دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به هرمزگان اعلام شد



صبح ساحل ، اجتماعی - بدنبال سفر اخیر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان و بازدید از مدارس و فضاهای آموزشی در مرکز، شرق و غرب استان، نشستی بمنظور بررسی مصوبات این سفر با حضور دانش هاشمی پور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در این نشست، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پس از بحث و تبادل نظر و استماع مشکلات آموزشی استان که توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان تشریح شد، به بررسی این چالش ها پرداخته و نهایتا موارد ذیل مصوب شد:

در راستای متعادل سازی نیروی انسانی و بومی گزینی، کلیه استخدام ها در آموزش و پرورش هرمزگان از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به روش بوم - بوم خواهد بود و درصد استخدامی ها نیز بر اساس مصوبه به 3/5 درصد ارتقاء می یابد. (حداکثر طی فرایند 5 ساله، مشکلات نیروی غیر ماندگار استان حل خواهد شد).حد نصاب قبولی در آزمون دانشگاه فرهنگیان بر اساس میانگین استانی (رقابت درون استانی) تعیین خواهد شد و حد نصاب نمره علمی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، در مناطق از امتیاز 6500 به 5500 کاهش می یابد که در نتیجه شانس پذیرش دانش آموزان بومی به میزان چشمگیری افزایش پیدا می کند.

به منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان پیش دانشگاهی استان در سال تحصیلی جاری برای رقابت با دانش آموزان استان های برخوردار، مصوب گردید اعتبار و تسهیلات لازم برای دانش آموزان در مرکز استان و برگزاری دوره های مطالعاتی در اردوگاه شهید باهنر تهران با برترین اساتید کشوری، اختصاص داده شود.

در این نشست مصوب گردید سازمان نوسازی مدارس نسبت به انجام پروژه های نیمه تمام و تخصیص اعتبار ویژه اقدام نماید و حداقل بین 30 تا 40 میلیارد پس از تخصیص اعتبار به وزارت، به استان ابلاغ نماید. همچنین اعتبار لازم جهت تجهیزات، امکانات و نیازهای آموزشی مدارس شبانه روزی و هنرستان های استان تخصیص یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها