12

مهر

1403


ورزشی

18 آذر 1391 09:07 0 کامنت

 صبح ساحل، ورزشی _ طوفان زرد هرمزگان درهفته یازدهم وپایانی دوررفت لیگ برتر والیبال میزبان شهرداری تبریز بود.  هفته پایانی دور رفت (یازدهم) مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران با برگزاری شش دیدار پیگیری شد و تیم پیشگامان کویر یزد به رغم شکست در برابر میزان خراسان، موفق به کسب مقام قهرمانی در نیم فصل نخست این رقابت ها شد.دیدارهای هفته یازدهم دور رفت لیگ برتر والیبال در شهرهای تهران، یزد، آمل، بندرعباس، کاشان و کرج برگزار شد.

در بندرعباس شاگردان محمدرضا دامغانی که درخانه بهتر از خارج از خانه عمل کرده‌اند ودر دو دیدار قبل خانگی موفق شده بودند کاله و سایپا البرز از مدعیان قهرمانی را شکست دهند درمقابل سفیدپوشان تبریزی هم با حمایت هواداران خود کاری کردند کارستان، و کاظمی سرمربی تیم تبریز را انگشت به دهان گذاشتند تا جایی که این مربی خستگی بازی با مشهد و هوای بد سالن را عامل باخت خود مقابل آلومینیوم المهدی اعلام کرد.دراین بازی شهرداری تبریز شروع‌کننده  سرویس بود وبا خراب‌کردن اولین سرویس بازی را به آلومینیوم سپرد تا این تیم  یکی پس از دیگری پوئن کسب نماید ودرپایان ست  اول 25بر18 به برتری برسد. در ست دوم شهرداری تبریز مثل ست اول هیچ‌کاره بود واین ست را هم 25بر21 باخت. سفیدپوشان تبریزی که همه چیز را پایان یافته می‌دیدند در ست سوم بهتر از دو ست اول ودوم کار کردند وپابه‌پای آلومینیوم پوئن گرفتند حتی دردقایقی با دوپوئن برای اولین‌بار دراین بازی از طلایی‌پوشان آلومینیوم جلو افتادند. شاگردان دامغانی که نمی‌خواستند کار به ست چهارم کشیده شود از شور وهیجانی که هواداران درسالن فجر برپاکرده بودند استفاده کردند ودوباره بازی را بدست گرفتند. دوتیم تا امتیاز 19بر19 مساوی پیش می‌رفتند اما دریک بازی برتر این آلومینیوم المهدی بود که درپایان با نتیجه 25بر21 به برتری دست یافت وسه امتیاز شیرین به امتیازات خود اضافه کرد وشانزده امتیازی شد. آلومینیوم المهدی هرمزگان با این برتری درپایان دور رفت لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور درمکان هشتم باقی ماند تا درادامه جدال سخت‌تری در دوربرگشت با حریفان خود داشته باشد.  مهمترین دیدار این هفته بازی کاله مازندران با متین ورامین در سالن پیامبر اعظم آمل بود که میزبان سه بر صفر به پیروزی رسید. کاله با این پیروزی 21 امتیازه شد و با یک پله صعود در جدول در جایگاه چهارم قرار گرفت. متین ورامین نیز با همان 22 امتیاز و یک پله سقوط در جایگاه سوم ایستاد.در دیگر دیدار مهم این هفته، پیشگامان  در یزد به مصاف میزان خراسان رفت و سه بر یک مغلوب مهمان خود شد.

پیشگامان با پذیرش این شکست 24 امتیازه ماند اما به دلیل شکست متین در برابر کاله همچنان در صدر جدول ماند تا به عنوان قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر والیبال در سالن شاهدیه یزد جشن قهرمانی را با هواداران خود بر پا کند.در نخستین بازی این هفته لیگ برتر والیبال، دو تیم نوین کشاورز و شهرداری ارومیه در خانه والیبال تهران در یک دیدار سنگین به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت شهرداری ارومیه سه بر دو به پیروزی رسید.شهرداری ارومیه و نوین کشاورز در پایان دور رفت لیگ برتر والیبال به ترتیب با 18 و 9 امتیاز در مکان های هفتم و یازدهم که هفته پیش در اختیار داشتند، باقی ماندند.سفیر اندونزی در تهران و منوچهر پورحسن رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال از تماشاگران ویژه دیدار دو تیم نوین کشاورز و شهرداری ارومیه بودند. قهرمان یازده دوره لیگ برتر والیبال (تیم پیکان تهران) این هفته در سالن تختی شهر کاشان مهمان باریج اسانس این شهر بود و سه بر صفر میزبان خود را از پیش رو برداشت تا با یک پله صعود در جدول و کسب 22 امتیاز، رتبه دوم جدول لیگ برتر والیبال را در پایان دور رفت از آن خود کند. در شصت و ششمین بازی و آخرین بازی دور رفت لیگ برتر والیبال، تیم والیبال سایپای البرز در کرج میزبان بازرگانی جواهری گنبد قعرنشین این رقابت ها بود. سایپا در این دیدار سه بر صفر به پیروزی رسید و با 20 امتیاز همچنان در مکان ششم جدول قرار گرفت. بدین ترتیب تیم والیبال پیشگامان در پایان دور رفت لیگ برتر والیبال صدرنشین ماند و تیم های پیکان، متین و کاله عنوان های دوم تا سوم جدول را به خود اختصاص دادند.

دیدگاه ها (0)
img