12

مهر

1403


حوادث

07 خرداد 1397 08:28 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث - رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان این که عدم توجه مدیران و کارکنان دستگاه‌ها به امضاء، پاراف و مهر سبب بروز تخلفات اداری می‌شود گفت: مدیران مکلفند در اسرع وقت گزارش تخلفات را به مراجع قضایی ارسال کنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در سومین جلسه شورای اداری استان هرمزگان با اشاره به مسؤولیت‌های اداری کارکنان دولت، اظهار داشت: تبانی در معاملات دولتی نظیر ترک تشریفات در مناقصه‌ها و مزایده‌ها، جابجایی غیرقانونی اموال و اعتبارات، اختلاس، اعمال نفوذ، و جرائمی از این قبیل برای کارکنان دولت مسؤولیت کیفری دارد.

وی در ادامه افزود: البته گاهی اوقات اقدامات کارکنان متخلف علاوه بر نقض قانون ممکن است خساراتی نیز در پی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با بیان این که، ایجاد نارضایتی برای ارباب رجوع، انجام ندادن و یا تاخیر در انجام، ترک محل خدمت در ساعات اداری، تسامح در حفظ اموال و وجوه دولتی هم تخلف و هم جرم است تصریح کرد: برای افشای اطلاعات و ارتباط با بیگانگان، سهل انگاری مدیران در عدم ارائه گزارش تخلفات اداری، گرفتن وجوه خارج از قوانین و مقررات، عدم رعایت حجاب و شئونات اسلامی و... در ماده 9 قانون تخلفات اداری، مجازات‌های در نظر گرفته شده است.

اکبری، با بیان این که هیات‌های تخلفات اداری برای رسیدگی و برخورد با این نوع تخلفات ایجاد شده است بیان داشت: در ادارات کل بایستی مدیران ریاست این هیات‌ها را برعهده داشته باشند و یا این که فعالیت‌ها با توجه ویژه مدیران کل صورت پذیرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر این که آئین رسیدگی بایستی مورد ملاحظه قرار گرفته و روند رسیدگی به تخلفات مورد توجه قرار گیرد افزود: هیچ ابایی در دستگاه قضا برای رسیدگی و تائید تخلفات انجام شده در ادارات وجود ندارد و تمام کسانی که در این هیات‌های تخلفات اداری فعالیت دارند نیز در حمایت کامل قرار دارند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: در بحث مسؤولیت‌های کیفری که مجازات در پی دارد کارکنان بایستی توجه داشته باشند که امضاء، مهر و پاراف آنان در ادارات مسوولیت‌آور است.

 اکبری در ادامه با بیان این که یک نوشته زمانی رسمیت می‌یابد، که امضاء داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه طبق گزارشات، بسیاری از پرونده‌های تخلفات مدیران و کارکنان ادارات استان در حوزه عدم توجه به امضاء بوده که منجر به تخلف شده است.

وی در ادامه با بیان این که، مدیران و کارکنان بایستی در وهله نخست نوشته‌های خود را با قانون تطبیق دهند افزود: مدیران مکلفند در اسرع وقت پاسخ‌گوی مراجع قضایی بوده و مسؤولیت دارند، در دعاوی به موقع اقدام کرده و اسناد و مدارک موجود را قبل از  بروز مشکلات ارائه دهند تا از مسدود شدن حساب دستگاه‌ها جلوگیری شود.

دیدگاه ها (0)
img