بلاتکلیفی پُل بلوار دانشگاه میناب در گِرو تفکیک اداره راه از شهرسازی



صبح ساحل ، اجتماعی - ازآنجایی‌که ورودی شهر میناب از سمت بلوار دانشگاه حجم ترافیک عبور و مرور دانشجویان و اوج تردد ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین از شهرستان بشاگرد و بخش‌های سندرک و توکهور-هشتبندی را با خود به یدک می‌کشد در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری میناب که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همراه بود صحبت از بلاتکلیفی این پُل در گرو تفکیک اداره راه از شهرسازی به میان آمد.

 با حضور نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از معاونین این اداره کل جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در محل معاونت استانداری و فرمانداری ویژه میناب برگزار شد.

کلنگ زنی بهسازی و نوسازی جاده میناب-تیاب

طی هفته‌های آینده

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در این جلسه با اشاره به اهمیت بالای راه‌های روستایی در رفاه و معیشت مردم، گفت: با وجود بدهی 318 میلیارد تومانی به پیمانکاران به همت خیرین و دهیاری‌ها سال گذشته بالغ‌بر یک هزار کیلومتر راه روستایی در سطح استان هرمزگان از نعمت آسفالت برخوردار شد که نوعی رکورد در کشور محسوب می‌شود.

غلامحسین شیری با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای 20خانوار در سطح استان طی برنامه زمانی مشخص به راه آسفالته برخوردار می‌شوند، افزود: 240 کیلومتر راه روستایی دیگر نیز زیرسازی آن انجام‌شده که به‌محض دریافت قیر، عملیات آسفالت آن نیز آغاز خواهد شد.

وی به کلنگ زنی بلوار حدفاصل میدان  دفاع مقدس تا تیاب میناب طی هفته‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: با همراهی استاندار محترم در حال رایزنی با 3 پیمانکار در این زمینه هستیم که امیدواریم طی هفته‌های آینده شاهد کلنگ زنی این پروژه مهم باشیم.مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص جاده منطقه چهارده روستا، گفت: این جاده یکی از اولویت‌های این مجموعه است که هم‌اکنون برای تکمیل آن پیمانکاران در چند نقطه مشغول به فعالیت هستند.

بلاتکلیفی پل بلوار دانشگاه میناب 

در بلاتکلیفی تفکیک اداره راه از شهرسازی

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان به آغاز عملیات آسفالت راه‌های روستایی استان از ابتدای مردادماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در طی یک سال اخیر بیشترین حجم آسفالت راه روستایی در هرمزگان بعد از بندرعباس در میناب انجام‌شده است.

محمدمهدی رضایی، افزود: 50 روستای فاقد راه آسفالته در میناب وجود دارد که امیدواریم در آینده بتوانیم این روستاها را نیز از این نعمت بهره‌مند کنیم.وی، در خصوص پل خروجی شهر میناب، گفت: پل بلوار دانشگاه میناب با تفکیک اداره راه از شهرسازی کماکان در بلاتکلیفی مانده است.

افق جمعیتی 92 هزارنفری میناب

در آینده‌ای نزدیک

مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، گفت: هم‌اکنون جمعیت شهر میناب بالغ‌بر 73 هزار نفر است که افق جمعیتی این شهر چیزی بالغ‌بر 92 هزار نفر است.

ابراهیم رستم گورانی، افزود: بازنگری طرح جامع شهر میناب در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان قرار دارد.

زخم‌های قبل از انقلاب 

بر بدنه بشاگرد مشهود است

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه راه و شهرسازی در استان، گفت: احداث پل سوم میناب یکی از مطالبات بنده از مجموعه راه و شهرسازی است که بارها در این خصوص نیز به وزیر مربوطه تذکر داده‌ام.

حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر با اشاره به سفری که به‌عنوان نماینده مرحوم رفسنجانی که در آن دوران رئیس مجلس بودند به بشاگرد داشتند، گفت: بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، زخم‌های قبل از انقلاب بر بدنه بشاگرد مشهود است.وی در خصوص انتقادهای وارده به پروژه‌های مسکن مهر دولت قبل، گفت: مُنکر وجود مشکلات و نواقص در این پروژه نیستم اما باید واقعیت را پذیرفت که منازل مهر آرزوی چندین ساله خانه‌دار شدن هزاران نفر را برآورده کرد.در این جلسه شورای اداری شهرستان میناب سؤالات مدنظر و مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی میناب را مطرح کردند که مدیرکل راه و شهرسازی و معاونین وی به یکایک سؤالات پاسخ داده و در صدد رفع موانع پیش رو برآمدند./ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها