نجات توله خرس سیاه سرگردان توسط محیط‌بانان هرمزگان



صبح ساحل ، حوادث - مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: محیط بانان استان یک قلاده توله خرس سیاه آسیایی زیرگونه بلوچی را از سرگردانی نجات داده و برای مراقبت از رودان به قرنطینه دامپزشکی بندرعباس منتقل کردند.

مجید وفادار در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر حضور یک قلاده توله خرس سیاه آسیایی بدون مادر در نزدیکی مناطق مسکونی روستای کاریزای خیرآباد در شهرستان رودان، یک گروه از محیط بانان و کارشناسان محیط زیست استان به این منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این کارشناسان به مدت 24 ساعت در منطقه حضور یافتند تا از حضور یا یا نبودن مادر این توله خرس مطمئن شوند که با توجه به نیافتن خرس مادر، این توله خرس سیاه نر که 2 تا سه ماه سن دارد، به بندرعباس منتقل شد.

وفادار اضافه کرد: این توله خرس بر اساس منطقه ای که در آن یافت شده «کاریزا» نامگذاری شد و هم اکنون در قرنطینه تحت نظر دامپزشک در شرایط مناسبی نگهداری می شود.به گفته وفادار معاینه های ابتدایی نشان می‌دهد «کاریزا» مدت زیادی تنها بوده و به دلیل سن پایین، توانایی تامین غذا را نداشته و به شدت ضعیف شده است.

وی یادآور شد: با رسیدگی های صورت گرفته اکنون این توله خرس سیاه وضعیت بهتری پیدا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با توجه به سنی که این گونه از مادر جدا شده متاسفانه احتمال بازگشتش بسیار اندک است، ولی فرصت ارزشمندی برای کارشناسان و متخصصان این حوزه فراهم می شود تا ضمن مطالعه آنها بتوانند تکثیر در اسارت این گونه های با ارزش را اجرا کنند.خرس سیاه آسیایی به عنوان یکی از کمیاب ترین و آسیب پذیرترین گونه ها درایران و حتی دنیا بشمار می رود و از نظر وضعیت حفاظتی در جهان در آستانه انقراض قرار دارد و ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماد زیستی استان هرمزگان معرفی شده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها