گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به داروخانه‌ها می‌رسد



رئیس جهاد دانشگاهی کشور از بهره‌وری گیاهان دارویی در این نهاد خبر داد و افزود: به زودی گیاهان دارویی تولید شده جهاددانشگاهی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

      

به گزارش صبح ساحل، حسن مسلمی نائینی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدا تصمیم داشت با مشارکت مردم فعالیت کند اما بودجه این نهاد محدود است.

وی ادامه داد: علاوه بر این مدیران سابق جهاد، پیشکسوتان و محققین قبلی جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس تاکنون، بیش از ۶۴۰ علم تولید کرده‌اند ولی نمونه‌های ساخته شده  آن‌ها به تولید انبوه نرسیده است، چون در مورد تأمین بودجه در محدودیت قرار داریم.

 مسلمی نائینی به ظرفیت جهاددانشگاهی در عرصه گیاهان دارویی اشاره و اظهار کرد: حدود ۱۷ یا ۱۸ گیاه دارویی در جامعه مورد نیاز است که جهاد دانشگاهی آن را در پژوهشکده گیاهان دارویی خود تولید کرده است و با استفاده از مشارکت مردمی و شرکت‌های مشترک، داروهای گیاهی برای چربی خون، اعتیاد، قند و غیره را تولید خواهیم کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: بخش خصوصی از گیاهان دارویی استقبال کرده‌ و در این مورد سرمایه‌گذاری شده‌ است. بر همین اساس تحولی در خط تولید گیاهان دارویی ایجاد شده است که این گیاهان را به صورت فرآوری شده به خارج از کشور ارسال خواهیم کرد و به زودی در داخل و خارج از کشور، در داروخانه‌ها، گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی را خواهیم دید.

وی همچنین با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی آنتن فایو جی که پیشرفته‌ترین آنتن مخابراتی است را تولید کرده است، افزود: علاوه بر این‌ها موتور متروی که رئیس جمهور شهید سوار آن شدند و از فرودگاه امام(ره) به پرند آمدند، تولید جهاد دانشگاهی بود.

مسلمی نائینی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی موفق به ساخت اولین دکل حفاری، مته‌های درون‌چاهی و مواد لازم برای حفاری شده است ولی با توجه به محدودیت مالی با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مشترک توافق کرده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس هم در حاشیه این گفت‌وگوی خبری گفت: جهاد دانشگاهی زمینه بسیار خوبی برای مشارکت مردم در دانش فنی و موضوعات بسیار متعددی که حدود ۶۴۰ موضوع است، را دارد.

امیر حسین استقلال گفت: هر کسی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری باشد، جهاد دانشگاهی زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری را معرفی می‌کند و با بالاترین دانش فنی که بر لبه دانش روز است می‌توانیم علم را در اختیار سرمایه‌گذاران و مشارکت کنندگان قرار دهیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها