نقشه مکارانه خالی کردن حسابهای بانکی برای جایزه بگیرهای تلفنی

شما برنده نشده اید فریب خورده اید



صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام با چرب زبانی و وعده های وسوسه کننده ،راضیش  کرد تا به هر نحوی خود را به پای دستگاه ATM برساند و سپس از وی خواست تا با فشردن کلیدها ، رمز و مشخصات کارت را به دستگاه دهد .

مرد مسن  که در رویای پولدارشدن  فکرش را هم نمی کرد  با این همه تجربه زندگی ،گیر کلاهبرداران بیافتد، نگاهی به گوشیش انداخت پیامک جدیدی از بانک آمده بود با خوشحالی  پیامک را باز کرد اما یکدفعه در کنار دستگاه ATM خشکش زد قرار بود پولی به حسابت واریز شود اما برداشت چرا؟ فکر می کرد اشتباه دیده است عینک را از کیفش در آورد و به چشم زد اشتباه نکرده بود هر  20 میلیون تومان در حسابش خالی شده است.با دستان لرزان ،  به همان شماره تماس گرفت ولی خط در دسترس نبود ...این حکایت خیلی از آنهایی است که با اعتماد بی جا فریب افرادی را خوردند که نمی شناختند ولی به بهانه برنده خوش‌شانس مسابقات مختلف رادیویی و تلویزیونی، برنده شدن  در سفر زیارتی به اماکن مقدس، برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی به دستگاه های عابر بانک مراجعه کرده و با وارد کردن کد‌های مختلف حسابشان خالی شده است.

این مالباختگان  زمانی متوجه شدند چه کلاه گشادی بر سرشان رفته است و با دستان خود سرمایه شان  را تقدیم کلاهبردار کردند که دیر شده  بود .

مالباختگان زیادی  از جمله تحصیلکردها  با روش‌های مختلف توسط کلاهبرداران ضربه خوردند کلاهبردارانی  که اقشار مطلع و تحصیلکرده جامعه هم  به راحتی طعمه خود قرار می دهند.

 گرفتار شدن در دام  کلاهبرداران  تلفنی 

کلاه‌برداری پیامکی یا تماس تلفنی ، جرایمی است که مدت‌هاست شایع شده و با پیشرفت تکنولوژی  قربانی زیادی هم داشته است .

 به رغم اینکه بارها و بارها از سوی پلیس هشدار داده شده است که افراد حواسشان به اطراف باشد و گول افرادی  را نخورند که از طریق پیامک  یا تماس تلفنی آنها را پای دستگاه عابر بانک بکشاند و کارت عابربانکشان را خالی کند . اما هنوز افرادی در هر قشری با سادگی فریب این کلاهبردارانی می خوردند .  

در بیشتر موارد این کلاهبرداران همواره با استفاده از فضای حاکم برجامعه با جعل عنوانی فریبنده و با فن بیان عالی  از طریق تلفن همراه و پیامک با افراد ارتباط برقرار می‌کنند و پس از جلب اعتماد، با استفاده از شگردهای خاص روحی و روانی ، به بهانه‌های مختلف آنها را روانه عابربانک‌ها و پس از اجرای عملیاتی پیچیده از پشت تلفن حساب بانکی آن را خالی می‌کنند. بدین ترتیب روزانه پرونده ای به پرونده های پلیس فتا اضافه می گردد.

 خالی کردن کارت 34 میلیون تومانی پزشک

یکی از این پرونده ها، پرونده یک پزشکی است که مدتی قبل فریب فردی  را خورده بود که می گفت از برنامه تلویریونی  ... تماس می گیرد و او برنده مبلغ قابل  توجه ای وجه نقد   شده است ...

مطب خلوت شده بود و مرد جوان پشت میزش ،خواست دقایقی استراحت کند که زنگ تلفن همراه ،   او را به خود آورد ، صدای مردی پشت خط شنیده شد که خود را از روابط عمومی برنامه تلویزیونی... خواند که به طور زنده در حال پخش بود و اینطور بیان داشت : شما برنده این مبلغ  هدیه از برنامه ما به وسیله  قرعه کشی شده اید ... 

دکتر جوان رو به سمت تلویزیون کرد  و دید برنامه ای به طور زنده  در حال پخش  است و به آ ن سوی خط گفت که اگر برنامه زنده است چرا صدای من پخش نمی شود ؟ مرد خوش صدا  با اطمینان خاطر گفت در  پخش زنده، صدای ما با  تاخیر  10 دقیقه پخش می شود  .

اما شما  به سرعت پای دستگاه عابر بانک قرار بگیریدتا پس از وارد کردن کد‌های مورد نظر، پول جایزه به حساب واریز شود. از نظر دکتر جوان همه چیز خیلی طبیعی بود و او   نیز  به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی و گرفتن مبلغ جایزه، مقابل عابر بانک رفت.دقایقی بعد پیامکی مبنی بر کسر 34 میلیون تومان از حسابش رسید، شوکه شده بود باورش نمی شد به راحتی فریب کلاهبرداران خورده است...

رییس پلیس فتا استان هرمزگان  با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین جرائم و کلاه‌برداری‌ها نیز به کلاه‌برداری پیامکی یا تماس تلفنی بازمی‌گردد گفت:  پرونده این پزشک در حال بررسی است و جهت نیابت به دلیل حضور مجرم در استان تهران، به پلیس فتا تهران واگذار شد.سرهنگ افتخاری یکی از مشکلات در این مسیر را حضور مجرمین تلفنی و اینترنتی در استان‌های تهران، البرز و اصفهان خواند  و عنوان کرد: این مجرمین در این استان‌ها سکونت دارند و همین موضوع رسیدگی به پرونده را کند می‌کند.

 هشدار پلیس

رییس پلیس فتا استان هرمزگان  با بیان اینکه  بدون شناخت به دیگران اعتماد نکنید چراکه کلاهبرداران زیادی در کمین هستند گفت:  اگر هر کسی به هر دلیلی به شما گفت پای عابر بانک بروید و جایزه بگیرید، مثلا از طرف روابط عمومی اداره زنگ زد یا برای برنده شدن در مسابقه یا... با شما تماس گرفت و گفت شما چیزی را برنده شده‌اید و باید برای گرفتن جایزه بیاید پای عابر بانک، بدانید که در کارش یک عمل مجرمانه‌ای نهفته است.

سرهنگ افتخاری اضافه کرد:  این که در هیچ کجا شما برای دریافت مبلغ هدیه لازم نیست پولی به جایی واریز کنید. پس اگر افرادی از شما خواستند برای ارتباط با حسابتان مبلغی به جایی واریز کنید تا پول هدیه به حسابتان واریز شود، این کار یقینا کلاهبرداری است و می‌خواهند شما را در دام بیندازند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها