معاون رئیس‌جمهور در بندرعباس خبر داد:

تدوین برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده برای هرمزگان



  صبح ساحل ، سیاسی - صدف محمودی//معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور دربندرعباس گفت: پیشرفت و اصلاح جامعه نیازمند تلاش مستمر است.

در دولت دوازدهم با تاکید بر تدبیر و امید که ملاک های مهمی هستند به مسائل پرداخته می شود.  تحقق آرمان ها بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

این دولت خواهان حل و فصل تمام مشکلات در سطح ملی و بین المللی از راه منطقی و گفت و گو است.

معصومه ابتکار در جمع فعالین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حوزه زنان و خانواده استان هرمزگان ادامه داد: زنان نیز باید در تمام ابعاد اجتماعی همکاری داشته باشند.یکی از اصلی ترین دستاوردهای دولت در سال گذشته تشکیل ستاد ملی زن و خانواده بود، ستادی که تمام جوانب حوزه زنان را در بر می گیرد، توان افزایی، آموزش زنان روستایی به منظور تولید محصولات ارگانیک، مصرف درست آب و توجه به اصلاح الگوی کشاورزی از جمله اقدامات مهم دولت در این خصوص است.

زنان 75 درصد از صنایع دستی کشور راتولید می کنند

معاون امور زنان و خانوداه رئیس جمهور با بیان این که زنان 75 درصد از صنایع دستی کشور را تولید می کنند خاطر نشان کرد: کار آفرینی از موضوعات مهم جامعه ماست و مساله اشتغال اصلی ترین مساله دولت است.

 سهم زنان در اشتغال تنها 16 درصد است که البته این سهم رو به رشد می باشد. اگر این آمار پایین است به دلیل غیر رسمی بودن آن است. ابتکار در خصوص فعالیت های دولت در زمینه کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد: کارآفرینی سبز از برنامه های دولت دوازدهم می باشد، کارآفرینی سبز به معنای ایجاد مشاغلی ست که به نفع محیط زیست است و از آن حفاظت می کند.

همچنین کارآفرینی سبز سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر که در استان هرمزگان به دلیل تابش آفتاب و دریا می توان روی آن کار کرد را هم شامل می شود.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به این که در استان هرمزگان نیز طرح هایی در دست اجراست اظهار کرد: از اواخر سال 96 دو طرح مهم برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در حال تدوین است که باعث می شود به دقیق تر وضعیت زنان در هرمزگان پرداخته شود و در این طرح نگاه ویژه ای به آن ها خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین طرح تاب آوری که مرحله اول آن اجرا شده، مرحله دوم خود را پشت سر می گذارد.

این طرح در مناطق محروم و آسیب پذیر به اجرا در خواهد آمد و به این صورت است که به یک نفر آموزش درباره تاب آوری اجتماعی داده می شود و آن یک نفر گروهی را آموزش می دهد و این گروه نیز به مناطق مختلف اعزام می شوند و به دیگر افراد آموزش می دهند.

معصومه ابتکار در پایان گفت: استان هرزگان دارای ظرفیت های بالایی ست که امیدواریم با مشارکت سازمان های مردم نهاد، نخبگان، زنان و همه اقشار جامعه به نتایج خوبی برسیم.

رئیس جمهور توجه ویژه ای به 

حضور پررنگ زنان در جامعه دارد 

در این نشست فریدون همتی استاندار  هرمزگان بیان کرد: زنان در خانواده مسوولیت سنگینی را دارند که باید تلاش کنیم با حفظ این مسوولیت نقش پررنگ تری را در جامعه داشته باشند. 

در فراز و فرودهای زندگی این زنان هستند که با صبورری و تحملشان بنیان خانواده را حفظ می کنند . استاندار هرمزگان افزود: استان هرمزگان با تنوع پوشش و فرهنگی که دارد  بسیار غنی ست و ما نیز باید با تکریم و احیای این فرهنگ ها با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم.

اگر به این نکات توجه کنیم کشور در مسیر سازندگی گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه زنان در تمام عرصه ها مانند شیر در کنار مردان گام برمی دارند خاطر نشان کرد: رئیس جمهور توجه ویژه ای به حضور پر رنگ زنان در جامعه دارد و خواستار حضور آن ها در تمامی عرصه ها است. 

در ادامه نیز برخی از بانوان توانمند استان به بیان مشکلات و نقطه نظراتشان پرداختند و پس از آن نمایشگاه توانمندی زنان استان هرمزگان در اداره کل فنی و حرفه ای با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد. در پایان نیز از اورژانس اجتماعی در بهزیستی بازدید به عمل آمد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها