکه نهادهای مرتبط گامی برای رفع این مشکل بردارند دیده نمی شود. از ابتدای قرار دادن این تقاطع تاکنون نه حتی یک بار سرعتگیری گذاشته شدو نه تابلوی احتیاط برای رانندگان ونه حتی چراغهای احتیاط چشمک زن.

اگر بخواهیم سخن کارشناسان حمل و نقل وترافیک راکه معتقدند در صورتی که تعداد حوادث از حد استاندارد بالاتر برود آن نقطه ازنظرترافیکی ایراد دارد را درنظر بگیریم پرسش اینست که تعداد تصادفات این نقطه به چه حد باید برسد تا شورای ترافیک استان  ویا مراجع مرتبط دیگر به این نتیجه برسندکه باید برای نجات جان  مردم کاری کرد. پرسش مهمتر: آیا اصلاً آمار تعداد تصادفات رانندگی این نقطه ونقاط دیگر حادثه خیز شهر به راهنمایی و رانندگی می رسد و ازآن مهمتراگر اطلاعات وآمار حوادث دراین نهادها ثبت می شود (که قطعا می شود) آیا قرار نیست هیچ تاثیری برتصمیم گیری های این نهاد داشته باشد. ملاک عملکرد و ارایه پیشنهاد و اصلاح مهندسی ترافیک ها دربندرعباس چیست.

کسانیکه ساکن ساختمان های نبش بلوار امام خمینی مقابل بلوار هستند  از ابتدای باز شدن این تقاطع هفته ای را بدون مشاهده چند تصادف به آخر نرسانده اند. در ساعات ظهر یا شب یا صبح هر لحظه ممکنست صدای ترمز لاستیک ماشین وبعد فریاد مردم سفیر حادثه  رانندگی ای شوم باشد وصحنه ای تلخ و خانکاه آفریده شود. این حادثه علاوه بر تهدید جان ساکنان، سلامت روح و روان آنها را هم که هر روز شاهد حادثه های تلخ هستند تهدید می کند. شهروندان در مکالمات روزمره با یکدیگر می پرسند چه تعداد حادثه برای اینکه مقامات به فکر اصلاح هندسی این تقاطع باشند کافی است؟

 مسئولان محترم لطفا کمی هم به اطلاعات ثبت شده بنگرید شاید بتواند راهنمایی برای اتخاذ تصمیم های دقیق تر شود.

دیدگاه ها (0)
img