14

مهر

1403


اجتماعی

16 تیر 1397 08:10 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خواستار نظارت دقیق بر تخصیص اعتبارات حوزه اشتغال در استان هرمزگان شد.

ایرج حیدری در نشست كارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به اهمیت جذب اعتبارات اشتغال روستایی توسط بانك های عامل استان، عنوان كرد: استان هرمزگان براساس آمارها عمل كرد خوبی در حوزه جذب اعتبارات اشتغال روستایی در سطح كشور دارد ولی تا رسیدن به نقطه مظلوب و مورد نظر فاصله دارد.وی افزود: در صورتی اقدامات صورت پذیرفته در حوزه جذب اشتغال مورد قبول واقع  خواهد شد كه آحاد مردم اثرات آن را در زندگی خود  مشاهده كنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان كرد: مقوله اشتغال ، موضوع بسیار مهمی است و اگر در حوزه اشتغال همه  آنچه نیاز است صورت پذیرد و همه ظرفیت ها و پتانسیل های استان در این حوزه شكوفا گردد قطعا این مهم آثار خود را در حل بسیاری از مشكلات به ویژه اشتغال و مسائل اجتماعی نمایان خواهد كرد و نشاط و شادابی را در جامعه به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به دغدغه های مسئولان عالی رتبه نظام برای حل معضل اشتغال ، عنوان كرد: نظام حساسیت ویژه ای بر حل موضوع اشتغال در كشور دارد و اعتبارات بسیار مناسبی را نیز به این امر اختصاص داده است  كه در طول انقلاب بی نظیر و بی سابقه می باشد.

حیدری با اشاره به وظیفه سنگین مدیران دستگاه های اجرایی در پیگیری معضل اشتغال، اظهار داشت: حل موضوع اشتغال و پیگیری آن یكی از وظایف مهم  مدیران در نظام اسلامی است كه  به عنوان یك تكلیف آن را باید پیگیری نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: اگر به عنوان یك تكلیف موضوع اشتغال را دنبال كنیم هیچ وقت به كارهای كه تاكنون در این رابطه انجام داده ایم راضی نخواهیم شد و این مهم را باید علاوه بر وظیفه ذاتی به عنوان یك تكلیف انسانی و اعتقادی به آن نگاه كرد.

حیدری خاطرنشان كرد: باید بیش از وقتی كه قانون برای ما وضع نموده است برای حل موضوع اشتغال زمان صرف كنیم  و با توجه به اختصاص اعتبار مناسب و وجود نیروی انسانی متخصص در دستگاه ها باید به بهترین نحو ممكن به دنبال حل معضل اشتغال باشیم.معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تاكید بر صرف اعتبارات حوزه اشتغال در محل مورد نظر خود، خاطرنشان كرد: مدیران نظارت كافی را بر هزینه دقیق اعتبارات حوزه اشتغال در محل  مورد نظر انجام دهند و باید آثار این اعتبارات در حوزه های اشتغال روستایی، خدماتی و صنعتی است مشخص باشد.وی افزود: در صورت تخصیص اعتبارات حوزه اشتغال در محل دقیق خود این امر باید آثار خود را در كاهش مراجعه كنندگان به دستگاه های اجرایی به ویژه استانداری  برای اشتغال به صورت معناداری نشان دهد.

حیدری گفت: بعد از تخصیص اعتبارات موضوع مهم نظارت باید دنبال و بررسی گردد که این اعتبارات در محل مورد نظر خود برای ایجاد اشتغال صرف گردیده است.معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مدیران همان طور كه اصرار بر پرداخت اعتبارات دارند مقوله مهم نظارت و خروجی مناسبی را نیز دنبال كنند و اشتغال مورد نظر از محل این اعتبارات باید ایجاد گردد.

وی با اشاره به حساسیت های دكتر همتی استاندار هرمزگان برای احیاء واحدهای تولیدی ، تصریح كرد: در پی دستور اكید ایشان برای فعال سازی واحد های تعطیل  شده ، مشكل یك واحد مهم تولیدی استان با اشتغالزایی بالغ بر 500 نفر با همكاری مدیران بانكی استان مرتفع گردید.

وی با تاكید بر احیاء واحد های تولید تعطیل و نیمه تعطیل استان ، خاطرنشان كرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری موضوع احیاء این واحد ها را پیگیری و در دستور كار كارگروه اشتغال و كارگروه اقتصادی قرار دهند  و از ظرفیت های موجود برای احیاء این واحد ها بهره گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مدیران در این شرایط حساس كه كشور درگیر جنگ گسترده اقتصادی است فرصت خدمت را از دست ندهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت طرح كارورزی، خاطرنشان كرد: مدیران دستگاه های اجرایی طرح مهم كارورزی را با جدیت دنبال كنند و در صورت پیاده سازی صحیح این طرح زمینه اشتغال افراد بسیاری فراهم خواهد گردید.

وی با اشاره به اهمیت طرح مهارت آموزی، بیان داشت: این طرح نیاز جامعه امروز است  و سازمان فنی و حرفه ای و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان این طرح مهم را دنبال كنند و استانداری از این طرح به صورت جدی حمایت خواهد كرد.

دیدگاه ها (0)
img