12

مهر

1403


فرهنگی و هنری

23 اردیبهشت 1397 08:55 0 کامنت

صبح ساحل ، هنری - صدف محمودی:هنر هرمزگان برخلاف مواقع زیادی که بی اتفاق می گذرد، این هفته ها روزهای پر رویدادی را می گذراند. برپایی نمایشگاه ها، اجراها و نمایش های  متعدد خود گواه این است. 

"یک تداعی ساده" نمایشگاه مجسمه های زهره هاشمی 

یک تداعی ساده نمایشگاه مجسمه های زهره هاشمی است که از جمعه 21 تا 26 اردیبهشت ماه در گالری مرداد واقع در بلوار معلم در حال برگزاری ست. بازدید و خرید از این آثار انتزاعی برای علاقه مندان همه روز از ساعت 18 تا 21 امکان پذیر است. 

نمایش کمدی "همه دزدها دزد نیستند"

نمایش کمدی همه دزدها دزد نیستند به کارگردانی رضا آزاد دریایی در تماشاخانه آفتاب در حال برگزاری ست. این نمایش از 19 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 28 اردیبهشت ماه ادامه دارد. همه دزدها دزد نیستند به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی معلولین آرتافرین ساخته شده است.  

راهیابی نمایش "رمان سم‌پاشی" به ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

نمایش "رمان سم‌پاشی" کاری از حوزه هنری هرمزگان به کارگردانی حسن ذاکری به ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار راه یافت. نمایش رمان سم‌پاشی نوشته رضا گشتاسب و به کارگردانی حسن ذاکری روایت دانشجوی ترم آخر مهندسی سیالات است که شروع به خواندن کتابی با عنوان (رمان سم‌پاشی) می‌کند و موضوع آن مربوط به عملیات کربلای چهار است. ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با میزبانی استان کرمانشاه از ۲۱ الی ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

"عروسکی در جیب نیچه"

عروسکی در جیب نیچه عنوان نمایشگاهی بود که هفته گذشته برگزار شد، این نمایشگاه آثار عروسکی و تصویر سازی سارا عباسی بود که فروش آن به نفع کودکان سرطانی انجام شد، همچنین از کتاب "هزار و یک دختولوک" نوشته همین هنرمند رونمایی شد که فروش آن نیز به نفع کودکان سرطانی ست.

نخستین فستیوال  موسیقی گرام در فرهنگسرای طوبی برگزار شد

جمعه 21 اردیبهشت ماه نخستین فستیوال موسیقی گرام با اجرای گروه های دیته و جاده 71 در فرهنگسرای طوبی برگزار شد. این دو گروه مستقل که نوپا نیز هستند، اولین اجرای رسمی خود را برگزار کردند که با استقبال از سوی مخاطبان مواجه شدند. 

کنسرت سهیل نفیسی برگزار شد

سهیل نفیسی خواننده نام آشنایی ست که به واسطه سال ها زندگی در بندرعباس مخاطبان بسیاری در این شهر دارد. روز جمعه 21 اردیبهشت ماه در تالار آوینی کنسرت وی برگزرا شد که با استقبال خوبی همراه بود. 

رونمایی از کتاب سه گانه تیا، هامون و ماندنی

همچنین از کتاب سه گانه تیا، هامون و ماندنی نوشته محمد جوشعار در فرهنگسرای طوبی رونمایی شد. 

دو عنوان سومی برای هرمزگانی‌ها در جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج‌فارس

جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج‌فارس در آیینی با معرفی برترین‌ها در بوشهر پایان یافت. هیئت‌داوران این جشنواره از مجموع ٢١ گروه که در سه بخش مانتو اجتماع، مجلسی و لباس مردانه به رقابت پرداختند در بخش مانتو اجتماع گروه‌های تنها و سوفیا از بوشهر و برقع از هرمزگان را به ترتیب اول تا سوم معرفی کرد. 

در بخش مانتو مجلسی یاس کبود ١ از بوشهر رتبه اول کسب کرد و گروه‌های چهارفصل ١ و چهارفصل ٢ از بوشهر نیز به‌طور مشترک دوم شدند. 

همچنین در این بخش گروه بلوچ دوز از سیستان و بلوچستان و سیریا از بوشهر به‌طور مشترک به رتبه سوم دست یافتند و گروه پارسه هرمزگان نیز شایسته تجلیل معرفی شد.

هیئت‌داوران در بخش لباس مردانه انتخابی را برای رتبه اول شایسته ندانست و گروه کارون خوزستان دوم شد و گروه‌های پروانه خوزستان و یاس کبود 2 از بوشهر به ترتیب حائز رتبه سوم شدند.

دیدگاه ها (0)
img