12

مهر

1403


اجتماعی

16 تیر 1397 08:10 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: با توجه به اختلاف گفته‌های نماینده شهرداری در مورد استخدام نیرو و نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقات در این خصوص نظارت بر شهرداری را بیشتر می کنیم.

اسلام باوقار در گفتگو با مهر عنوان کرد: در بحث استخدام‌های شهرداری طبق قانون شهردار به‌عنوان مجری حق دارد که زمانی که کمبود نیرو به هر دلیلی داشته باشد نیروهایی را جذب سیستم کند.وی افزود: اما نباید عدالت و انصاف را در به‌کارگیری نیروها فراموش کرد، نباید افراد غیرمتخصص را با سفارش و بدون شرایط قانونی در شهرداری وارد کرد درصورتی‌که شهر پر از جوانان متخصص و بااستعداد است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد برای کار در شهرداری از جانب برخی از اعضا معرفی‌شده‌اند اظهارداشت: معرفی افراد که متقاضی کار هستند از سوی برخی از اعضای شورا کار غیرقانونی و اشتباهی نیست به‌هرحال یک فرد جویای کار معرفی و برای آن اشتغال ایجاد شده است.

رئیس شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: ما باید به دنبال اجرای عدالت در تقسیم‌کار در نیروهای ورودی شهرداری باشیم نه اینکه فردی با دیپلم میز ریاست را داشته باشد و شخصی با مدارک عالی به‌عنوان کارگر مشغول باشد و از تخصص آن استفاده نشود.

این مقام مسئول یادآور شد: نباید این را فراموش کرد که مسئولیت اصلی شهرداری ایجاد اشتغال نیست اما می‌تواند با استخدام و به‌کارگیری نیرو برای افرادی ایجاد شغل داشته باشد.

باوقار با تأکید بر اینکه اگر تمامی دستگاه‌ها این مسئولیت را بر عهده خود ببینند که در فواصل زمانی به روش‌های قانونی نیرو وارد سیستم کنند بسیاری از مشکلات و معضلات بیکاری حل می‌شد.وی در بخش دیگری از گفته‌های خود تشریح کرد: موضوع استخدام نیرو در شهرداری به استفاده از افراد سفارشی که متعلق به گروه و یا افرادی خاص هستند بازمی‌گردد زیرا بر اساس تحقیقات بسیاری از این افراد به طیف‌ها و افراد خاص وابسته هستند.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای جذب‌شده در صورت صلاح‌دید اخراج می‌شوند عنوان کرد: در حال حاضر با شرایط فعلی امکان اخراج نیرو و تعدیل وجود ندارد اما باعث می‌شود که در جذب نیرو با دقت و اهمیت بیشتری قدم برداریم و البته در صورت عدم نیاز جذب نیرو را متوقف می‌کنیم.

باوقار تصریح کرد: شهرداری باید تکلیف نیروهای به کار گرفته را مشخص و ساماندهی لازم را انجام دهد در غیر این صورت باید به شورای شهر پاسخگو باشد.

دیدگاه ها (0)
img