12

مهر

1403


ورزشی

26 اسفند 1396 09:11 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - محمود رئیسی مسوول کمیته داوران هیات فوتبال هرمزگان گفت : کمیته داوران  کمیته داوران و کمیته داوران با همکاری کمیته های داوران شهرستان را برعهده دارد.

وی بیان داشت:  خوشبختانه اکثر کمیته  داوران  شهرستان درسال 96 همکاری خوبی با کمیته داوران استان داشتند.رئیسی گفت : تمام دغدغه کمیته داوران  این است که داوران فوتبال هرمزگان به دوران گذشته خود در کشور برگردند که البته کاری بسیار سخت در پیش رو داریم .

وی گفت : با شروع کار در کمیته داوران در اولین اقدام اعضای دپارتمان و کمیته را مشخص کردیم وبعد از آن سه نفر از داوران پیشکسوت را به کلاس مدرس داوری و آمادگی جهانی کشور  معرفی کردیم .

عبدالجمید معماری به عنوان جوانترین مدرس کشوردر کلاس مدرس داوری حضور پیدا کرد که موفق شد کلاس را با موفقیت به پایان ببرد ودرحال حاضر کارتدریس کلاس های داوری را  بر عهده دارد .

همچنین علیرضا صفا و خانم لوئیزا بصیریان بر ای کلاس مدرسی آمادگی جسمانی به شهرستان زنجان رفتند که این دو هم با موفقیت کلاس خود را به پایان بردند.

اعزام مجتبی بینایی به کلاس فوتبال ساحلی که در بوشهر بر گزار شد از دیگر اقداماتی بود که برای نخستین بار اتفاق افتاد . اعزام داوران هرمزگانی بر ای کلاس  پیش فصل لیگ دسته اول کشور در تهران که در این کلاس داوران عباس صادقی ، مهدی جلوداری و نجف پناهی حضور پیدا کردند .

رئیسی بیان داشت : برگزاری کلاس داوری درجه سه فوتبال در شهرستان میناب از کارهای بود که بایدانجام  می شود که این کلاس با حضور 30 نفر از آقایان و بانوان با تدریس عبدالمجید معماری مدرس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران انجام شد .

رئیس کمیته داوران فوتبال هرمزگان گفت : کلاس توجیهی و دانش افزایی پیش فصل لیگ برتر استان با حضور 60 داور ازسراسر استان برگزار شد که حسین عسکری از مدرسین بین المللی کار تدریس این کلاس را برعهده داشت.اعزام  21 نفر از داوران استان جهت شرکت در آزمون آمادگی جسمانی جهت قضاوت مختلف کشور در شیراز هم یکی از کارهای کمیته داوران بود که بعد از این کلاس برای نخستین بار میزبان کلاس تست آمادگی جسمانی داوران کل کشوربا حضور فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فوتبال کشور دربندرعباس  بودیم که این کار از مهمترین کارهای کمیته داوران استان به حساب می آید .

رئیس کمیته داوران فوتبال هرمزگان گفت : یکی از اولویت‌های کمیته داوران جداسازی داوران فوتبال ازفوتسال بود که این اتفاق افتادو با برگزاری یک کلاس داوری درجه سه فوتسال دربندرعباس اکنون شاهد آن هستیم که هرمزگان 25 داور فوتسال رسمی و کارت دارد.

وی بیان داشت : برای سروسامان گرفتن این داوران باید یک مسوول برای آن ها انتخاب می‌کردیم که از بین داوران پیشکسوت حمید رضایی به عنوان مسوول چیدمان داوران فوتسال انتخاب شد که بدون هیچ اقراقی باید گفت که برای داوران فوتسال سنگ تمام گذاشته است و بهترین شرایط قضاوت برای آن مهیا شده است.

وی گفت : در این رابطه کلاس توجیهی و دانش افرایی هم برای داوران فوتسال با حضور علیرضا سهرابی مدرس بین المللی و رئیس کمیته داوران فوتسال کشور برگزار شد و این موفقیت با اعزام داوران فوتسال به کلاس های کشوری تکمیل  شد و مهدی صادقی برای نخستین بار از هرمزگان درکلاس نیم فصل داوران لیگ برتر فوتسال کشور حضور یافت و این کلاس را به خوبی به پایان برد.

همچنین محسن  قاسم پور در کلاس نیم فصل لیگ یک فوتسال در تهران شرکت کرد که ایشان هم بسیار خوب عمل کردند. اعزام خانم مرادی جهت شرکت در کلاس کورس فیفا یکی دیگر از اقدامات کمیته داوران استان است که  این داور هم اکنون لیگ برتر فوتسال را هم قضاوت می کند.

 رئیسی یکی دیگر از افتخارات این کمیته موفقیت سه داور هرمزگانی درکلاس نیم‌فصل لیگ دسته اول و اعزام خانم لوئیزا بصیریان جهت گرفتن تست آمادگی جسمانی از داوران فوتسال بانوان کشور دانست و بیان کرد : برگزاری کلاس داوری درجه سه درشهرستان بستک  با تدریس عبدالمجید معماری ، اعزام دوباره زهرا مرادی به کلاس لیگ برتر فوتبال بانوان کشور درتهران ، برگزاری کلاس دانش افزایی داوران فوتبال و فوتسال بانوان توسط علیرضا صفا و عبدالمجید معماری ، معرفی  داوران هرمزگانی به  مسابقات لیگ های برتر نونهالان ، نوجوانان ، جوانان، امید ، لیگ دسته دوم ، لیگ دسته یک و لیگ برتر از دیگر فعالیت های کمیته داوران  درسال 96 بوده است.

وی بیان داشت : اعزام آقایان علیرضا صفا ، سهراب ساعی و علیرضا کناری به کلاس ناظرین لیگ یک فوتبال کشور که درتهران برگزار شد از جمله فعالیت‌های خوب کمیته داوران بود .

رئیس کمیته داوران فوتبال هرمزگان شرکت در همایش هم اندیشی روسای کمیته داوران کشور که در فصل آکادمی تیم ملی برگزار شد یک حضور خوب دانست و گفت : دراین همایش مشکلات داوران استان به گوش مسوولان فدراسیون و کمیته داوران رسید .

رئیسی در پایان گفت : کمیته داوران استان علاوه برداشتن یک رئیس ، یک دپارتمان داوری هم دارد که علیرضا صفا به عنوان رئیس دپارتمان ، عبدالمجید معماری و حسن رئیسی هم به عنوان عضو دپارتمان کارهای بسیار خوبی برای داوران درسال 96 انجام دادند .مسوول کمیته داوران استان گفت : سید یوسف قادری به عنوان مسوول کمیته آموزش داوران می باشد.

وی درپایان از همه داوران که درطول امسال با کمیته داوران با تمام مشکلات که داشتند همکاری کردند  تشکر کرد و گفت : امیدواریم که مشکلات داوران را در سال جدید به حداقل برسانیم.

 بهترین  داوران  سال 96 

در سال 1396  مسابقات مختلفی برگزار شد که در این بین بهترین های آن از سوی کمیته و دپارتمان داوری هرمزگان معرفی شدند. در مسابقات لیگ برتر کورش شعبانی ، امین حسن زاده و فرزاد شیر مردی به عنوان بهترین داور و کمک داوران شناخته شدند.  در مسابقات لیگ یک روح ا... قربانیان بهترین داور ،  عبدا... رحمانشناس و مهدی ایسینی زاده بهترین کمک داوران انتخاب شدند. در مسابقات لیگ دسته دوم احمدرنجبرزاده ، عزیزا...محمدی و علی عماری بهترین داور  و کمک داوران شناخته شدند.

دیدگاه ها (0)
img