عضو هیئت رئیسه مجلس:

مهارت اصلی ترین عنصر بهره وری است



صبح ساحل ، اجتماعی - عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اهمیت تقویت مراکز آموزش فنی و حرفه ای گفت: مهارت اصلی ترین عنصر بهره وری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان، محمد آشوری در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک بندرعباس و نشست با مربیان با اشاره به شعار سال اظهار داشت: با تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سیاست کاربردی درون‌زا و البته رویکرد صادرات محور می‌توان تولید و اشتغال را افزایش داد. وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور افزود: کار مربیان این سازمان در کشور به عنوان یک مجاهدت تلقی می‌شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی با بیان اینکه توسعه پایدار بر سه محور استوار است بیان داشت: نیروی انسانی متخصص، سرمایه خارجی و فناوری روز به توسعه پایدار کشور کمک خواهد کرد.

آشوری در ادامه با بیان اینکه، در کشور ما در حوزه تامین نیروی انسانی متخصص کار شده است تصریح کرد: با توجه به نیاز امروز کشور و جامعه بایستی به صورت کلان برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی ملی در کشور افزود: در بخش‌های مختلف کشور به ویژه در بنگاه‌های اقتصادی در راستای مهارت آموزی اقداماتی صورت گرفته اما نیاز است برای ساماندهی نیروی انسانی متخصص و ماهر با جلوگیری از موازی کاری در امور آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی در کشور تجمیع گردد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی ادامه داد: بایستی برای تجمیع سرمایه‌های کشور برنامه‌ریزی شود تا با توجه به نیازهای کشور اقدامات لازم ، عملیاتی گردد.آشوری در ادامه با تاکید بر این که دانشگاه‌های ما دانشگاه های کار آفرین نیستند افزود: وقتی از مهارت صحبت می‌شود باید همه وجوه را در نظر گرفت، از مهارت گفت‌وگو گرفته تا فنی و صنایع دیگر که بایستی به آن توجه داشت.

وی در ادامه از مهارت به عنوان اصلی ترین عنصر بهره‌وری در کشور یاد کرد و بیان داشت: باید با ارج و قرب دادن به این موضوع همه ما به یک خودباوری ملی دست بیابیم. نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی با انتقاد از مدرک گرایی در جامعه امروز گفت: متاسفانه نیرویی که فناوری را به فعل تبدیل کند محدود است.

آشوری ادامه داد: عزم و اراده ملی می‌طلبد تا به لحاظ ساختاری و قوانین و حتی رفتار های خودمان بازنگری کنیم.وی در ادامه با بیان اینکه، ساختن و آبادانی کشور نیازمند اقداماتی است که در حقیقت پیش نیاز اساسی آن بازنگری در قانون است افزود: کسانی که در عرصه‌های مختلف کشور در حال مهارت آموزی هستند بایستی در قالب یک طرح مطرح و تا ساماندهی آنان در دستور کار قرارگیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها