13

مهر

1403


حوادث

07 خرداد 1397 08:28 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با رد شایعه بیماری تب کریمه کنگو، گفت: هیچگونه شیوعی از این بیماری در استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا ، دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آمادگی کامل در تشخیص به موقع موارد مشکوک در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانها دارد و توصیه می شود مردم فقط موارد پیشگیری را رعایت کنند.

وی در خصوص بستری بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در بندرعباس ،گفت: آزمایش های لازم بر روی بیمار انجام شده، اما هنوز ابتلای وی به این بیماری قطعی نیست و با توجه به شواهد و علایم بالینی بیمار، احتمال ابتلای وی به این بیماری بسیار ضعیف است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: بیماری که در قشم نیز به تب کریمه کنگو مبتلا شده بود، با تلاش پزشکان بهبود و از بیمارستان مرخص شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو ، یک بیماری بومی در استان است، گفت: این بیماری ویروسی در صورت مراجعه زود هنگام بیمار به مراکز درمانی و تشخیص سریع قابل درمان می باشد.

نوروزیان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سازمان دامپزشکی استان نظارت کامل بر مراکز عرضه گوشت دام و بیمار یابی و درمان این بیماری دارند.

این مقام مسوول تصریح کرد: خریداری گوشت ممهور به مهر دامپزشکی هیچ مشکلی برای مصرف ندارد.

وی بیان داشت: گوشت قرمز خریداری شده به مدت 24 ساعت در یخچال در دمای یک تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود و سپس تکه و از دستکش نیز در تماس با گوشت خام استفاده شود.

نوروزیان با بیان اینکه شهروندان نگرانی در خصوص شیوع این بیماری نداشته باشند، ابراز داشت: افراد در صورت مشاهده هر گونه علائم این بیماری از قبیل تب، سردرد شدید ، تهوع و استفراغ به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

دیدگاه ها (0)
img