12

مهر

1403


اجتماعی

26 اسفند 1396 08:37 0 کامنت

  صبح ساحل ، اجتماعی - جنب و جوش مردم، شلوغی بازار،ایجادغرفه های عرضه و سایل سفره هفت سین درگوشه و کنار شهرنشانه‌ای است از نزدیکی بهار. نرم نرمک اینک می رسد بهار.

یک سال گذشت.سالی پراز فرازونشیب برای استان هرمزگان. این استان همیشه آبستن حوادث بسیار و اتفاقات نادربوده است.وقتی صفحات روزنامه را در سال جاری مرور می کنیم ، آنچه بیش از هرچیزی ذهن هرمزگانی ها را به خود مشغول می سازد اینکه هرمزگان، کانون توجه دولتمردان و اهالی سیاست و اقتصاد وفرهنگ، هنروحتی ورزش بوده است.پس به راحتی نمی توان از نقش هرمزگان درمعاملات جهانی، منطقه‌ای و کشوری گذشت.

هرمزگان برای آبادانی و توسعه نیازمند توجه بیشترمرکزنشینان است. در سالی که به انتهای آن نزدیک می شویم، حرف های بسیاری زدیم، مشکلات زیادی مطرح کردیم، تلاش کردیم زبان گویای مردم باشیم. همان مردمی که به صبح ساحل اعتماد کرده اند.

ازچند روزدیگر استان هرمزگان میزبان گردشگرانی خواهد بود که  این استان را مقصد گذران تعطیلات نوروزی خود برمی گزینند. هوای بهاری استان، این اجازه را به مردم دیگرشهرهای کشور می دهدکه به دوراز سرما و یخبندان به تفریح و خرید بپردازند.امسال ، مسوولان هرمزگان با تجربه تر از گذشته و با استفاده از توان بالا قصد دارند تعطیلات خوب همراه با آرامش و امنیت را برای گردشگران رقم بزنند.آنها امیدوارند تعطیلات ابتدایی  سال  97 برای همه خاطره انگیز و به یاد ماندنی باشد.ما هم ، چنین آرزویی داریم.

بدون شک در تعطیلات نوروز 97میلیون ها  نفرگردشگر  وارد استان هرمزگان خواهند شد، تا علاوه براستفاده از جاذبه های طبیعی و خرید از مراکز تجاری با این استان زرخیز بیش از گذشته آشنا شوند.

این هنر مسوولان  دستگاه های مختلف هرمزگان  است که  چگونه این استان با مناطق بکر و منحصر به فرد را به گردشگران معرفی کنند. بوى بهار وعید، همه جا را پركرده. كودكان لحظه شمارى مى كنند، تا عید فرابرسد، جامه نو برتن كنند واز بزرگ ترها عیدى بگیرند.

شمارش معكوس براى خداحافظی سال 96 آغاز شده است. واین چنین آغاز مى شود سال نو؛ یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الى احسن الحال. ... ودعاى آخر؛ ما را باز در آغاز قرار ده. آغازى كه به سوى تو باشد وسرانجامش هم تو باشى.اى خداى نوروز، اى صاحب لحظه هاى ناب عید، روزها وجامه مان را نوروزى و جانمان را نوتر فرما. عیدباستانی نوروز برهمه خوانندگان روزنامه ومردم هرمزگان مبارك.

  محمد خداکریمی//

دیدگاه ها (0)
img