مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان هرمزگان:

امیدوارم شاهد ورود فاضلاب به دریا نباشیم



صبح ساحل ، حوادث - مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان هرمزگان گفت: بندرعباس نیاز به کار و تلاش جدی‌تری برای رساندن به استانداردهای لازم در تخلیه پساب به دریا دارد.

به گزارش ایسنا،ماشاالله مریدی افزود: فاضلابی که به دریا وارد می‌شود در استان ساحلی همچون هرمزگان که بالای یک هزار کیلومتر مرز آبی بوده و دارای شناگاه های طبیعی است و تردد کشتی‌ها در آن سبب شده از نظر دریا و اهمیت ساحلی بودنش ارزش دوچندانی دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یکسری اقدامات در خصوص ساماندهی فاضلاب و شناگاه های ساحلی انجام دادیم، تصریح کرد: کمیته‌ای به نام کمیته‌ایمنی یا فنی «شناگاه ها» که کارش بررسی مناسب بودن ساحل برای استفاده‌های مختلف از جمله شنا کردن است، تشکیل‌شده است و در حال پیگیری شرح وظایفش است.

مریدی با اشاره به اینکه سازمان محیط‌زیست، بنادر و دریانوردی، استانداری، شهرداری و سایر نهادهای ذی‌ربط در این کمیته حضور دارند، اضافه کرد: این کمیته نتیجه پایش را از نقاط مختلف استان هر چند وقت یک‌بار بررسی و جهت تصمیم‌گیری به کارگروه اصلی در حوزه امور اجتماعی استانداری ارجاع داده می‌شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان هرمزگان با بیان اینکه در آن کمیته روش اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم که در چه مکان‌هایی مردم می‌توانند شنا کنند یا مناسب است، توضیح داده می‌شود، عنوان کرد: در شهر بندرعباس از تعداد مناطق ساحلی که وجود دارد، قسمت‌هایی در حال حاضر فاضلاب وارد دریا می‌شود فاضلابی که تاحدودی مورد تصفیه هم صورت می‌گیرد.وی ادامه داد: در آخرین جلسه کمیته‌ایمنی شناگاه ها در سال گذشته وضعیت ساحل را بررسی کرد و در آخرین پایش نیز استاندار لازم در تخلیه فاضلاب در خور گورسوزان را نداشتیم و در سالجاری نیز وضعیت تا حدودی بهتر شده و از بارمیکروبی‌اش کاسته شده اما هنوز استاندارد لازم را ندارد.

مریدی با بیان اینکه در سایر مناطق شهر بندرعباس که تخلیه فاضلاب کاسته شده از بار میکروبی‌اش نیز کاسته شده است، اظهار کرد: در برخی مناطق نیز همچنان بار میکروبی زیاد است و مشاهده‌شده و قابل شنا کردن برای مردم بندرعباس نیست.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان هرمزگان با اشاره به اینکه قسمت‌هایی از غرب بندرعباس که تحت عنوان پلاژ بانوان است، بار میکروبی‌اش در غرب آن بیشتر از جای دیگر بود که امسال کاهش محسوسی داشته و امیدوارم به‌طور کامل برطرف شود، افزود: قسمت‌هایی از پارک کپشکن وضعیت بهتری پیداکرده و مناسب‌تر شده و قسمت‌هایی از ساحل شرق بندرعباس همچون بوستان ورزش نیز مناسب است اما سایر مناطق به استاندارد لازم نرسیده است.

مریدی با بیان اینکه امیدوارم شرایط شهر بندرعباس به‌گونه‌ای پیش رود تا شاهد ورود فاضلاب به دریا نبوده و شهروندان بتوانند از شناگاه های طبیعی با خیالی آسوده استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در قشم وضعیت مناسب‌تر است و در کیش از تعداد پلاژهایی که وجود دارد، از نمونه‌برداری‌های انجام‌شده با دو مورد آلودگی روبه‌رو شدیم که رفع نقص شده و اکنون قشم و کیش با مشکلی روبه‌رو نیستند.

وی با اشاره به اینکه به‌صورت تقریبی در استان هرمزگان مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اضافه کرد: تنها بندرعباس نیاز به کار و تلاش جدی‌تری برای رساندن به استانداردهای لازم در تخلیه پساب به دریا دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها