کارفرما با شکایت شاگرد راهی زندان شد

مددجویان میانسال در زندان منتظر دستان نیکوکاران



صبح ساحل ، حوادث -   اعظم رام در سطح استان هرمزگان ، زندانیان  غیرعمد زیادی که اغلب  به طور ناخواسته به واسطه قضا و قدر دچار سانحه هایی مثل رانندگی منجر به فوت و دیه کامل یا دیه جرح شده اند چشم به دست خیران دوخته‌اند و انتظار حمایتهای آنها برای  آزادی از زندان دارند... 

 سکانس اول  

چند ماهی  است که کارفرمای 47 ساله  به علت عدم توانایی در پرداخت  دیه 7 میلیون و 600 هزار تومان در زندان بندرعباس  به سر می برد .

صبح یک روز گرم تابستانی دو سال گذشته ،ایرج بعد از اینکه از حانه خارج شده بود به شاگردش در مغازه ساندویجی تماس گرفت که برای انجام کاری،  دیرتر به محل  می آید و تا موقع رسیدن به مغازه،  مواد لازم فلافل و... را آماده کند.

پسر نوجوان که اول صبح کرکره مغازه را  بالا کشیده بود بلافاصله وسایل فلافل را آماده  و درون چرخ گوشتی صنعتی  ریخت، دقایقی بعد کار چرخ کردن  موادهای فلافل  تمام شد، میثم خواست چرخ گوشتی را تمیز کند، آب را درون دستگاه ریخت که در یک لحظه حواسش پرت شد، دستش به قسمت حلزونی چرخ گوشت برخورد کرد و منجر به آسیب شدید انگشت گردید.

 ساعت 10 صبح بود که ایرج  در زمان ورود به  مغازه ،با  فریاد میثم روبرو شد ،با سرعت خود را در اتاقک رساند میثم را دید که  انگشتش آسیب دیده است ،بلافاصله وی را به بیمارستان شهید محمدی انتقال داد.

مدتی گذشت تا انکه ایرج فهمید میثم از وی شکایت کرده و خواستار خسارت شده است . 

پسر نوجوان به علت اینکه نان آور خانواده اش است برای تامین هزینه زندگی، در مغازه ساندویچی در مرکز شهر بندرعباس مشغول به کار شد در این مدت کوتاه ، ایرج از  او راضی بود تا آنکه در  یک لحظه غفلت ،هم به خود و هم صاحبکارش ضربه وارد کرد.

ایرج به عنوان کارفرما به علت عدم رعایت نکات ایمنی که منجر به ایراد صدمه بدنی غیرعمدی شاگردش شده بود و همچنین عدم نظارت کافی بر عملکرد شاگرد کارگاه ،استفاده از چرخ گوشت فاقد استاندارد و ایمنی لازم  و... به میزان 90  درصد در پرداخت دیه محکوم شد.

مرد 47 ساله که همیشه سعی داشت با کار و تلاش خود ، خرج خانواده اش را بدهد و دستش جلوی کسی  دراز نباشد،هرگز فکرش را  نمی کرد پایش به زندان باز شود و  آن هم به علت دیه7 میلیون و 600 هزار تومان  . وی مدتی قبل ، با قرض کردن و وام گرفتن موفق شده بود کار و کاسبی جدید راه اندازی کند و با مغازه ساندویج فروشی روزگار می گذراند اما  در یک لحظه سرنوشتش بهم خورد و راهی زندان شد.

 سکانس دوم :غذای بیرون بر تعطیل و کارفرما راهی زندان شد

همه چیز آن طوری که او فکر می کرد پیش نرفت و شرایط زندگی اش به گونه ای رقم خورد که وی را راهی زندان کرد.مرد میانسال که تمام دارایش را صرف راه اندازی آشپزخانه غذای بیرون بر نموده بود  پس از عدم اسقبال مردم ، کمتر از پنج ماه ورشکسته شد و با شکایت شریکش، سر از زندان در آورد .

منصور به فکر راه اندازی آشپزخانه غذای  بیرون بر  شد در همین رابطه با قرض و وام و همچنین با شراکت یکی از دوستانش موفق شد در خردادماه سال 95 ، مصادف با اول ماه رمضان ، آشپزخانه را با چند نفر نیرو در یکی از شهرستانهای غرب استان هرمزگان افتتاح کند.

اما هنوز راه اندازی  این کسب و کار به 5 ماه نرسیده بود که به علت عدم استقبال ساکنان آنجا، این آشپزخانه با خسارت فراوان   تعطیل شد . 

روزهای سختی بین دو شریک گذشت تا آنکه جواد خواستار سهم شراکت خود از منصور گردید. منصور که تمام سرمایه اش در این راه از دست داده و بیکار بود  نمی دانست20میلیون تومان  وی را از کجا باید تامین کند ، مهلت خواست ولی پولی کمی نبود که بتواند در طی چند روز به دست بیاورد.

جواد که از گرفتن ملبغ از وی ناامید شد راهی کلانتری گردید و از شریکش شکایت نمود.  مرد میانسال در دادگاه به پرداخت سهم شریکش با خسارت تاخیر در پرداخت، به مبلغ25میلیون تومان محکوم شد. وی در کمال ناباوری خود، در 19 اسفندماه 96 با لباس زندانی وارد خانه جدیدش در زندان شد.دو ماه بعد پرونده به ستاد دیه استان ارجاع شد و با پا درمیانی مسوولان  ستاد دیه استان هرمزگان ، شاکی پنج میلیون ریال  تاخیر در پرداخت را گذشت کرد.

در حال حاضر منصور 49 ساله  به علت عدم توانایی در پرداخت20 میلیون تومان در پشت میله های زندان منتظر خیران و نیکوکارانی است که با کمک آنها از زندان آزاد شود و تا با تلاش بیشتر بتواند هزینه زندگی خود و خانواده اش را تامین کند.

 شماره حساب ستاد دیه

احمد مرادی نژاد مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان با بیان اینکه این دو  مددجو به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه به مبلغ 27 میلیون و 600 هزار تومان در زندان  بسر می‌بردند گفت: نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجو باشند، می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب‌ 0106110031007 به نام ستاد دیه،بانک ملی واریز کرده. یا با  تلفن 33627271 -076  ستاد دیه تماس بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها