معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور:

منابع تامین آب بندرعباس شرایط خوبی ندارند



صبح ساحل ، اقتصادی - معاون نظارت بر بهره برداری آبفای كشور اظهار داشت: منابع تامین آب و ذخیره سد ها نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط خوبی ندارند و به لحاظ كمی تنش هایی در تابستان خواهیم داشت. 

شاهین پاکروح درجریان بازدید از منابع آبی كلان شهر بندرعباس افزود: امسال با توجه به آمار بارندگی در كشور ، سال سخت و پرتنشی را پیش رو داریم و تلاش وزارت نیرو در حوزه تامین آب با رویكرد سازگاری با اقلیم است كه در استان هرمزگان نیز مانند سایر استان ها از لحاظ شرایط بارندگی نسبت به نرم كشوری خشكسالی داریم  و 16 شهر از مجموع 35 شهر استان درگیر تنش آبی هستند.

وی گفت: در این راستا مجموعه اقدامات ما در صنعت آب و فاضلاب هرمزگان، كنترل و مدیریت تنش آبی است كه امیدواریم بتوانیم با اتمام فاز یك آبشیرین كن بندرعباس و حفر چاه های پایین دست شمیل و نیان به عنوان منابع جایگزین، این تنش ها را با حداقل چالش مدیریت كنیم.  وی تصریح كرد: مردم باید بدانند با شرایط اقلیمی پیش آمده و خشكسالی پیش رو ، راه حل اصولی در این شرایط تغییر در رفتار مصرفی است و مدیریت مصرف و تقاضا پاشنه آشیل این مسئله است كه به مردم و رفتار آنان برمی گردد.وی ادامه داد: توصیه ما استفاده از تجهیزات كاهنده مصرف در تابستان فارغ از تنشی كه برای مردم به لحاظ تامین كمی آب مورد نیاز ایجاد می كند، است چرا كه این ابزار با تعدیل فشار میزان آب را به یك آب مصرفی بهینه و مصرف معقول توسط مردم تبدیل می كند.

پاكروح تاكید كرد: با توجه به شرایط اقلیمی و كاهش نزولات جوی، نسبت به 50 سال گذشته بدترین سال را تجربه می كنیم كه تلاش می كنیم تا نسبت به سال قبل آب را با شرایط كمی و كیفی بهتری به شبكه توزیع آب منتقل كرده و تنش های ناشی از كمبود آب را مدیریت نماییم.

معاون بهره برداری آبفای كشور با اشاره به  وضعیت كیفی آب شرب بندرعباس در شرایط كم آبی نیز تصریح كرد: خط قرمز خدمات ما در صنعت آب و فاضلاب كشور موضوعات كیفی است كه با توجه به شرایط اقلیمی استان و موضوعاتی كه در گذر از بهار و  شروع فصل تابستان در سدهای تامین آب شرب كلان شهر بندرعباس و میناب اتفاق می افتد، لایه بندی حرارتی ایجاد می شود كه می تواند بر روی كیفیت آب تاثیرگذار باشد.

وی افزود: اقدامات وسیعی در تصفیه خانه های آب میناب و بندرعباس انجام شده كه جدای از كنترل بهداشتی آب، شامل موضوع طعم و بوی آب است كه با توجه به بهبود كیفی آب موجود در شبكه نسبت به سال گذشته، امیدواریم ضمن نظارت های مستمر و مجموعه اقدامات لازم بتوانیم در شرایط تنش آبی ملاحظات كیفی آبی را همچون گذشته داشته باشیم.

گشایش اعتبارات اسنادی تامین

تجهیزات آب شیرین کن بندرعباس

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور در بازدید از آبشیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس از گشایش LC (اعتبارات اسنادی) تامین تجهیزات چهار مدول باقی مانده آب شیرین کن بندرعباس به میزان 150 میلیون دلار خبر داد و گفت: در موضوع تامین آب بلند مدت از طریق آبشیرین کن بندرعباس نوید کمترین مشکل را داریم.شاهین پاکروح در خصوص روند اجرای این پروژه گفت: خوشبختانه کار در بخش تامین تجهیزات و کارهای ابنیه آب شیرین کن بندرعباس به خوبی پیش رفته و پیشرفت کلی این پروژه بیش از 89درصد است.

وی افزود: اما در مدول اول با توجه به کارهای انجام شده و اقدامات باقی مانده در دست تکمیل، پیش بینی می شود فاز یک این پروژه با ظرفیت 20 هزار مترمکعب ظرف دو ماه آینده وارد مدارد بهره برداری شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از فاز اول این پروژه بتوانیم با افزایش ظرفیت منابع آبی کلان شهر بندرعباس در پیک مصرف تابستان،بخشی از تنش های پیش رو را در شهر بندرعباس و بندر خمیر مدیریت نماییم.

به گزارش خبرنگارما پاكروح پس از بازدید و بررسی وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب شهر بندرعباس ، و پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی،از تصفیه خانه های آب شهرهای میناب و بندرعباس و سدهای استقلال و شمیل و نیان بازدید کرد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها