13

مهر

1403


فرهنگی و هنری

29 اردیبهشت 1397 08:22 0 کامنت

 صبح ساحل ، هنری - صدف محمودی:فیلم عصبانی نیستم این روزها در سینماهای ایران در حال اکران است. این فیلم اثر دیگری از رضا درمیشیان است که پس از کشمکش های بسیاری مجوز اکران عمومی را گرفته است. 

ژانر این فیلم درام و مدت زمانش  99 دقیقه می باشد. «نوید محمدزاده» و «باران کوثری» بازیگران اصلی این فیلم هستند که در کنار آن ها رضا کولغانی خواننده و بازیگر هرمزگانی نیز به ایفای نقش می پردازد.

در این گزارش نگاهی به این فیلم انداختیم، متن ممکن است حاوی اشاراتی باشد که قصه را لو دهد.

نوید (نوید محمدزاده) دانشجوی ستاره دار و اخراجی ست که از شهرستان به تهران آمده او عاشق ستاره ( باران کوثری) همکلاسی اش است. نوید پس از اخراج از دانشگاه به جز ستاره چیز دیگری ندارد (یکی در پرونده دانشگاهش یکی در قلب عاشقش) و همه تلاشش را برای به دست آوردن عشقش می کند. نوید نمونه آدم های باطن خوبی ست که ذات پاکش معضل زندگی اش شده است. 

او که وضعیت مالی مناسبی ندارد نمی تواند پدر ستاره را به این ازدواج راضی کند. پدر ستاره به او فرصتی می دهد تا بتواند فکری به حال زندگی اش بکند.

نوید از آن هایی ست که حاضر نیست برای ثروت دست به هر کاری بزند.

ستاره دار بودن، فقر، آمال و آروزهای بر باد رفته نوید را بدل به جوانی عصبی کرده  که برای کنترل عصبانیتش با مشورت پزشک قرص مصرف می کند و دائم می گوید عصبانی نیستم! 

نوید در واقع خود ماست، خود همه مایی که شرایط جامعه باعث شده نا امید شویم، کم بیاوریم، عصبانی شویم و آشوب باشیم. مایی که به هر دری زدیم بسته بود.

مایی که بعضی هامان مانند دوستان نوید سراغ کارهای خلاف رفتیم و برخی مانند نوید پاک ماندن را ترجیح دادیم اما منزجر و عصبی باقی ماندیم. 

اتفاقا کارگردان فیلم هم عصبی ست، رضا درمیشیان هم در لانتوری و هم در عصبانی نیستم نشان داد که عصبی ست و درد های جوانان جامعه را خوب لمس کرده و به خوبی همذات پنداری می کند یا شاید بسیاری از آن دردها شخصی باشد.

 او به درستی عاشقانه ترین لحظات را وقتی عشق تنها پناه است در عصبانی نیستم به تصویر می کشد. 

در این میان بازی درخشان نوید محمد زاده خود از وجوه اصلی فیلم است. او آن چنان بیننده را با خود همراه می کند که بیننده در تک تک دردها و غم ها و لحظات عاشقانه اش حضور دارد: با او می خندد، با او می گرید و با او عصبانی می شود چرا که نوید را همچون آینه ای می بیند. کسی که عشق را تنها راه نجات می داند.  

به جز کارگردان و بازیگران فیلم، تصویر برداری  با نماهای گوناگون و از نزدیک و همچنین تدوین خوب آن از دیگر  نقاط قوت فیلم عصبانی نیستم هستند.   

به طور کلی عصبانی نیستم فیلمی ست که در زمان مناسبی اکران شده و به علت نزدیک بودن به مخاطب برای جوانان ملموس و  قابل درک است.

اگر چه که در سرتاسر فیلم اندوهی سرشار موج می زند اما ما محصول همین غمی هستیم که نوید و ستاره درگیر آن هستند. 

بازیگران : باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضا میرآقا، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحید قاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری، مرجان قمری، سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی، محمد کارت، مینا کریمی جبلی، حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس، مهدی رودافشانی، امید محمدزاده، جواد جوینده.

 

دیدگاه ها (0)
img